  • 51. Data: 2007-08-02 10:12:24
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 12:03:14 +0200,
    Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> screamed:

    > Ja tak właśnie przeglądam logi - działa w 100% :-) Na szczęście
    > czasy, gdy logi w mojej firmie były tylko w plikach, dawno temu
    > się skończyły.

    Przedpiśca traktował tego typu przypadek jako oczywistość. I tego
    dotyczyła moja odpowiedź. No i nie wszystko opłaca się wrzucać od
    razu do bazy. :)

    > Do logów tekstowych też zaglądam (bo są i te i te), ale one
    > zawsze są tworzone chronologicznie więc nie ma potrzeby ich
    > sortowania bo nie ma sytuacji, że aplikacja najpierw zapisuje
    > zdarzenia nowsze, a dopiero potem starsze.

    O ile nie przyjdzie wybierać czegoś z wielu plików. Nie zachodzi
    wtedy potrzeba zwracania uwagi na kolejność nazw plików w argumentach.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 12:12:05 user up 11421 days, 0:07, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    There are books of which the backs and covers are by far the best parts.

  • 52. Data: 2007-08-02 10:13:43
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 11:50:59 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:
    > A jak już chcesz być taki dokłady - to zastanów się co miałeś na mysli - bo
    > idę
    > o zakład że chodziło Ci raczej o typ DATETIME a nie TIMESTAMP

    Nie. Chociło mi o wewnętrzną reprezentację. Stąd pisałem timestamp (jako
    liczbę sekund od "epoki"), nie TIMESTAMP. I w dalszym ciągu nie
    zauważasz lub zauważać nie chcesz, że chodziło tu o sensowność
    <liczba> vs <ciąg-znaków>.

    > Nie ,wybacz nie wyjaśniło mi się. Najwidoczniej moje 10cio letnie
    > doświadczenie
    > programistyczne jest niczym przy Twoim braku snu ...

    Jaki programista takie doświadczenie. Hint: wpływ LC_TIME=pl_PL
    i przykładowo LC_TIME=en_US na postać wynikową. Lepiej skorzystać
    z mechanizmów wbudowanych niż ręcznie stosować narzuconą z góry
    postać '%y-%m-%d', itp.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 12:08:59 user up 11421 days, 0:03, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Most fools think they are only ignorant. -- Benjamin Franklin

  • 53. Data: 2007-08-02 10:15:29
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 12:11:10 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:
    > Matko - co za facet :)
    >
    > O jakim "sort" znowu mówisz?
    > Przed chwilą coś wspominałeś o pliku tekstowym z logami - teraz nagle robisz
    > mi "sort".

    O ten "sort", będący kolejnym elementem, który wyciąłeś w odpowiedziach
    do których się odnosiłeś. W każdym bądź razie nie zamierzam odpowiadać
    na posty człowieka, który wycina wątki do których się odnosi i pisze
    nie na temat.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 12:15:32 user up 11421 days, 0:10, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Got a dictionary? I want to know the meaning of life.

  • 54. Data: 2007-08-02 10:16:31
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Nie. Chociło mi o wewnętrzną reprezentację. Stąd pisałem timestamp (jako
    > liczbę sekund od "epoki"), nie TIMESTAMP.
    I zatoczyłeś koło wracając do mojego pytania "Po co Ci przy dacie liczba
    sekund" ?

    > z mechanizmów wbudowanych niż ręcznie stosować narzuconą z góry
    > postać '%y-%m-%d', itp.

    Ja pytam o logikę tego zdania
    " wyświetla daty podając jawnie kolejność pól to rzeczywiście,
    niezbyt dobrze zna się na tym co rob"

    Kolejność jakich pól ? I co znaczy jawnie / nie jawnie ?
    Czy się różni "podać jawnie kolejność pól" od "podać nie jawnie kolejność
    pól"

    kf

  • 55. Data: 2007-08-02 10:19:29
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 1 sierpnia 2007 15:09
    (autor andrew
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8q0j5$gha$1@inews.gazeta.pl>):

    > Każdy poprawnie zaprogramowany system (informatyczny) sortuje date według
    > wartości, a nie reprezentacji (zatem format wyświetlany może być dowolny i
    > nie wpływa na wewnętrzną reprezentację).

    Taaaaaaaaaa

    To teraz powiedz skąd np. taki sort ma wiedzieć co jest datą a co nie?
    Musisz to wcześniej jakoś oskryptować. A tak po prostu sortasz.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 56. Data: 2007-08-02 10:21:41
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnfb3bp8.bom.pipene-> O ten "sort", będący kolejnym elementem, który
    wyciąłeś w odpowiedziach
    > do których się odnosiłeś. W każdym bądź razie nie zamierzam odpowiadać
    > na posty człowieka, który wycina wątki do których się odnosi i pisze
    > nie na temat.

    Brawo. Wreszcie zrozumiałeś istotę zagadnienia.
    Nie odpowiadaj na posty, do których nie potrafisz się w żaden logiczny
    sposób odnieść.

    Miłego dnia
    kf

  • 57. Data: 2007-08-02 10:24:04
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 12:16:31 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:

    > Ja pytam o logikę tego zdania
    > " wyświetla daty podając jawnie kolejność pól to rzeczywiście,
    > niezbyt dobrze zna się na tym co rob"

    Jawne określenie kolejności pól, typu: '%Y-%m-%d'.

    > Kolejność jakich pól ? I co znaczy jawnie / nie jawnie ?
    > Czy się różni "podać jawnie kolejność pól" od "podać nie jawnie kolejność
    > pól"

    Przykładowo:

    $ date +'%Y-%m-%d' (reprezentacja wymuszona, podana jawnie)
    2007-08-02

    vs:

    $ LC_TIME=pl_PL date +%x (%x - locale date representation)
    2007-08-02

    $ LC_TIME=en_US date +%x
    08/02/2007

    $ LC_TIME=de_DE date +%x
    02.08.2007

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 12:19:34 user up 11421 days, 0:14, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    A clever prophet makes sure of the event first.

  • 58. Data: 2007-08-02 10:24:58
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > To teraz powiedz skąd np. taki sort ma wiedzieć co jest datą a co nie?
    > Musisz to wcześniej jakoś oskryptować. A tak po prostu sortasz.

    Czekaj ...a jaka to roznica ?
    Z ciekawości pytam ...

    kf

  • 59. Data: 2007-08-02 10:25:17
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2007 09:45:31 +0000 (UTC), Artur M. Piwko napisał(a):

    > Tak. I nawet pomijają wewnętrzną reprezentację, nadal chodzi
    > o nieużywanie ciągów znakowych bezpośrednio w danych tego typu.
    > Jak chcesz już być taki och i ach dokładny to timestamp to nie
    > 2006-12-06 15:15:45.31 a przykładowo 1186047744. [*]

    A co za różnica skoro i tak zawsze musisz używać jakiejś funkcji do
    zdekodowania/wyświetlenia tego ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 60. Data: 2007-08-02 10:25:26
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 10:54
    (autor kf
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8s6dm$dm$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Ale co Ty za pierdoly opowiadasz?
    > Każdy system informatyczny potrafi posortować datę bez wzglęu na format w
    > jakim jest wyświetlana.

    Ale co Ty za pierdoly opowiadasz?

    > To, ze ty widzisz u siebie yyyy-mm-dd lub dd-m-yyyy to w wielu przypadkach
    > zależy nawet
    > od ustawień regionalnych Twojego windowsa i nie zmienia to faktu, że w
    > bazie danych data
    > jest przechowywana jako liczba.

    A o czymś innym niż baza słyszał? Albo o bazie ale np. w formie tekstowej...

    > Jeśli nawet jakiś kretyn tak zbudował system, że datę przechowuje w
    > postaci tekstowej - każdy SQL
    > potrafi przekonwertować to na type DATE i prawidłowo posortować.

    Bo oczywiście samym sqlem żyje człowiek....

    A co powiesz np. o moim katalogu z lekcjami angielskiego:

    2007-04-26-mosaic.mp3
    2007-04-27-itn-yeltsin.mp3
    2007-04-28-pia-frank.lloyd.wright.mp3
    2007-04-29-dev-path.mp3
    2007-04-29-tia-jamestown.anniv.ram.mp3
    2007-04-30-agr-protecting.crops.mp3
    2007-04-30-sin-bird.flu.part.three.mp3
    2007-05-01-exp-stonehenge.mp3
    [...]

    i jego przetwarzaniu poprzez typowe narzędzia do obsługi plików?