  • 1. Data: 2003-04-22 20:38:11
    Temat: SPRAWA SPADKOWA - pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: n...@o...pl

    Witam
    Kilka lat temu złożyłem wniosek w sądzie o uznanie testamentu w którym ciocia
    przepisała mi swoje mieszkanie. Okazało się że moja "pseudo rodzinka" - ósma
    woda, wnosi sprzeciw. Rozpoczęły się ekspertyzy grafologiczne - lecz niestety
    dostarczyłem znikomą ilość próbek ponieważ mieszkanie zostało wcześniej
    splądrowane przez w.w. rodzinę. Pierwsza ekspertyza wyszła dla mnie
    niepomyślnie, na szczęście udało się ją podważyć dzięki innemu grafologowi,
    który stwierdził że podpis jest oryginalny ale co do treści nie ma pewności.
    Podczas pisania testamentu przez moją ciocię ŚP nie było świadków. Testament
    nie był potwierdzony notarialnie - niestety ciocia nie była zamożna a ja w tym
    czasie byłem niepełnoletni. Przez wiele lat wszem i wobec w rodzinie, wśród
    sąsiadek ciocia zawsze mówiła że mieszkanie będzie moje - jest na to dużo
    świadków - nawet mnie u siebie zameldowała. Teraz prawdopodobnie sąd zleci
    kolejną ekspertyzę i przypuszczam że wynik będzie ten sam (pewność co do
    podpisu a co do reszty nie wiadomo). Czyli - podpis oryginalny, treść -
    niewiadomo czy pisana przez tą samą osobę.
    Osobiście z ręką na sercu mam 100% pewność co do autentyczności testamentu i
    nie jest to jakimś krętactwem lecz niestety próbki pisma dostarczone do
    ekspertyzy graf. pochodziły z lat 60 70 80 a nie było z ostatnich dni jej
    życia (97).

    W ten piękny sposób zostanę legalnie okradziony i zostanę kolejnym bezdomnym w
    naszym pięknym kraju.

    Piszę to w nadzieji, że może jest ktoś komu udało się wybrnąć z podobnej
    sytuacji.
    Może jest jakieś inne legalne rozwiązanie.... eh

    Pozdrawiam
    Artur Seul
    GG 5589666
    e-mail n...@o...pl
    tel 0504 956 486

  • 2. Data: 2003-04-23 07:49:53
    Temat: Re: SPRAWA SPADKOWA - pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > kolejną ekspertyzę i przypuszczam że wynik będzie ten sam (pewność co do
    > podpisu a co do reszty nie wiadomo). Czyli - podpis oryginalny, treść -
    > niewiadomo czy pisana przez tą samą osobę.

    Wg. mnie musisz za wszelką cenę odnaleźć dokumenty pisane odręcznie przez
    Twoją ciocię. Przypomnij sobie gdzie prawowała, gdzie się uczyła, gdzie
    mogła składać jakieś podania (instytucje). Zrób sobie listę i przejdź się po
    nich przedstawiając sprawę. Być może znajdziesz wiarygodny dokument z jej
    podpisem i treścią. Może była praktykującą katoliczką (parafia). Wtedy z
    takim dokumentem idziesz do grafologa - masz materiał porównawczy do
    potwierdzenia autentyczności treści testamentu. Masz szansę bo nie wierzę,
    że nie pozostał ani jeden dokument pisany jej ręką. Szkoda, że nie masz
    świadków. Mogą skarżyć testament dalej (np. że babcia w chwili podpisywania
    miała ograniczoną poczytalność na skutek branych leków itp.). Musisz być też
    przygotowany na takie zagrania ...

    g a v r o n

  • 3. Data: 2003-04-23 08:05:43
    Od: ssebba<s...@t...pl>

    Nie jestem fachowcem, ale tak na zdrowy rozsądek:
    Skoro złożony podpis pod dokumentem jest autentyczny to chyba
    charakter treści pisma nie powinien mieć znaczenia.
    Co było by jeżeli podpis widniałby pod wydrukiem lub maszynopisem -
    czy oznaczałoby to że dokument jest nieautentyczny ?
    Może warto pójść tą drogą.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-04-23 12:27:34
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > Co było by jeżeli podpis widniałby pod wydrukiem lub maszynopisem -
    > czy oznaczałoby  to że dokument jest nieautentyczny ?

    Tak -testament jest wtedy nieważny - treść i podpis muszą być pisane ręcznie
    przez tą samą osobę. Chyba że jest potwierdzony notarialnie za życia testatora
    lub pisany przy świadkach.
    Dzięki
    Artur

  • 5. Data: 2003-04-23 12:55:28
    Od: n...@o...pl

    Dzięki za zainteresowanie Gavron. Lecz niestety odnalezienie dalszych
    dokumentów jest niemożliwe. Zapiski z ostatnich lat życia ŚP. cioci zniknęły
    podczas splądrowania mieszkania przez drugą stronę konfliktu. Pisma w urzędach
    itp. zazwyczaj były pisane przez znajomą mojej cioci - ona jedynie się
    podpisywała. Znalezione i dostarczone zapiski pochodzą z lat 60-80 więc nie są
    w pełni wystarczające (testament był napisany w '97). Jedyną niezmienną rzeczą
    jest podpis, którego autentyczność została potwierdzona - lecz nic to nie daje.
    Znalazłem całą stertę dok. (Urząd Gminy, Szpital, sprawy administracyjne) lecz
    niestety to co mam zawiera tylko podpis lub jest przestarzałe. Ważnym jest też
    że ciocia na starość miała udaną operację zaćmy na jednym oku. Dlatego
    większość rzeczy nie pisała sama. Niestety testament postanowiła napisać
    osobiście lecz bez świadków. Dostałem go w obecności drugiej strony konfliktu
    tuż przed jej śmiercią (na tych świadków nie mogę liczyć).

    W piątek mam kolejną sprawę i pewnie zostanę wykluczony z grona spadkobierców
    a testament zostanie unieważniony. Pozostaje mi chyba już tylko liczyć na cud.
    Artur

  • 6. Data: 2003-04-23 15:06:08
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    n...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > niestety to co mam zawiera tylko podpis lub jest przestarzałe. Ważnym jest też
    > że ciocia na starość miała udanš operację zaćmy na jednym oku. Dlatego
    > większość rzeczy nie pisała sama. Niestety testament postanowiła napisać
    > osobiście lecz bez świadków. Dostałem go w obecności drugiej strony konfliktu
    > tuż przed jej śmierciš (na tych świadków nie mogę liczyć).
    >
    > W pištek mam kolejnš sprawę i pewnie zostanę wykluczony z grona spadkobierców
    > a testament zostanie unieważniony. Pozostaje mi chyba już tylko liczyć na cud.

    Jak to nie mozesz liczyc ?
    skoro byli przy tym jak dostales testament to musza zeznawac, a najlepiej jak by
    byl przy tym ktos postronny np. ta sasiadka (pogadaj z nia) co pomogala cioci.
    wtedy byloby po sprawie
    rajusan

  • 7. Data: 2003-07-05 20:15:47
    Od: "Łukasz C." <u...@o...pl>

    Testament musi być spisany własnoręcznie, aby w tej formie był ważny