  • 11. Data: 2002-08-16 11:25:19
    Temat: Re: Samochody na chodnikach,piesi a przepisy.
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Adam Poloczek" <a...@p...katowice.pl> popełnił 13 sie 2002 na
    pl.soc.prawo utwór news:ajbl97$sfa$1@news2.ipartners.pl:

    A skoro juz sie zebrali dyskutanci:
    Jezeli stoi/ja sobie aut/k/a na chodniku całkowicie uniemożliwiając
    przejście pieszym (skarpa z drugiej strony) to pozostając w pieniaczym
    tonie gdy moja torba zahaczy o czyjej lustereczko.... lub nieostrożnie
    przymknie wietrzącemu się pasażerowi/kierowcy nóżki...
    czy fakt nieprawidłowego parkowania będzie w ew. dochodzeniu odszkodowania
    za lustereczko, lakierek, nóżki okolicznością na tyle istotną by uznać że
    sam poszkodowany w znaczącym stopniu przyczynił się do powstania szkody i
    wykluczył odpowiedzialność pieszego zakłądającego iż chodnikiem jednak
    bez przeszkód przejdzie?
    UFFFF

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2002-08-16 17:47:19
    Od: "Janusz" <t...@...nie podam>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:ajiicv$gf1$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    | Prawo o ruchu drogowym nie zabrania wjechac na chodnik w ceklu
    zaparkowania
    | i ten czlowiek pewnie to robi,

    Prawo o ruchu drogowym _nie dopuszcza_ jazdy samochodu wzdłuż
    chodnika, nawet w celu dojechania do miejsca zaparkowania. Miejsca
    wyznaczone do parkowania mają wytyczone dojazdy, które co najwyżej
    "_przecinają_ " chodnik poprzecznie w wyznaczonym miejscu i to nimi
    należy do wyznaczonych miejsc postojowych dojeżdżać.

    | Ale jak taki bezczelny "kapitalista" moze wjezdzac przed kiosk, gdy
    czlowiek
    | sidzie sobie spokojnie...
    | Prawda ? "gwozd" sie w kieszeni otwiera.

    Jak wynika z przepisów - właśnie _nie może_ wjeżdżać ;-)))
    To, że on chce sobie ułatwić życie nie usprawiedliwia łamania
    przepisów i utrudniania życia innym, którzy muszą omijać jego
    nieprawidłowo zaparkowany samochodzik.

    | Boguslaw

    Pozdrawiam.
    Janusz.

  • 13. Data: 2002-08-16 21:43:38
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Fri, 16 Aug 2002 11:25:19 +0000 (UTC), poreba napisał/napisała:
> [...]
    > tonie gdy moja torba zahaczy o czyjej lustereczko.... lub nieostrożnie
    > przymknie wietrzącemu się pasażerowi/kierowcy nóżki...

    Skarpa powiadasz.. ja bym zepchnal takie autko :DD W koncu przeszkoda na
    drodze ;)

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 14. Data: 2002-08-16 22:02:49
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Fri, 16 Aug 2002 12:10:48 +0200, Boguslaw Szostak napisał/napisała:
    > Czlowieku !!
    > Skad u Ciebie tyle nienawisci..

    Nienawisc ? Hmm nieznane mi uczicie :P

    > Na pewno zatrzymalby sie..

    Tak, za mna.. :>

    > No widziPan... jechal ostroznie..
    > gdyby sienie zatrzyma, to by najechal, ale nie najechal skad wynika,
    > ze zachowal nalezyta ostroznosc.

    Chrzanie jego ostroznosc, jego w ogole nie powinno tam BYC !
    Od tego trzeba zaczac. KROPKA :)

    > Wszedzie zdarzaja sie ludzie neuprzejmi, wiec i w Warszawie pewnie tez.
    > Ale zeby im z tego powodu odmawiadz do podjechania pod kiosk
    > w ktorym pracuja...

    Wrrr kolo ma dojazd z lewej strony kiosku..
    Az narysuje :

    ---------------------------------------
    ____| |_______________________
    __| |__Trasa________________
    \Z|+| | | BUS |
    |D|_| KLADKA |\

    Opis:
    Blizej ekranu widzimy ZJAZD z trasy lazienkowskiej (TRASA), Plusikami
    oznaczylem czesc chodnika, ktory wchodzi pod kladke (to cos szerokiego)
    Pod kladka znajduje sie kiosk (oznaczenie [*]). Koles dojezdza do kiosku
    poprzez ZJAZD z TRASY lazienkowskiej. Jesli chce sobie wyjechac na TRASE,
    jedzie poprzez dawny trawnik (oznaczenie [&]). W tym konkretnym przyadku
    jechal po waskim chodniku dla pieszych, NIE PODJEZDZAL POD KIOSK !! Odjezdzal
    spod niego.. Jesli ten opis i rysunek Ci nie wystarczy poswiece sie i zrobie
    piekna mapke sytuacyjna w photoshopie.. :)

    > W tej Warszawie to pewnie i czasem jakies samochody kradna
    > (jak w Krakowie), wiec trudno sie dziwic, ze chca od kiosk.
    > czasem cos komus ukradna, wiec trudno sie diwic,
    > mozna sie spodziewac, ze chlopak ma z tysiac albo dwa gotowka....

    tak milion w zlocie..

    > Prosze troche bezstronniej popatrzyc na sprawe..

    Patrze. Kolesiowi sie spieszylo i zamiast pojechac w strone Goclawia poprzez
    korek, wolal sobie skrocic droge kosztem pieszych. Banal.

    > Naprawde nie wiem...
    > Wiem, ze zasem wjschac trzeba...
    > A ludzie sa czasem naprawde bezinteresownie zlosliwi (mysle,ze w Warszawie
    > tez)

    Upierasz sie przy swoim, zakladasz,ze koles dojezdzal do kiosku ale ja
    wyraznie napisalem w 1 poscie - WYJEZDZAL do domu.. czytaj uwaznie a potem
    domniemywaj :P

  • 15. Data: 2002-08-17 19:30:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Papik <p...@g...w.astercity.net> niebacznie popelnil

    > Skarpa powiadasz.. ja bym zepchnal takie autko :DD W koncu
    > przeszkoda na drodze ;)
    Ponieważ problem doniosly przedstawie go graficznie ;))))
    /potrzebny font monospaced !/

    / \ O
    I brudas I /I\ <-wkurzony pieszy
    I I # X
    ||========|| X
    ______ulica____||__/--chodnik---\
    \ <-skarpa
    \_____
    #-jakis ostry kant niesionej w reku
    teczki lub inna zajadla zlosliwosc

    BTW a wszystkim z nadwrazliwym systemem nerwowym za zrodla kernela z
    gory dziekuje - nie skorzystam

    --
    pozdro
    poreba