  • 1. Data: 2003-11-27 21:25:25
    Temat: Skanowanie sieci
    Od: "Pawel" <P...@o...pl>

    Witam
    Od jakiegos czasu zaczolem sie bawic w skanowanie sieci, tylko i wylacznie o
    celu zobaczenia kto w chwili obecnej jest dostepny. Pewna pani ktorej
    firewall poinformowal ze proboje sie wlamac jej do kompa szybko pobiegla do
    operatora i zglosilo o zajsciu. Operator wykonal telefon do mnie i pouczyl
    mnie zebym zaniechal skanowania sieci. Przez kilka dni bylo spokojnie az do
    dzis... O 17.30 wlaczylem kompa i zaczolem sciagac pliki z netu...Po chwili
    zjawila sie u mnie pani i zrobila mi awanture ze wlasnie usiluje sie wlamac
    do komputera ! Poinformowala mnie rowniez ze jezeli jeszcze raz firewall
    pokaze poje ip jako zrodlo ataku to napisze pismo do operatora abym juz nie
    bylm uzytkownikiem tej sieci. Dodam ze juz nie mialem tego programu i nic
    nie skanowalem, wiec nie wiem dlaczego firewall pokazal jej probe ataku z
    mojej strony. O calym zajsciu poinformowalem mame, ktora po chwili udala sie
    do tej pani. Osoba ta powiedziala matce ze probuje sie jej wlamywac do
    systemu i robie to notorycznie jak roniez ze jezeli sytuacja sie powtorzy to
    napisze pismo do prokuratora! Powiedziala rowniez mojej motce ze sciagam
    "nielegalne pliki z netu". W zwiazku z cala sprawa mam kilka pytan:
    1) czy skanowanie sieci pod wzgledem dostepu jest legalne (robilem to
    programem ktory jest ogolnie dostepny)
    2) czy moge pozwac na podstawie jakiegos zarzutu ta pania(np: nielegalny
    win, grozenie prokuratorem) Nie wiem jak traktowac slowa tej pani o
    prokuratorze...czy jako grozba czy jako uprzedzenie.
    3) jesli pani poda mnie do prokuratora to czy bede winny, jesli pokaze logi?
    Przypomne ze skanowalem siec a nie wlamywalem sie

  • 2. Data: 2003-11-27 22:21:54
    Temat: Re: Skanowanie sieci
    Od: "Marcin Wrzech" <a...@a...pl>

    Pawel wrote:

    > W zwiazku z cala sprawa mam kilka pytan: 1) czy skanowanie sieci pod
    > wzgledem dostepu jest legalne (robilem to programem ktory jest
    > ogolnie dostepny)

    mozesz sobie skanowac ile sobie chcesz, no chyba, ze masz w umowie z
    ISP, ze tego robic nie wolno, ale nie sadze

    2) czy moge pozwac na podstawie jakiegos zarzutu ta
    > pania(np: nielegalny win, grozenie prokuratorem) Nie wiem jak
    > traktowac slowa tej pani o prokuratorze...czy jako grozba czy jako
    > uprzedzenie.

    a masz nielegalne programy? to sie boj :)

    3) jesli pani poda mnie do prokuratora to czy bede
    > winny, jesli pokaze logi? Przypomne ze skanowalem siec a nie
    > wlamywalem sie

    skanowanie sieci nie jest karalne, ani nawet nielegalne

  • 3. Data: 2003-11-27 22:48:08
    Od: "Psychik" <p...@c...pl>

    Użytkownik "Pawel" <P...@o...pl>

    > O 17.30 wlaczylem kompa i zaczolem sciagac pliki z netu...Po chwili
    > zjawila sie u mnie pani i zrobila mi awanture ze wlasnie usiluje sie
    wlamac
    > do komputera !

    "podziekuj" operatorowi, ze udostepnij tej "Pani" Twoj adres... bo z
    adresu IP go chyba nie wyniuchala, co?

    psychik

  • 4. Data: 2003-11-28 07:13:27
    Od: "Sierp" <spam@nołspamsierp.net>

    Użytkownik "Pawel" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > do tej pani. Osoba ta powiedziala matce ze probuje sie jej wlamywac
    > do systemu i robie to notorycznie jak roniez ze jezeli sytuacja
    > sie powtorzy to napisze pismo do prokuratora!

    szkoda nerwow - zainstaluj firewalla u siebie i zablokuj od
    razu wszelkie pakiety ktore beda wedrowaly do jej IPka oraz
    od jej IPka

    Sierp

  • 5. Data: 2003-11-28 10:15:53
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Marcin Wrzech napisał:

> [...]

    nie stanowi groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli
    ma ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem. (art.
    115 kk).

    jeśli ona zatem CI grozi w innym celu, to jest to przestępstwo.

    pzodrawiam

  • 6. Data: 2003-11-28 13:02:16
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Pawel" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > szkoda nerwow - zainstaluj firewalla u siebie i zablokuj od
    > razu wszelkie pakiety ktore beda wedrowaly do jej IPka oraz
    > od jej IPka

    popieram

    Bronek

  • 7. Data: 2003-11-28 18:19:36
    Od: "Dawid P" <D...@p...onet.pl>

    A ja bym sie zemscił babce. zmienił bym sobie IP (uprzednio adres MAC) i bym
    podszył sie np. pod amdmina i pokazał gdzie raki zimuja :D niech sie nauczy.
    skanowanie a włamanie to całkowicie cos innego. Ja bym jej non stop wysyłał
    jakies pakiety na firewall aby nic nie umiałą zrobic z netem. jak jest taka
    upierdliwa. w koncu by zrezygnowąła bo by widizął ip admina (hehe)

  • 8. Data: 2003-11-28 21:52:51
    Od: "pmlb" <p...@i...pl>

    "Dawid P" <D...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    taka
    > upierdliwa. w koncu by zrezygnowąła bo by widizął ip admina (hehe)

    A moim zdaniem ta blondi po prostu nie umie zintepretowac komunikatow f/w.
    I szczena jej opada jak f/w pokazuje, ze przyszedl brodkast od twojego ip,
    bo pewnie u ciebie w kompie (lub na switch-u) pozostal arp, jak masz
    win2000, win xp to wyczysc sobie arp.
    I powiedz tej blondi niech najpierw tobie pokaze co jej f/w pokazuje, albo
    logi.
    Jesli faktycznie twoja dzialalnosc ogranicvzala sie tylko do skanu, to gowno
    ci zrobi. Jak dalej bedzie puszczac ci skargi to dawaj do admina ze jakas
    blondi cie streczy i to ty wysun pod jej adres oskarzenie. zawsze najlepsza
    obrona jest atak.
    Wszak zle skonfigurowany f/w pokaze zwyklego ping-a jako probe wlamania albo
    zle zinterpretowany komunikat.
    pozdr