  • 131. Data: 2007-08-03 06:54:32
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 10:53:54 -0500,
    witek <w...@g...pl.invalid> screamed:

    > XMLa

    XML to dobry format do tego typu rzeczy. Ale selecty nie będą mu
    działały no i daty również w jakiś sposób zapisywać tu trzeba...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:216B ]
    [ 08:55:42 user up 11422 days, 20:50, 1 user, load average: 0.18, 0.28, 0.84 ]

    I don't get even, I get odder.

  • 132. Data: 2007-08-03 06:59:12
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 11:02:48 -0500,
    witek <w...@g...pl.invalid> screamed:

    > Kto ci dał zaliczenie z baz?

    Kto Ci wmówił, że wyraz 'baza' zarezerwowany jest wyłącznie dla baz
    relacyjnych. O hierarchicznych słyszał? Filesystem też jest bazą -
    plików. Tylko zamiast SELECT używasz odrobinę innego interfejsu -
    - opendir() i podobnych...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 08:59:26 user up 11422 days, 20:54, 1 user, load average: 0.18, 0.28, 0.84 ]

    Nothing is so smiple that it can't get screwed up.

  • 133. Data: 2007-08-03 07:07:24
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 19:36:59 -0500,
    witek <w...@g...pl.invalid> screamed:

    > Tak przy okazji, spróbuj posortować pliki otwarte 24/7 w wielodostępie to
    > się zdziwisz.

    Jeśli sortowanie nie będzie potem zapisane do tych plików, a będzie
    miało służyć tylko uzyskaniu pewnych informacji to nie widzę problemu.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 09:07:55 user up 11422 days, 21:02, 1 user, load average: 0.18, 0.28, 0.84 ]

    Behind every great woman is her butt.

  • 134. Data: 2007-08-03 08:27:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, Marcin Debowski wrote:

    > Ale pewnie nie wiesz ile czasu zajmuje sortowanie kilku tysięcy zdjęć po
    > tym całym exifie. Nie zachęcam do przekonywania sie :)

    To do mnie? :)
    Jak piszę że wiem czym pachnie pojawienie się *kilkunastu* RAWów
    to przypuszczanie wiem jak będzie dla paru tysięcy JPG, choć dane
    "wydłubywane" są inne :)

    > zdjęć z trzema różnymi prefiksami. A tak wystarczy zadbać o wczesniejszą
    > synchronizację daty i czasu, potem zapuścić prosty skrypt co umieszcza
    > prefix daty i czasu przed nazwą pliku

    ...o to to. Mi najczęściej wystarcza "narzędzie wielokrotnej zamiany"
    z TotalCommandera.

    pzdr, Gotfryd

  • 135. Data: 2007-08-03 08:54:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, witek wrote:

    > "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> wrote
    >
    > A wy oglądacie nazwy plików, czy też ich zawartość.

    W sumie to najczęściej katalogów, ale to już mniej istotne.

    > A po kiego grzyba w ogóle te pliki sortować.

    Bo po kilku tygodniach próba odszukania zdjęcia bez *żadnej*
    informacji, tylko na podstawie przeglądania miniaturek, zajmuje
    za dużo czasu.
    Człowiek tak ma, że ma dosć sprawny mechanizm pamiętania "gdzieś
    to miałem", i potrzebuje *zgrubnej* informacji do zlokalizowania :)
    Dokładniej niż dzień nie potrzeba (bo tu podział jest po
    opisie katagorii), ale *mniej więcej* lokalizacja po dacie IMO
    jak najbardziej.

    > Przecież nikt nie będzie się
    > zachwycał jak to pięknie nazwy plików są posortowane.

    :)

    > Wystarczy, żeby wyświetlały się w oczekiwanej kolejności, a jak leżą na
    > dysku... a co mnie to obchodzi.
    >
    > Po to jest interfejs pomiedzy plikami a użytkownikiem zwany acdsee na
    > przyklad, zeby utworzyć pewną warstwę pośrednią pomiędzy warstwą fizyczną
    > (pliki) a warstwą prezentacji (wyświetlanie dla użytkownika)

    To Ci tłumaczę, że ja taki interfejs z którego mogę wykonać tylko
    wybrane operacje mam gdzieś - nie potrzebuję.
    Jest mi potrzebny *tylko* jeśli *już mam* z grubsza zlokalizowane
    zbiory - i szukam wśród kilkunastu, max. kilkudziesięciu.
    Wtedy naciskam w TC <enter>, otwiera się IrfanView i mam przed nosem
    podglad miniaturek.
    Szukanie w setkach miniaturek "po obrazie" się nie sprawdza - jest
    za wolne. Tak samo, jak za wolna jest obsługa np. newsów wymagająca
    używania myszy (myślisz że uważam pine za szczyt jakości obsługi? - nie,
    tylko jest NAJSZYBSZY, bo *wszystko* mogę wydać bez myszy, w tym
    poza trybem pisania do typowych operacji nie trzeba wciskać
    CTL/ATL itp - same litery są rozkazami).

    > A wy na siłę tą warstwę pośrednią usiłujecie sprowadzić do zera i bawicie się
    > na poziomie fizycznych plików.
    > Toż właśnie po to ta warstwa pośrednia została stworzona, żeby jak
    > najbardziej uabstrakcyjnić to na czym się pracuje.

    Kiedy "abstrakcja" niestety częściej przeszkadza niż pomaga.
    Standardowe narzędzia Windows, z ich domyślnym ukrywaniem rozszerzeń
    zbiorów są wzorcowym przykładem.

    > Inaczej wracamy do epoki kamienia łupanego i systemu zwanego dos.

    Nienienie.
    Jeśli chciałeś napisać, że NIEKIEDY warto wrócić do użycia linii komend,
    bo ŻADEN inny istniejący interfejs nie może stawać do konkurencji jeśli
    chodzi o elastyczność (parametryzację) wywołania, to głupia sprawa,
    ale ja się pod tym podpiszę.

    Każdy interfejs ma JAKIEŚ właściwości.
    Do użycia "raz na jakiś czas", do realizacji edycji grafiki, do
    prezentacji - oczywiście grafika+mysz jest górą.
    Do szukania danych "po wiedzy" na ogół przegrywa z semigrafiką
    (ikonami) lub wręcz trybem tekstowym i "gołą" klawiaturą.
    Do wykonywania złożonych operacji, wykonywanych na tyle często
    że *warto* opanować interfejs, nic nie może stanąć do konkurencji
    z trybem komendy. Dajmy na to z SQL albo wewnętrznego języka
    dla bazy danych :>
    Tyle, że wybór tego interfejsu TEŻ swoje "waży" i łapanie armatki
    do ustrzelenia komara nie bardzo ma sens.

    Przykład rzeczonych zdjęć:
    - to ma być PROSTE
    - maksymalnie SZYBKIE
    - nie powiązane nijak z "przypisaniem" do konkretnego miejsca na
    dysku (przerzucenie gigabajta danych z połową zdjęć na innych
    dysk "bo trzeba" nie ma stwarzać dodatkowych problemów w postaci
    "rozjechania się bazy")
    - w "gotowej" postaci ma się dać zarchiwizować
    - i przejrzeć/wyszukać po zbootowaniu z innej partycji, na której
    są inne narzędzia (akurat jeśli o to chodzi to jakaś przeglądarka
    typu ACDsee problemem nie jest).

    pzdr, Gotfryd

  • 136. Data: 2007-08-03 08:55:16
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 00:41
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708030033510.3412@athlon64>):

    > Mówisz, że ISO 9001 i pochodne są bardziej użyteczne? :O

    Nie mówię bo nie znam :D

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 137. Data: 2007-08-03 09:05:38
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2007 11:02:09 -0500, witek napisał(a):

    > Sciągnij sobie acdsee i sortuj bo danych z exif. Po to one tam są.

    Nie wiem czy wiesz, ale są zdjęcia które nie mają EXIF i nie wiem czy da
    się go w ogóle stworzyć dla plików PNG.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 138. Data: 2007-08-03 09:11:13
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 11:05
    (autor Henry (k)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <beupuyqc2isv$.1slr6cyvpx3u5$.dlg@40tude.net>):

    > Nie wiem czy wiesz, ale są zdjęcia które nie mają EXIF i nie wiem czy da
    > się go w ogóle stworzyć dla plików PNG.

    Daty w nazwach pozwalają również na łatwe i szybkie operowanie programami do
    nagrywania tychże na CD/DVD.

    Witek nie zauważa również świata poza komputerami (podobnie jak nie zauważa
    baz innych niż SQL) i np. w moim odtwarzaczu DVD również mogę korzystać z
    dobrodziejstwa sortowania zdjęć wg nazw, a co za tym idzie, pokaz slajdów
    na lewizorze jest w chronologicznej kolejności. Dlatego to zdjęć stosuję
    również nazewnictwo wg lekko zmodyfikowanej normy ISO (wywalam kreski i
    dwukropki dla oszczędności miejsca oraz zgodności z FATalnymi systemami
    plików)

  • 139. Data: 2007-08-03 09:20:37
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

> [...]

    dobrodziejstwa sortowania zdjęć wg nazw, a co za tym idzie, pokaz slajdów
    na lewizorze jest w chronologicznej kolejności. Dlatego do zdjęć stosuję

  • 140. Data: 2007-08-03 13:05:11
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .
    > XML to dobry format do tego typu rzeczy. Ale selecty nie będą mu
    > działały no i daty również w jakiś sposób zapisywać tu trzeba...

    Aleś Ty jednak ograniczony - znowu Cię zmartwię.
    Select'y będu "mi tu" działaly.
    Widzę, że kilkukrotne zwrócenie Ci uwagi na te idiotyzmy tak straszliwie
    Cię dotknęło, że aż postanowiłeś zapomnieć o swoim EOT sprzed parunastu
    godzin.
    Dziękuję, schelbiasz mi jak mało kto :)

    kf