  • 1. Data: 2003-11-27 22:19:55
    Temat: Re: heh sprawa przeszukan i takich tam w poszukiwaniu pirackiego oprogramowania
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > http://republika.pl/podstep/naloty/
    >
    > Ciekaw jestem na ile to prawa ... i czy da sie tym wybronic :)

    Paragrafy są, ale wnioski dosyć wątpliwe, mimo że
    poparte autorytetem.

    Art. 278 § 2. Tej samej karze, podlega kto bez zgody osoby uprawnionej
    uzyskuje
    cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    IMO korzyść majątkowa z uzywania nielegalnego softu wydaje się
    być oczywista (i równa cenie tegoż)

    Art. 291 § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa
    lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    A ten artykuł jest już przecież całkiem wyraźny - "kto nabywa (..) albo
    przyjmuje"

    Pix

  • 2. Data: 2003-11-27 22:25:39
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

  • 3. Data: 2003-11-28 00:59:04
    Od: "spoon" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [ciach!]
> [...]
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    >
    > A ten artykuł jest już przecież całkiem wyraźny - "kto nabywa (..) albo

    witam
    no wlasnie o to chcialem pytac...
    1)czy pod korzyscia majatkowa rozumie sie uzytkowanie prywatne
    (niekomercyjne) i dydaktyczne? czy chodzi o to, ze osiagnalem korzysc, bo
    nie wydalem pieniedzy? jakbym mial wydac, to uzyl bym darmowego odpowiednika
    okreslonej aplikacji
    2)nie nabywam - bo nie place za rzecz, ewentualnie za nosnik, nie ukrywam
    jej i jej nie powielam, nie sprzedaje
    pozdrawiam
    --
    spoon

  • 4. Data: 2003-11-28 12:37:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    spoon wrote:

> [...]
    > (niekomercyjne) i dydaktyczne? czy chodzi o to, ze osiagnalem korzysc, bo
    > nie wydalem pieniedzy? jakbym mial wydac, to uzyl bym darmowego

    Mozna sie tak przed sadem bronic. Jezeli znajda u studenta wydzialu
    okretowego program za 100.000$ do projektowania kadlubow to raczej nie
    zostanie to potraktowane jako ze student osignal 100.000$ korzysci :)
    Natomiast jezeli bedzie to kopia windows-a to juz moze byc gorzej.

    > 2)nie nabywam - bo nie place za rzecz, ewentualnie za nosnik, nie ukrywam
    > jej i jej nie powielam, nie sprzedaje
    > pozdrawiam

    kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program (sciaga sobie z kazaa
    czy innych osiolkow)

    albo tę rzecz przyjmuje (czyli kolega daje nagrane CDR)

  • 5. Data: 2003-11-28 14:10:17
    Od: "spoon" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

> [...]
    kazaa
    > czy innych osiolkow)

    "...kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program komputerowy w
    o majatkowej korzysci bylo wyzej.

    > albo tę rzecz przyjmuje (czyli kolega daje nagrane CDR)

    "...do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia"
    przyjecie do ukrycia i pomaganie w ukryciu... tak mam to rozumiec?

    pozdrawiam
    --
    spoon

  • 6. Data: 2003-11-29 09:14:47
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl> napisał w wiadomości
    > http://republika.pl/podstep/naloty/
    >
    > Ciekaw jestem na ile to prawa ... i czy da sie tym wybronic :)
    "
    Kiedy przyjdą przeszukać dom,
    Ten, w którym mieszkasz chłopie,
    Kiedy sprawdzą twój CD-ROM,