    From: "J.A." <l...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sędzina po wypadku
    Date: Sat, 14 Jan 2006 09:17:54 +0100
    <dq45ed$lhj$1@news.dialog.net.pl> <dq5j7k$ho6$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dq5kh5$tkm$1@news.dialog.net.pl>
    <1as1g6j5v5jo1$.1vhdwhi5v0v2y.dlg@40tude.net>
    <7n6u7gm0g4um$.1hfkw1d80fxy1$.dlg@40tude.net>
    <10cvfpbgvkhsd.ypi601jdptrc$.dlg@40tude.net>
    <10zqzxrdmyy6x$.1lp79fwfw5oue$.dlg@40tude.net>
    <1t9vzd022fndt$.1q8mdoo9wh9tr.dlg@40tude.net>
    <139e0tlpifq2z$.190w3pyetp6ew.dlg@40tude.net>
    <1tjl6e5wu1dx3$.t62fbsg82unj.dlg@40tude.net>
    <khjfbxeqjpo0.1grhtw65v6nhy$.dlg@40tude.net>
    <pe3jddypsmcc$.ihy0x6zntjal.dlg@40tude.net>
    <r...@4...net>

    Sat, 14 Jan 2006 05:41:44 +0100, na pl.soc.prawo, Mieczysław
    napisał(a):

    > Pokarz przepis który zabrania ! co nie jest zabronione jest dozwolone.

    Johnson podał ci konkretny przepis.
    Ja tylko jeszcze raz przypomnę, że prawo nie zabrania ci
    expressis verbis odbierania immunitetu posłom i senatorom.
    Nie posiadasz jednak prawa do odbierania im immunitetu.
    Tak samo sędzia nie ma prawa sam zrzekania się immunitetu.
    Zasada "co nie jest zabronione jest dozwolone" nie może być
    interpretowana nazbyt dowolnie, ponieważ zakaz nie musi wynikać z
    przepisów wprost.
    Jeżeli prawo mówi, że organem nadającym stopień naukowy doktora
    jest Rada Wydziału to nie możesz sobie tego interpretować tak, że
    ty też możesz nadawać te stopnie na własną rękę, skoro żaden
    przepis ci nie zabrania tego wprost skoro w przepisach nie pada
    twoje imię i nazwisko.
    Zakazy często wynikają po prostu z brzmienia innych przepisów.

    Na tejże samej zasadzie sędzia nie może pozbawić się sam
    immunitetu.

    --
    J.A.