  • 41. Data: 2006-01-13 21:54:25
    Temat: Re: Sędzina po wypadku
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "J.A." <l...@p...com> napisał w wiadomości
    news:7vel1suli4ga.p875fdjwdod9.dlg@40tude.net...

    > Zachęcam do podjęcia tego tematu na pl.soc.polityka.
    > Tamta grupa od takich właśnie spraw jest.
    > Tutaj jest to NTG.

    1. mnie polityka nie interesuje
    2. sam zabrales tu glos, zatem nie pindol, ze ntg
    3. a idzze sobie gdziekolwiek skorotu nie potrafisz odpowiedziec na
    proste pytanie

    --
    pozdro
    ape

  • 42. Data: 2006-01-13 22:05:32
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Fri, 13 Jan 2006 22:43:56 +0100, na pl.soc.prawo, ape napisał(a):

    > Użytkownik "J.A." <l...@p...com> napisał w wiadomości

    > bliskiego,

    > zadalem proste pytanie: czy popierasz przestepcow z immunitetem?
    > a polityka mnie gila, jasne?

    A co moje zdanie ma do prawa?
    To już jest politykowanie, czyli NTG.

    --
    J.A.

  • 43. Data: 2006-01-13 22:24:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mieczysław napisał(a):

    > Ale skoro powołujesz się na etykę zawodową śedziego to MZ taka etyka wymagała
    > by od sędziego zrezygnowania ( samemu ) z immunitetu i poddaniu się ocenie
    > sądu.

    Rozumiem że obowiązujących przepisów nie znasz. Sędzia sam nie może
    zrzec się immunitetu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 44. Data: 2006-01-14 00:20:05
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    J.A.:
    > Niestety dziennikarze sfuszerowali robotę i nie podali informacji
    > najważniejszej w tym wypadku - czy sąd uznał, że zasady
    > bezpieczeństwa zostały naruszone, czy też nie.

    Jesli wpadla w poslizg to zwykle sie daje niedostosowanie predkosci do
    warunkow na drodze. Tak mysle. I wrzuc juz na luz z ta polityka.
    Pozdr. Dulek

  • 45. Data: 2006-01-14 01:04:52
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sat, 14 Jan 2006 01:20:05 +0100, na pl.soc.prawo, Dulek
    napisał(a):

    > J.A.:
    >
    > Jesli wpadla w poslizg to zwykle sie daje niedostosowanie predkosci do
    > warunkow na drodze. Tak mysle. I wrzuc juz na luz z ta polityka.
    > Pozdr. Dulek

    "Zwykle" nie znaczy - "zawsze".
    Dlatego ważne jest przede wszystkim to, czy wg sądu nastąpiło
    naruszenie zasad bezpieczeństwa. Od tego zależy cała reszta.
    Dziennikarze odstawili zwykłą fuszerkę, przedstawiając jakąś
    propagandówke, zamiast rzetelnej informacji.
    W każdym razie najbardziej istotne jest to, że sędzia nie ma
    prawa sam się zrzec immunitetu.

    --
    J.A.

  • 46. Data: 2006-01-14 04:41:44
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 13 Jan 2006 22:34:08 +0100, J.A. napisał(a):

    > Tym twierdzeniem popadasz w sprzeczność ze zdaniem, które padło w
    > tym artykule, że jednak zrezygnować nie może.

    Od kiedy to dziennikarze są źródłem prawa w Polsce ??

    >Który przepis prawa przemawia za tym, że to właśnie ty masz rację?

    Pokarz przepis który zabrania ! co nie jest zabronione jest dozwolone.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 47. Data: 2006-01-14 05:46:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mieczysław napisał(a):

    > Pokarz przepis który zabrania ! co nie jest zabronione jest dozwolone.

    Art. 80 usp - leniu - to ty twierdzisz że jest możliwe i to ty
    powinieneś wskazać przepis który na to zezwala.
    Z art. 80 usp wynika że TYLKO sąd dyscyplinarny może wyrazić zgodę na
    ściganie.

  • 48. Data: 2006-01-14 07:36:50
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    J.A.:
    > "Zwykle" nie znaczy - "zawsze".

    Nie wiem, czy w ogole mogli to wstawic do kwitow, skoro byl immunitet. Tak
    sobie juz potem myslalem.

    > W każdym razie najbardziej istotne jest to, że sędzia nie ma
    > prawa sam się zrzec immunitetu.

    Najistotniejsze jest to, ze nie zostala go pozbawiona. Moim zdaniem
    nastapily uchybienia wzgledem KPK.
    Pozdr. Dulek

  • 49. Data: 2006-01-14 08:17:54
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sat, 14 Jan 2006 05:41:44 +0100, na pl.soc.prawo, Mieczysław
    napisał(a):

    > Pokarz przepis który zabrania ! co nie jest zabronione jest dozwolone.

    Johnson podał ci konkretny przepis.
    Ja tylko jeszcze raz przypomnę, że prawo nie zabrania ci
    expressis verbis odbierania immunitetu posłom i senatorom.
    Nie posiadasz jednak prawa do odbierania im immunitetu.
    Tak samo sędzia nie ma prawa sam zrzekania się immunitetu.
    Zasada "co nie jest zabronione jest dozwolone" nie może być
    interpretowana nazbyt dowolnie, ponieważ zakaz nie musi wynikać z
    przepisów wprost.
    Jeżeli prawo mówi, że organem nadającym stopień naukowy doktora
    jest Rada Wydziału to nie możesz sobie tego interpretować tak, że
    ty też możesz nadawać te stopnie na własną rękę, skoro żaden
    przepis ci nie zabrania tego wprost skoro w przepisach nie pada
    twoje imię i nazwisko.
    Zakazy często wynikają po prostu z brzmienia innych przepisów.

    Na tejże samej zasadzie sędzia nie może pozbawić się sam
    immunitetu.

    --
    J.A.

  • 50. Data: 2006-01-14 08:23:59
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sat, 14 Jan 2006 08:36:50 +0100, na pl.soc.prawo, Dulek
    napisał(a):

    > J.A.:
    >
    > Nie wiem, czy w ogole mogli to wstawic do kwitow, skoro byl immunitet. Tak
    > sobie juz potem myslalem.

    Dlatego właśnie napisałem, że dziennikarz sfuszerował robotę,
    ponieważ podano informację, że Sąd Apelacyjny w Łodzi coś tam
    jednak stwierdził w tej sprawie, tzn. że był to nieumyślny
    wypadek. Skoro tak, to dziennikarz powinien był poinformować czy
    zdaniem tegoż samego Sądu Apelacyjnego w Łodzi zasady
    bezpieczeństwa zostały naruszone, czy też nie, bo to jest warunek
    karalności, a nie nieumyślność wypadku. Dziennikarz podał więc
    informację nieistotną, a pominął istotną.

    --
    J.A.