  • 1. Data: 2006-01-11 22:10:42
    Temat: Dział spadku-prośba o pomoc.
    Od: "rafał balcerzak" <r...@g...pl>

    Mam prośbę do szanownych forumowiczów o wsparcie informacją odnośnie kosztów
    sprawy sądowej dotyczącej działu spadku.Jakie są koszta tej sprawy.Ile
    kosztuje to na początku i jakie mogą być koszta całości.Jakie dokumenty
    potrzebne są do założenia tej sprawy.Proszę o odpowiedź gdyż sytuacja
    zmusza mnie do szybkiego założenia takiej sprawy.Rafał

  • 2. Data: 2006-01-12 02:55:30
    Temat: Re: Dział spadku-prośba o pomoc.
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > potrzebne są do założenia tej sprawy.Proszę o odpowiedź gdyż sytuacja
    > zmusza mnie do szybkiego założenia takiej sprawy.

    Najlepiej zmniejszyc koszty, zastepujac sprawe dzialowa ugoda notarialna
    dzialu spadku. Taka ugoda moze byc nawet niezgodna z wyrokiem w sprawie
    spadkowej - ot, po prostu wszyscy spadkobiercy decyduja o takim a takim
    podziale majatku. Jest to wygodniejsze pod katem podatkowym - mozecie sie w
    taki sposob podzielic, zeby pierwsza linia dziedziczenia nieposiadajaca
    mieszkania na wlasnosc np. odziedziczyla mieszkanie po spadkodawcy i
    "potrzymala je" 5 lat przed sprzedaza (nie pamietam tylko, czy liczy sie tu
    data smierci, czy data wydania decyzji przez Urzad Skarbowy). Najlepiej
    poradzic sie notariusza - on reszte wyjasni. Zaznaczam, ze pisze na
    podstawie dosc dokladnych informacji od znajomego, ktory wlasnie tak sprawe
    spadkowa zakonczyl - i nie jestem prawnikiem ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger