  • 1. Data: 2003-11-27 20:53:06
    Temat: Zakończenie działalności agenta ubezpieczeniowego, REGON i niezapłacony podatek
    Od: "Ryh" <r...@k...chip.pl>

    Witam
    Jakies 2 lata temy uzyskałem zezwolenie agenta ubezpieczeniowego, zalozylem
    dzialalnosc, konto bankowe na dzialalnosc i otrzymalem REGON. Zajmowalem sie
    tym przez jakies pol roku. Potem przestalem ubezpieczac ludzi. Prowzje z
    konta pobieralem, ale ani razu nie wyslalem rozliczenia ani nie zaplacilem
    podatku. Konto firmowe w banku zamknalem.

    Pytania:
    1. Czy skoro juz sie tym nie zajmuje to powienienem to gdzies zglosic,
    zamknac dzialalnosc, cos zrobic z tym REGONEM?
    2. Czy jesli to zrobie to przypadkiem automatycznie nie upomni sie US o
    zalegly podatek?
    3. Jak duze jest ryzyko ze dojda do tego ze nie zaplacilem podatku i w
    zwiazku z tym lepiej siedziec cicho, czy lepiej samemu sie zglosci z
    zaleglym podatkiem?

    dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
    Ryh

  • 2. Data: 2003-11-29 10:23:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, Ryh wrote:

> [...]
    >+ konta pobieralem, ale ani razu nie wyslalem rozliczenia ani nie zaplacilem
    >+ podatku. Konto firmowe w banku zamknalem.

    Intryguje mnie że nikt nie komentował (przynajmniej na .podatki).
    No i to mnie intryguje, czy pytający płacił był ZUS.
    Bo lista czynności których nie dokonał mimo obowiazku wyglada
    imponująco...
    [...]
    >+ 3. Jak duze jest ryzyko ze dojda do tego ze nie zaplacilem podatku

    Tia... wróżki szukasz ? My mamy za ciebie zapłacić ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)