  • 1. Data: 2012-01-17 12:59:19
    Temat: SMS-Premium
    Od: " maxima" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    przydarzyło mi się "wygrać laptopa" - przeglądając jedną ze stron www
    dostałam monit o wygranej.Brzmiała bardzo realistycznie /wiem, nie ja
    pierwsza jestem naiwna/, w trakcie podawania kontaktu poproszono mnie o numer
    telefonu do kontaktu dla "kuriera"...
    Z reguły nie biorę udziału w żadnych loteriach, nie odpowiadam na sms-y...

    Po kilku dniach zamiast telefonu od kuriera zaczęły przychodzić sms z nr
    60246,pozornie zwykłe wiadomości w żaden sposób nie opisane...Nawet ich nie
    otwierałam, nie wysyłałam odpowiedzi - zresztą nie mogłam bo mialam wyłączoną
    usługę rozmow wychodzących
    Po otrzymaniu rachunku okzało się,że za sms doliczono mi ponad 100 zł do
    rachunku...
    Znalazłam wystawcę sms-ów i napisałam reklamację,po czym dostałam
    odpowiedz,że brałam udział....w loterii, a Organizator ma siedzibę poza
    RP.Napisana do niego reklamacja odbiła się od ściany, bo Organizator nie ma
    sobie nic do zarzucenia...

    Moim zdaniem to podwójne oszustwo, ale co w tej sytuacji zrobić? moj operator
    komorkowy zablokował na moj wniosek sms-y premium, ale NADAL mogę dostawać
    "przychodzące" i płatne...
    Gdzie to mozna zgłosić ?

    Właścicielem numeru 60246 jest Avantis S.A.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-17 20:03:46
    Temat: Re: SMS-Premium
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-01-17 13:59, maxima pisze:

    > Moim zdaniem to podwójne oszustwo, ale co w tej sytuacji zrobić? moj operator
    > komorkowy zablokował na moj wniosek sms-y premium, ale NADAL mogę dostawać
    > "przychodzące" i płatne...

    Ja to się w ogóle zastanawiam jak to jest możliwe, że te płatne smsy
    działają. Ktoś mi wysyała sms-a i już mam do rachunku doliczone,
    powiedzmy 10zł? Jeśli tak, to przecież skandal jakiś.

  • 3. Data: 2012-01-17 20:13:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-17, maxima <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > "przychodzące" i płatne...
    > Gdzie to mozna zgłosić ?
    >
    > Właścicielem numeru 60246 jest Avantis S.A.

    To tak zwane SMS MT (Mobile Terminated), dziala to w odwrotna strone -
    za odebranego SMS-a jest naliczana oplata. Ale OIDP zeby zapisac sie na
    subskrypcje trzeba wyslac SMS-a bo tak jest to rozwiazane u operatorow,
    przypomnij sobie lepiej czy nie wysylalas zadnego SMS-a zapisujacego (sa
    one darmowe).

    Znalazlem cos takiego: www.ilekosztujesms.pl/60246/

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-01-17 20:16:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-17, AZ <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > subskrypcje trzeba wyslac SMS-a bo tak jest to rozwiazane u operatorow,
    > przypomnij sobie lepiej czy nie wysylalas zadnego SMS-a zapisujacego (sa

    I jeszcze takiego: http://globile.co/file/Regulamin_uslug_MT_GLOBILE.pd

    Moze jednak aktywowalas przez WWW? Pisza, ze tylko w przypadku Orange
    jest to mozliwe.

    --
    Artur

  • 5. Data: 2012-01-18 08:19:22
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:03:46 +0100, gierrro napisał(a):

    > Ja to się w ogóle zastanawiam jak to jest możliwe, że te płatne smsy
    > działają. Ktoś mi wysyała sms-a i już mam do rachunku doliczone,
    > powiedzmy 10zł? Jeśli tak, to przecież skandal jakiś.

    A nie dziwi Cię że w kiosku musisz płacić za gazetę? Przecież to wydawca
    powinien zapłacić za jej wydanie i wystarczy - Ty ją tylko "odbierasz".

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2012-01-18 17:46:34
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 09:19, Henry(k) pisze:

    > A nie dziwi Cię że w kiosku musisz płacić za gazetę? Przecież to wydawca
    > powinien zapłacić za jej wydanie i wystarczy - Ty ją tylko "odbierasz".

    Jeśli już to ja wydawcy (chyba o to Ci chodziło).
    Różnica jest taka, że to ja przychodzę po tę gazetę, a nie kiosk mi
    wtyka pod wycieraczkę wraz z rachunkiem.

  • 7. Data: 2012-01-19 11:33:37
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 18 Jan 2012 18:46:34 +0100, gierrro napisał(a):

    > Różnica jest taka, że to ja przychodzę po tę gazetę, a nie kiosk mi
    > wtyka pod wycieraczkę wraz z rachunkiem.

    Jak zawrzesz umowę żeby Ci dostarczał to płacisz. Owszem - były firmy które
    tak robiły inaczej - przysyłały "paczkę" z rachunkiem. Ale nie musiałeś
    płacić i mogli Ci skoczyć. Problem w tym że formalnie nie mogłeś też tej
    paczki wyrzucić bo nie była Twoja.
    No ale tu sytuacja jest jasna - autorka "poprosiła" o to żeby ją nękać
    płatnymi sms'ami (nieświadomie, ale to żaden argument).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2012-01-19 13:28:44
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-01-19 12:33, Henry(k) pisze:

    > No ale tu sytuacja jest jasna - autorka "poprosiła" o to żeby ją nękać
    > płatnymi sms'ami (nieświadomie, ale to żaden argument).

    Niby tak, ale wydaje mi się, że to nadal nie to samo.
    W przypadku np. prenumeraty podpisuje się umowę z wydawcą a nie z kioskiem.

    Po za tym, czy wysłanie SMS-a na TAK, to zawarcie umowy?
    Telefon to ja? A jakby powiedzieć, że dziewczyna mi dla jaj wysłała z
    mojego telefonu, to co? Kierowcy nie płacą mandatów za innego kierowcę
    tylko dlatego, że korzystali z tego samego samochodu.

  • 9. Data: 2012-01-19 13:34:52
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-01-19 14:28, gierrro pisze:

    > Niby tak, ale wydaje mi się, że to nadal nie to samo.
    > W przypadku np. prenumeraty podpisuje się umowę z wydawcą a nie z kioskiem.

    Po za tym umowę zawiera się na określone sumy a nie na '?' x 10zł. Z
    czego '?' zależy od sprzedającego.

    Może to i zgodne z prawem, nie znam się niestety, ale dla mnie to jakieś
    takie "grubymi nićmi szyte".

  • 10. Data: 2012-01-20 09:01:59
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2012 14:34:52 +0100, gierrro napisał(a):

    > Po za tym umowę zawiera się na określone sumy a nie na '?' x 10zł. Z
    > czego '?' zależy od sprzedającego.

    A skąd wiesz co było w regulaminie - autorka nie podała linku do niego -
    może nawet nadal nie wie gdzie jest. Umowa była z firmą wysyłającą (czyli
    "wydawcą") a operator tylko fakturuje ("kiosk").

    Pozdrawiam,
    Henry