  • 1. Data: 2005-06-19 09:27:35
    Temat: SO
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Dużo się mówi o kryzysie w wymiarze sprawiedliwości i ja tez się o tym
    przekonałem, a mianowicie ...
    W zeszłym tygodniu miałem okazję, załatwiając pewną sprawę, odwiedzić
    SO, w którym parę lat temu miałem praktykę. Cóż przeżyłem zaskoczenie,
    gdy się dowiedziałem, że w wydziale cywilnym z ówczesnej ekipy
    sędziowskiej ostał się tylko jeden sędzia i to ten najstarszy.
    Pozostałych - kilkanaście osób - wywiało do notariatu.
    Tak państwo nasze pozbywa się wykwalifikowanych pracowników, a ciężar
    wymiaru sprawiedliwości zrzuca na barki asesorów (IMHO tania siła
    robocza). I to jest prawdziwym kryzysem wymiaru sprawiedliwości :-(

    Pzdr.

  • 2. Data: 2005-06-19 10:36:08
    Temat: Re: SO
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "verbus" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tak państwo nasze pozbywa się wykwalifikowanych pracowników, a ciężar
    > wymiaru sprawiedliwości zrzuca na barki asesorów

    I referendarzy (jeszcze tansza sila robocza).

  • 3. Data: 2005-06-19 11:27:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming napisał(a):

    > I referendarzy (jeszcze tansza sila robocza).

    Referendarz i asesor zarabiają chyba tyle samo.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-06-19 12:07:33
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > Tak państwo nasze pozbywa się wykwalifikowanych pracowników, a ciężar
    > wymiaru sprawiedliwości zrzuca na barki asesorów (IMHO tania siła
    > robocza). I to jest prawdziwym kryzysem wymiaru sprawiedliwości :-(

    I jeszcze troche innych kryzysow. Na przyklad mogliby pozatrudniac
    nalogowych pisaczy na pl.rec.prawo wraz z laptopami na protokolantow,
    zamiast utrzymywac osoby piszace recznie. Od razu byloby szybciej. W ogole
    imho moznaby bylo wprowadzic wreszcie elektroniczny zapis rozpraw
    sadowych...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2005-06-19 12:15:51
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tiger napisał(a):
    > I jeszcze troche innych kryzysow. Na przyklad mogliby pozatrudniac
    > nalogowych pisaczy na pl.rec.prawo wraz z laptopami na protokolantow,
    > zamiast utrzymywac osoby piszace recznie.

    to znaczy laptopy mieliby przynieść ze sobą? ;)

    KG

  • 6. Data: 2005-06-19 12:19:44
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > to znaczy laptopy mieliby przynieść ze sobą? ;)

    Tak, tak :-) Przejezyczenie. Pani Iksinska! Pani pies goni czlowieka na
    rowerze ;-)

    Pozdrawiam

    Tiger

  • 7. Data: 2005-06-19 18:59:11
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Referendarz i asesor zarabiają chyba tyle samo.

    Z tym, ze asesorem jestes tylko jakis czas.

  • 8. Data: 2005-06-19 20:06:45
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Tak państwo nasze pozbywa się wykwalifikowanych pracowników, a ciężar
    > wymiaru sprawiedliwości zrzuca na barki asesorów (IMHO tania siła
    > robocza). I to jest prawdziwym kryzysem wymiaru sprawiedliwości :-(

    wiesz zeby byc dobrym sedzia to trzeba: sie znac na prawie, byc obiektywnym
    i malo podatnym na lapowki .....
    wiec jesli zdarzy sie ktos taki to predzej czy pozniej musi odejsc :-)

    TB

  • 9. Data: 2005-06-20 22:20:02
    Od: juma <j...@o...pl>

    Heming napisał(a):
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Z tym, ze asesorem jestes tylko jakis czas.

    Teraz chyba lepiej zostać referendarzem niż asesorem. Praca spokojna, za
    niezłe pieniądze, bez uzasadnień, apelacji, rozpraw, przesłuchiwania
    świadków itd, i po pięciu latach pracy (czyli rok dłużej niż asesor),
    można zostać sędzią. A jak nie zostanie, to i tak dalej sobie pracuje, a
    asesor "zalicza wypad" i musi iść na jakąś aplikację (paranoja !)

    PZDR