  • 1. Data: 2003-04-22 19:04:57
    Temat: Wolne dni
    Od: "Sławek" <s...@w...pl>

    Witam.

    Czy nauczycielowi pracujacemu w przedszkolu (placowka nieferyjna) nalezy sie
    tez dzien wolny, za 3 maja i 1 listopada biezacego roku.

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-04-23 07:05:58
    Temat: Re: Wolne dni
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    "Sławek" wrote:

    > Witam.
    >
    > Czy nauczycielowi pracujacemu w przedszkolu (placowka nieferyjna) nalezy sie
    > tez dzien wolny, za 3 maja i 1 listopada biezacego roku.

    brak jest danych w tym temacie

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 3. Data: 2003-04-23 19:07:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A są zatrudnieni na podstawie kodeksu pracy, czy karty nauczyciela. Jeśli na
    podstawie karty nauczyciela, to nie należą się, jeśli na podstawie kodeksu
    pracy to się należą. Rozróżnić to można po wymiarze urlopu. Jak mają
    półtorej miesiąca wakacji i ferie to nie należy się wolne.

  • 4. Data: 2003-04-24 06:29:28
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > pracy to się należą. Rozróżnić to można po wymiarze urlopu. Jak mają
    > półtorej miesiąca wakacji i ferie to nie należy się wolne.

    a mozna prosic o odpowiednie zapisy to uzasadniajace? bo nie rozumiem
    zwiazku wakacji ze swietem wypadajacym w sobote, ponizsze fragmenty
    sugeruja raczej, ze dzien wolny sie nalezy

    z Karty Nauczyciela:
    Art. 42. 1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pelnym wymiarze zajec
    nie
    moze przekraczac 40 godzin na tydzien.

    Art. 42c. 1. Nauczyciela zatrudnionego w pelnym wymiarze zajec
    obowiazuje
    pieciodniowy tydzien pracy. Nauczycielom doksztalcajacym sie,
    wykonujacym
    inne wazne spolecznie zadania lub - jezeli to wynika z organizacji pracy
    szkole - dyrektor szkoly moze ustalic czterodniowy tydzien pracy.

    2. W szkolach, w których praca odbywa sie we wszystkie dni tygodnia,
    nauczyciel korzysta co najmniej raz na dwa tygodnie z dwu kolejnych dni
    wolnych od pracy, z których jeden musi przypadac w niedziele. Nie
    dotyczy to
    nauczyciela pracujacego w systemie ksztalcenia zaocznego.

    3. Za zajecia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuncze, wykonywane w dniu
    wolnym od pracy, nauczyciel otrzymuje inny dzien wolny od pracy, a w
    szczególnie uzasadnionych wypadkach zamiast dnia wolnego - odrebne
    wynagrodzenie w wysokosci okreslonej w przepisach o wynagrodzeniu
    nauczycieli.

    4. Za prace w swieto, przypadajace poza dwoma dniami w tygodniu wolnymi
    od
    pracy, nauczyciel otrzymuje inny dzien wolny od pracy, a w szczególnie
    uzasadnionych wypadkach zamiast dnia wolnego - wynagrodzenie ze 100
    proc.
    dodatkiem.

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 5. Data: 2003-04-24 08:13:45
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    > a mozna prosic o odpowiednie zapisy to uzasadniajace?

    Nie wiem, jaka jest podstawa prawna, ale MENiS twierdzi, iz
    nauczyciele powinni te dni wolne odpracowac(http://www.menis.gov.pl):
    [...]
    Zarówno czas pracy nauczycieli, jak i odpowiednie dni wolne od pracy,
    zdeterminowane są
    okresami realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych precyzyjnie określonymi
    rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002
    r. w sprawie
    organizacji roku szkolnego (Dz.U. Nr 46, poz. 432). Zgodnie z § 5 ust. 2
    powyżej cytowanego
    rozporządzenia dyrektorzy szkół, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze

    realizowane przez pięć dni w tygodniu, w porozumieniu z radą szkoły i radą
    pedagogiczną,
    mogą potraktować dzień wypadający między dwoma dniami świątecznymi ustawowo
    wolnymi
    od pracy, a także piątek wypadający bezpośrednio po dniu świątecznym
    ustawowo wolnym
    od pracy, jako dzień wolny od zajęć, pod warunkiem zrealizowania zajęć
    przypadających na ten
    dzień w wybraną sobotę.
    Dzień 2 maja, jako dzień wypadający między dwoma dniami świątecznymi
    ustawowo wolnymi
    od pracy, który w 2003 roku jest jednocześnie piątkiem wypadającym
    bezpośrednio po dniu
    świątecznym ustawowo wolnym od pracy, organy szkoły, o których mowa powyżej,
    mogą
    potraktować jako dzień wolny od zajęć. W tym przypadku obowiązek jego
    odpracowania
    wynika wprost z powyżej cytowanego przepisu.
    Mając zatem na uwadze powyżej przedstawione przepisy Karty Nauczyciela,
    które
    odmienne niż w Kodeksie pracy regulują kwestie czasu pracy, a także
    konieczność zapewnienia
    przez szkoły i placówki funkcjonujące w systemie oświaty realizacji zajęć
    dydaktyczno-wychowawczych,
    należy stwierdzić, iż nie mają zastosowania do nauczycieli przepisy Kodeksu
    pracy, których
    wykładni dokonał Sąd Najwyższy w uchwale z dnia 14 listopada 2001 r. (sygn.
    akt III ZP 20/01).

    Pozdrowienia (?)
    PawelT

  • 6. Data: 2003-04-24 09:13:46
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    PawelT wrote:

    > Nie wiem, jaka jest podstawa prawna, ale MENiS twierdzi, iz
    > nauczyciele powinni te dni wolne odpracowac(http://www.menis.gov.pl):

    i to jest juz jakas pewna informacja, dzieki serdeczne, wprawdzie moim
    zdaniem wykladnia Sadu Najwyzszego zajmuje sie kwestia nieuregulowana
    przez Karte Nauczyciela a "konieczność zapewnienia przez szkoły i
    placówki funkcjonujące w systemie oświaty realizacji zajęć
    dydaktyczno-wychowawczych" zachodzi rowniez wtedy kiedy swieto wypadnie
    w poniedzialek (jak to mialo niedawno miejsce - i co wtedy? :-) ale to
    insza innosc

    --
    careful with this axe Eugene!