  • 21. Data: 2007-11-24 09:53:18
    Temat: Re: Sad rozpatruje zazalenie na umorzenie i ...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

    > A przyslanie mi czegos innego miesci sie w prawidlowej transakcji?

    Znów nie odróżniasz przestępstwa od niewykonania umowy.

    > Wiesz, mam na allegro 2 auta do sprzedania.
    > Sprzedam ci za pol ceny.....aaa co tam, licytuj za 2 tys. i sa twoje.
    > Idziesz na to?

    Ja naiwny nie jestem i nie wierze że można kupić coś za darmo, czy "za
    pół ceny". Takich ludzi często skazują za art. 292 kk.

    Po prostu obowiązuje zasada że nie ma nic za darmo (wszystko kosztuje).
    Jak ktoś myśli inaczej to jest głupi.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 22. Data: 2007-11-24 10:02:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przecież ta sprawa w sensie cywilnoprawnym nie różni się niczym od sprawy
    > w której sąd nakazał sprzedaż samochodu, kiedy to cena sprzedającemu też
    > "wydała się rażąco niska".

    No i co w związku z tym?
    To że pozwany w tamtej sprawie miał głupiego pełnomocnika - przez
    którego przegrał moim zdaniem wygraną sprawę - ma coś znaczyć?

    > O "błędzie" IMHO trudno dykutować: sprzedawca MA dwa narzędzia, za pomocą
    > których może ustalić cenę poniżej której nie sprzeda.
    > Skoro *ustala cenę początkową na 1 zł* to robi to rozmyślnie!

    Błąd nie może polegać na tym, ze uroił sobie w świadomości że ustawił
    cenę minimalną w w rzeczywistości tego nie rozbił, albo że nie wiedział
    że istnieje taka możliwość bo postanowił nie czytać niczego na allegro,
    bo jest to napisane za "dużym druczkiem", itd ???

    > IMHO zrobił to po to, aby utrudnić dochodzenie żądań w procesie cywilnym.

    Na ale nadal, po to by nie zwracać całych 210 zł ??? Naprawdę warto
    popełnić oszustwo na 210 zł ??

  • 23. Data: 2007-11-24 11:08:41
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:

    > Jak uważasz.
    > Licz się jednak z tym, że jeśli jednak sąd stwierdzi że to było oszustwo
    > - jak mówiłem na kwotę 210 zł - to wykluczy to ważność umowy
    > cywilnoprawnej o zakup maszyn za 10 zł. Przestępstwo oznacza że była to
    > czynność sprzeczna z prawem i jest nieważna (art. 58 kc).

    Ale jest roszczenie za utracone korzysci chocby.

    > Przemysl to jeszcze raz. To w końcu tam nikt nie mieszkał czy mieszka.

    Nieprecyzyjnie sie wyrazilem: Pod wskazanym adresem nigdy nie mieszkal
    czlowiek o imieniu i nazwisku widniejacym na allegro, natomiast mieszka
    pan, ktory jak wskazuja zebrane materialy najwiecej mieszal w tej sprawie.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 24. Data: 2007-11-24 11:28:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Ale jest roszczenie za utracone korzysci chocby.

    To znaczy jakie? Bo jakoś ich nie widzę.
    Według mnie w przypadku oszustwa, zapomnij o czymś więcej niż kwota na
    jaką zostałeś oszukany.

  • 25. Data: 2007-11-24 11:42:36
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:

    > To znaczy jakie? Bo jakoś ich nie widzę.

    Czego nie widzisz? Ze moglbym maszyne owa sprzedac, wydzierzawic, itp.

    > Według mnie w przypadku oszustwa, zapomnij o czymś więcej niż kwota na
    > jaką zostałeś oszukany.

    W procesie karnym owszem.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 26. Data: 2007-11-24 11:52:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Czego nie widzisz? Ze moglbym maszyne owa sprzedac, wydzierzawic, itp.

    Ale gdyby oszustwa nie było nie byłoby żadnej maszyny i nie miałbyś
    czego sprzedać, wydzierżawić, itp.
    Czy twierdzisz że transakcja była w porządku (czyli nie była oszustwem)
    aż do chwili ... której? To śmieszne.

    > W procesie karnym owszem.

    Mówię o cywilnym. przegrasz, zwłaszcza stosując rozumowanie o
    korzyściach które byś miał gdyby nie było oszustwa. Gdyby nie było
    oszustwa nie byłoby transakcji i miałbyś zero.

  • 27. Data: 2007-11-24 13:02:33
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:
    > Po prostu obowiązuje zasada że nie ma nic za darmo (wszystko kosztuje).
    > Jak ktoś myśli inaczej to jest głupi.

    No ok. To gdzie lezy granica "nie_za_pol_ceny"?
    zlotowka? za malo. 10? tez za malo. 1000? to juz jest za pol ceny, czy
    jeszcze nie? moze 15 tysiecy? ale moze to cos jest warte 15100.

    To sprzedajacy okresla warunki sprzedazy, nie ja. Wystawil maszyne,
    zaoferowalem 10 zl (maksimum bylo wyzsze, lecz prawnie wiazaca oferta
    stanowi 10zl). Zakonczenie aukcji potwierdzilo przyjecie mojej oferty.

    Ja jako kupujacy (cokolwiek) jestem zywo zainteresowany kupic to za jak
    najmniejsze pieniadze.
    Jesli ktos CHCE sprzedac maszyne za 10zl, to naprawde nie moj problem i
    nie jestem w zaden sposob zobowiazany dbac o interesy sprzedajacego.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 28. Data: 2007-11-24 13:04:03
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > korzyściach które byś miał gdyby nie było oszustwa. Gdyby nie było
    > oszustwa nie byłoby transakcji i miałbyś zero.

    Moze masz racje, nie myslalem w ten sposob

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 29. Data: 2007-11-24 13:12:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Jesli ktos CHCE sprzedac maszyne za 10zl, to naprawde nie moj problem i
    > nie jestem w zaden sposob zobowiazany dbac o interesy sprzedajacego.

    Właśnie: kluczem jest słowo CHCE.
    Jak widzisz na swoim przykładzie za 10 zł nie chciał.
    Może to być albo oszustwo, ale wtedy on nie chciał nic sprzedać tylko
    chciał cię oszukać, a ty przez swoją pazerność dałeś się nabrać, a może
    to być też jakaś wada oświadczenia woli (z punktu widzenia prawa
    cywilnego).
    No chyba że wymyślisz racjonalny powód dlaczego ktoś maszynę wartą kilka
    tysięcy złotych chce sprzedać za 10 zł. Ja jakoś takiego powodu nie
    potrafię wymyślić.

  • 30. Data: 2007-11-24 21:16:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No chyba że wymyślisz racjonalny powód dlaczego ktoś maszynę wartą kilka
    > tysięcy złotych chce sprzedać za 10 zł. Ja jakoś takiego powodu nie
    > potrafię wymyślić.

    Chodze sobie na podyplomowke z rachunkowosci i mialem troszke tez wykladow z
    prawa cywilnego. Na jednym z wykladow babka opowiadala o przypadku, gdy ktos
    sprzedawal w miare nowego i dobrego Poloneza za 100 zl...
    Okazalo sie, ze byla to swiezo upieczona wdowa, ktora spelnila prosbe swego
    meza na lozu smierci, by sprzedala jego samoachod, a uzyskane z tej
    transakcji pieniadze oddala jego dlugoletniej kochance, ktora miala problemy
    finansowe.
    Moze nie jest to powod racjonalny z punktu widzenia ekonomii, ale zawsze
    jakies tam wytlumaczenie :)

    Pozdrawiam
    SDD