  • 11. Data: 2007-11-24 07:58:19
    Temat: Re: Sad rozpatruje zazalenie na umorzenie i ...
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:

    > 10 zł? czy kilka tysięcy? Zawile piszesz.
    > A jak 10 zł to czemu myślałeś że za taką kwotę chcą ci sprzedać jakąś
    > maszynę?

    jesli masz w aukcji cene np. 100zl. To nawet jak zaoferujesz milion, to
    automat postapi na 102.5, czy 105 i nie masz na to wplywu.
    Poza tym co ja mam do myslenia tutaj? Zawarlem umowe, zostala ona
    potwierdzona, to dlaczego mam sie nie dziwic, ze mnie zrobiono w wala?
    Aaa wiem, teraz bede uchodzil za takiego co chcial oszukc sprzedajacego?
    Heh.

    > I dla całych 210 zł takie manewry wyczyniali?

    Tego nie wiem, moze liczyli nie wiekszy udoj.

    > A jaka była ta argumentacja prokuratora? Brak niekorzystnego
    > rozporządzenia mieniem?

    Zacytowalem w calosci: "z powodu braku danych dostatecznie
    uzasadniających podejrzenie popelnienia przestępstwa postanawia sprawe
    umorzyc"

    > Może być jeszcze neutralne rozporządzeniem mieniem. To co dostałeś
    > rynkowo (model ?) jest warte tyle co zapłaciłeś (10 zł?)?

    Jakie to ma znaczenie? Jest to rzecz kompletnie mi zbedna i
    niepotrzebna, ktorej nie kupilbym.

    Jak idziesz do sklepu po chleb a otrzymasz 10 egzemplarzy wyborczej to
    tez jest ok? przeciez wartosc sie zgadza. Absurd.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 12. Data: 2007-11-24 08:27:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ponieważ cena, po której kończy się licytacja, jest ceną sprzedaży i
    > wiąże obie strony.

    Wiąże strony oznacza umowę. Nie każde niewykonanie umowy jest oszustwem.
    Jeśli otrzymał ekwiwalent za te 10 zł - w sensie "model" - to można
    rozważać tezę że brak niekorzystnego rozporządzenia mieniem.
    A sprawę należy zamiast rozważań w ramach oszustwa skierować do procesu
    cywilnego.

    Zresztą nawet jak nie otrzymałby nic za te 10 zł to druga strona
    powołując się na błąd mogłaby spokojnie pieniądze zwrócić i nadal nie
    byłoby oszustwa.

    > Niewątpliwie doszło do oszustwa, kwota nie ma znaczenia :)

    Tutaj akurat podważałem sensowność oszustwa z punktu widzenia oszusta.

    > Było jeszcze zawyżanie kosztów przesyłki :)

    Być może, ale może naprawdę wysyłka modelu tyle kosztuje.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 13. Data: 2007-11-24 08:34:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Poza tym co ja mam do myslenia tutaj? Zawarlem umowe, zostala ona
    > potwierdzona, to dlaczego mam sie nie dziwic, ze mnie zrobiono w wala?

    Niewykonanie umowy nie jest automagicznie oszustwem. Wystąp do sądu
    cywilnego.

    > Tego nie wiem, moze liczyli nie wiekszy udoj.

    Tzn? Liczyli że skoro umówili się z tobą że wpłacisz im 210 zł to ty im
    wyślesz więcej?

    > Zacytowalem w calosci: "z powodu braku danych dostatecznie
    > uzasadniających podejrzenie popelnienia przestępstwa postanawia sprawe
    > umorzyc"

    I to ma być całe uzasadnienie? Zacytowałeś pewnie tylko sentencję.

    > Jak idziesz do sklepu po chleb a otrzymasz 10 egzemplarzy wyborczej to
    > tez jest ok? przeciez wartosc sie zgadza. Absurd.

    Wartość ma znaczenie.
    Nie jest OK, ale nie ma oszustwa. A przynajmniej można to rozważać i
    czasem zależnie od szczegółowych okoliczności należy przyjąć że jest
    oszustwo a czasem że nie ma.
    Masz roszczenie o wydanie chleba.

    Zresztą myślę że to jest argumentacja potencjalnego podejrzanego, że
    taka była wasza umowa i podbiera to ceną.

    Tak czy inaczej do rozwiązywania problemów cywilnoprawnych jest prawo
    cywilne, anie prawo karne. Prawo karne to nie cały świat i nie na
    wszystko jest jednak paragraf.

    Napisz nam co zrobi sąd.

  • 14. Data: 2007-11-24 08:45:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:

    > Niewykonanie umowy nie jest automagicznie oszustwem. Wystąp do sądu
    > cywilnego.

    Przeciwko komu? Nieistniejacemu facetowi?
    Potrzebuje wyrok w sprawie karnej "na podkladke" do sprawy cywilnej
    (ustalenie strony i faktu oszustwa).

    > Tzn? Liczyli że skoro umówili się z tobą że wpłacisz im 210 zł to ty im
    > wyślesz więcej?

    Nie, mialem na mysli, ze mogli oczekiwac, ze aukcja zamknie sie kwota
    wyzsza.

    > I to ma być całe uzasadnienie? Zacytowałeś pewnie tylko sentencję.

    Tak napisal prokurator, to wszystko.

> [...]
    > Nie jest OK, ale nie ma oszustwa. A przynajmniej można to rozważać i
    > czasem zależnie od szczegółowych okoliczności należy przyjąć że jest

    A ja mam roszczenie o wydanie maszyny bedacej przedmiotem umowy
    sprzedazy. Co to zmienia?

    > Zresztą myślę że to jest argumentacja potencjalnego podejrzanego, że
    > taka była wasza umowa i podbiera to ceną.

    W obfitej korespondencji mailowej sprzedajacy uzasadnia koszty przesylki
    "duza masa i koniecznoscia transportowania na palecie", natomiast
    przedmiot ktory do mnie przyszedl mial mase mala i byl zapakowany w
    karton po telewizorze. Koszt przesylki wg. listu przewozowego: 38zl

    > Tak czy inaczej do rozwiązywania problemów cywilnoprawnych jest prawo
    > cywilne, anie prawo karne. Prawo karne to nie cały świat i nie na
    > wszystko jest jednak paragraf.

    Wyzej argumentuje do czego mi sprawa karna jest potrzebna.

    > Napisz nam co zrobi sąd.

    Nie omieszkam :)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 15. Data: 2007-11-24 08:56:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Przeciwko komu? Nieistniejacemu facetowi?

    A uważasz że może być nieistniejący oskarżony??
    Przeciwko temu z kim zawarłeś umowę, czyli zapewne temu kogo uważasz za
    oszusta.

    > Potrzebuje wyrok w sprawie karnej "na podkladke" do sprawy cywilnej
    > (ustalenie strony i faktu oszustwa).

    Głupie to, ale to twoja sprawa.

    > Nie, mialem na mysli, ze mogli oczekiwac, ze aukcja zamknie sie kwota
    > wyzsza.

    Ale twierdziłeś że manewry z nowym kontem czynili "w przeddzień".

    > A ja mam roszczenie o wydanie maszyny bedacej przedmiotem umowy
    > sprzedazy. Co to zmienia?

    To że to nie jest sprawa karna tylko cywilna.

> [...]
    > przedmiot ktory do mnie przyszedl mial mase mala i byl zapakowany w
    > karton po telewizorze. Koszt przesylki wg. listu przewozowego: 38zl

    To OK, co do kosztów wysyłki (=200 zł -(38 zł+ koszty pakowania itd))
    wydaje się że jest oszustwo.

  • 16. Data: 2007-11-24 08:58:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > Głupie to, ale to twoja sprawa.

    Nawet przyjmując oszustwo - będzie to oszustwo na 210 zł i tyle będzie w
    wyroku karnym. I tylko w tej części odzyskasz pieniądze.

  • 17. Data: 2007-11-24 09:20:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Nov 2007, Johnson wrote:

    > Zresztą nawet jak nie otrzymałby nic za te 10 zł to druga strona powołując
    > się na błąd mogłaby spokojnie pieniądze zwrócić i nadal nie byłoby oszustwa.

    Przecież ta sprawa w sensie cywilnoprawnym nie różni się niczym od sprawy
    w której sąd nakazał sprzedaż samochodu, kiedy to cena sprzedającemu też
    "wydała się rażąco niska".
    Różnica tylko w tym, że w sprawie opisywanej w wątku sprzedawca dodatkowo
    zrobił posunięcia które najwyraźniej mają znamiona przestępstw.

    O "błędzie" IMHO trudno dykutować: sprzedawca MA dwa narzędzia, za pomocą
    których może ustalić cenę poniżej której nie sprzeda.
    Skoro *ustala cenę początkową na 1 zł* to robi to rozmyślnie!

    > Tutaj akurat podważałem sensowność oszustwa z punktu widzenia oszusta.

    IMHO zrobił to po to, aby utrudnić dochodzenie żądań w procesie cywilnym.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-11-24 09:25:16
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:

    > Nawet przyjmując oszustwo - będzie to oszustwo na 210 zł i tyle będzie w
    > wyroku karnym. I tylko w tej części odzyskasz pieniądze.

    Ale mam ustalonego sprzedawce i potwierdzenie zawarcia transakcji. Za
    darmoche.
    A nawet jak sad odrzuci, to mam komplet materialow zgromadzonych przez
    policje wskazujacych takowego.
    Bez tego zgloszenia na policje NIC bym nie zrobil, poniewaz moj pozew
    cywilny zostalby odrzucony (pod takim adresem nikt nigdy nie
    mieszkal....ale o dziwo pod tym adresem mieszka pan, na ktorego wskazuja
    wszelkie dowody)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 19. Data: 2007-11-24 09:29:19
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:

    > A uważasz że może być nieistniejący oskarżony??
    > Przeciwko temu z kim zawarłeś umowę, czyli zapewne temu kogo uważasz za
    > oszusta.

    Jesli nie mialbym dokumentacji policyjnej moj pozew zostalby oddalony.

    > Głupie to, ale to twoja sprawa.

    Moze i glupie, ale nic mnie nie kosztuje.

    > Ale twierdziłeś że manewry z nowym kontem czynili "w przeddzień".

    Co to zmienia? nie widze zwiazku.

    > To że to nie jest sprawa karna tylko cywilna.

    oczywiscie

    > To OK, co do kosztów wysyłki (=200 zł -(38 zł+ koszty pakowania itd))
    > wydaje się że jest oszustwo.

    A przyslanie mi czegos innego miesci sie w prawidlowej transakcji?
    Wiesz, mam na allegro 2 auta do sprzedania.
    Sprzedam ci za pol ceny.....aaa co tam, licytuj za 2 tys. i sa twoje.
    Idziesz na to?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 20. Data: 2007-11-24 09:50:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Ale mam ustalonego sprzedawce i potwierdzenie zawarcia transakcji. Za
    > darmoche.

    Jak uważasz.
    Licz się jednak z tym, że jeśli jednak sąd stwierdzi że to było oszustwo
    - jak mówiłem na kwotę 210 zł - to wykluczy to ważność umowy
    cywilnoprawnej o zakup maszyn za 10 zł. Przestępstwo oznacza że była to
    czynność sprzeczna z prawem i jest nieważna (art. 58 kc).

> [...]
    > cywilny zostalby odrzucony (pod takim adresem nikt nigdy nie
    > mieszkal....ale o dziwo pod tym adresem mieszka pan, na ktorego wskazuja

    Przemysl to jeszcze raz. To w końcu tam nikt nie mieszkał czy mieszka.