    From: "Pawel" <P...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Skanowanie sieci
    Date: Thu, 27 Nov 2003 22:25:25 +0100

    Witam
    Od jakiegos czasu zaczolem sie bawic w skanowanie sieci, tylko i wylacznie o
    celu zobaczenia kto w chwili obecnej jest dostepny. Pewna pani ktorej
    firewall poinformowal ze proboje sie wlamac jej do kompa szybko pobiegla do
    operatora i zglosilo o zajsciu. Operator wykonal telefon do mnie i pouczyl
    mnie zebym zaniechal skanowania sieci. Przez kilka dni bylo spokojnie az do
    dzis... O 17.30 wlaczylem kompa i zaczolem sciagac pliki z netu...Po chwili
    zjawila sie u mnie pani i zrobila mi awanture ze wlasnie usiluje sie wlamac
    do komputera ! Poinformowala mnie rowniez ze jezeli jeszcze raz firewall
    pokaze poje ip jako zrodlo ataku to napisze pismo do operatora abym juz nie
    bylm uzytkownikiem tej sieci. Dodam ze juz nie mialem tego programu i nic
    nie skanowalem, wiec nie wiem dlaczego firewall pokazal jej probe ataku z
    mojej strony. O calym zajsciu poinformowalem mame, ktora po chwili udala sie
    do tej pani. Osoba ta powiedziala matce ze probuje sie jej wlamywac do
    systemu i robie to notorycznie jak roniez ze jezeli sytuacja sie powtorzy to
    napisze pismo do prokuratora! Powiedziala rowniez mojej motce ze sciagam
    "nielegalne pliki z netu". W zwiazku z cala sprawa mam kilka pytan:
    1) czy skanowanie sieci pod wzgledem dostepu jest legalne (robilem to
    programem ktory jest ogolnie dostepny)
    2) czy moge pozwac na podstawie jakiegos zarzutu ta pania(np: nielegalny
    win, grozenie prokuratorem) Nie wiem jak traktowac slowa tej pani o
    prokuratorze...czy jako grozba czy jako uprzedzenie.
    3) jesli pani poda mnie do prokuratora to czy bede winny, jesli pokaze logi?
    Przypomne ze skanowalem siec a nie wlamywalem sie