  • 41. Data: 2022-12-31 12:11:58
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Dec 2022 12:33:56 -0800 (PST), EmBuf wrote:

    > PiS, jak sięgnę pamięcią, to coś w 2010 obiecał rozpędzenie wszystkich
    > SM poprzez obligatoryjne ich przekształcenie we wspólnoty.
    > Na obietnicach się skończyło.

    Cos znalazlem
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-przeksztalcic-s
    poldzielcze-lokatorskie-prawo-do-lokalu-we-wlasnosc-
    2624667.html

    Wyglada na to, ze PiS przed 2008 wprowadzil jakies przepisy, ale TK je
    zakwestionował, i sprawa znikła.

    I ciekawy komentarz:
    "U mnie formalności potrwały dobre 1.5 roku, ale już po wszystkim.
    Spółdzielnia zadłużona, jakieś malwersacje. Próbowali wydoić nas na
    okoliczność ostarecznego rozliczenia inwestycji. Poprzednia
    wierchuszka ma zarzuty karne.

    Ale się udało - wszyscy 3 wierzyciele wyrazili zgodę na
    bezobciążeniowe przeniesienie własności.

    Sprawę prowadziła jakaś zamiejscowa notariusz. Podobno aktualnie już
    pozbawiona przez swój samorząd zawodowych uprawnień."

    J.

  • 42. Data: 2022-12-31 15:06:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 30 grudnia 2022 o 17:43:29 UTC+1 EmBuf napisał(a):
    > O ile mi wiadomo, żadna moda nie może być nikomu narzucona.
    > Ja zaś, kontaktując się z kimś w określony sposób, tym samym
    > jasno wskazuję, jaką drogą pragnąłbym otrzymać odpowiedź.

    Wysyłając gołębia pocztowego również?
    Bijesz pianę.
    Nikt siła Ciebie nie zakwaterował tam gdzie mieszkasz
    Zasady pewnie tajne nie były.
    Skoro mieszkasz gdzie mieszkasz to weź pod uwagę że tam z jakiegos MOL( nie wiem co
    to jest) korzystają więc skorzystaj i Ty.
    Ps
    Czasami coś na olx kupuje.
    Zdaża się że sprzedający pisze że nie odpowiada na wiadomości przez okx tylko trzeba
    do niego dzwonić.
    Nie lubię dzwonić więc u takiego nie kupuje.
    Tylko tyle i aż tyle.

  • 43. Data: 2022-12-31 18:24:08
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.12.2022 o 19:49, EmBuf pisze:
    > Jeszcze raz, tylko wyraźniej:
    > -- nigdy nie prosiłem o tajne informacje (i nigdy ten człowiek nie wspomniał
    > nawet, że dostęp do nich jest w jakikolwiek sposób ograniczony)
    > -- nigdy nikt z drugiej strony nie zgłaszał wątpliwości co do mojej tożsamości
    > -- nigdy nikt ze strony sp-ni nie stwierdził, że nie mam prawo do zapytania o to, o
    co pytam
    > -- w początkowym okresie mojego mieszkania tutaj NIE BYŁO PROBLEMU z odpowiedzią
    > (pomijając już ,,zwyczajową" długą zwłokę mającą dać mi do zrozumienia, że
    > ,,nie jestem taki znowu ważny")

    na początku może i przyjęli że powinni ci odpowiedzieć, ale z czasem zacząłeś być
    uciążliwy* więc cię olewają i tyle

    *zasypywanie pytaniami to też uciążliwość, bo ktoś to musi przeczytać i odpowiedzieć

    chcesz konkretów to się pofatyguj, pokaż upoważnienie i domagaj się informacji, przez
    nie
    zweryfikowany w żaden sposób email to każdy może truć dupę komu tylko chce

  • 44. Data: 2022-12-31 18:25:47
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.12.2022 o 21:46, EmBuf pisze:

    > No dobrze, ale ja nie mam ochoty rejestrować się w 500-nym serwisie, po prostu.

    a oni nie mają ochoty obsługiwać przypadkowych ludzi przez email, po prostu

  • 45. Data: 2022-12-31 18:45:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.12.2022 o 11:39, ąćęłńóśźż pisze:

    > Np. uchwała.
    Jeśli jakiś przepis zobowiązuje spółdzielnię do udzielenia informacji,
    to nie można uchwałą zmienić tego, jak ma ona zostać udzielona.
    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2022-12-31 21:39:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Jeśli jakiś przepis zobowiązuje spółdzielnię do udzielenia informacji,
    > to nie można uchwałą zmienić tego, jak ma ona zostać udzielona.

    Skąd ci do głowy takie kretynizmy przychodzą?
    Jeśli ja nie mam ochoty udzielić Robertowi Tomasikowi odpowiedzi na
    zadane pytanie, to nie ma takiej siły, która by mnie do tego
    zobowiązała. A tym bardziej, nie muszę odpowiedzieć nieznanemu
    osobnikowi. Jeśli spółdzielnia nie życzy sobie udostępniania informacji
    osobom obcym, to pracownicy (wszyscy: prezes, księgowy administrator,
    stróż) muszą się do tego stosować. To ja decyduję o tym, co wolno moim
    pracownikom. To moje uchwały są wiążące, a nie czyjeś widzimisie.

    --
    -
    Akarm

  • 47. Data: 2023-01-01 04:38:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.12.2022 o 21:39, Akarm pisze:
> [...]
    > stróż) muszą się do tego stosować. To ja decyduję o tym, co wolno moim
    > pracownikom. To moje uchwały są wiążące, a nie czyjeś widzimisie.

    To tak na szybko pierwszy z brzegu przypadek. Próbowałeś kiedykolwiek od
    kogokolwiek uzyskać zapłatę za czynsz, jeśli go nie poinformujesz, ile
    ma zapłacić? Albo zaczniesz go informować poprzez publikacje w
    niedostępnym dla niego miejscu? Czy uważasz, że jeśli mam z Tobą umowę i
    dogadamy się, że mamy 3 miesięczne wypowiedzenie, to skuteczne będzie
    wypowiedzenie jej poprzez jakiś mój prywatny serwis ogłoszeniowy, do
    którego Ty nie masz dostępu?

    Po prostu czasem w odniesieniu do określonej informacji istnieje
    obowiązek prawny udzielenia takiej informacji. I to musi być w sposób
    dla Ciebie zrozumiały. Pytający tu nie jest uprzejmy doprecyzować, co
    jest przedmiotem jego mailowego zapytania, toteż nie potrafię ocenić,
    czy w odniesieniu do tej informacji istnieje taki obowiązek, czy nie.
    Piszę ogólnie.

    Po za tym brak odpowiedzi na jakieś określone pytanie może skutkować w
    jakiś sposób cywilnie. Nie chce mi się teraz silić na wymyślanie
    jakiegoś szczególnie skomplikowanego kazusu. Ale jak Spółdzielnia -
    przykładowo - odmówi mi informacji skąd mam wziąć klucz do śmietnika i z
    tego powodu nie mogę z niego korzystać, to poważnie bym rozważał prawo
    do zaprzestania płacenia za wywóz śmieci. Wówczas nagle spółdzielnia
    zapragnie jednak takiej informacji udzielić. I tu nie może to być forma
    wydumana polegająca na tym, że informację można uzyskać tylko w środy
    miedzy 15, a 16 pod warunkiem stawienia się w różowym krawacie.

    Tak więc, o ile ogólnie masz rację, że mogę nie mieć ochoty komuś
    odpowiedzieć, to czasem prawo wprowadza nie do końca zamierzone przez
    odmawiającego skutki takiej odmowy.
    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2023-01-01 10:12:56
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > tego powodu nie mogę z niego korzystać, to poważnie bym rozważał prawo
    > do zaprzestania płacenia za wywóz śmieci.

    Nie.
    To nie spółdzielnia udzieli ci informacji, tylko pracownik spółdzielni,
    czyli mój, twój - nasz pracownik. Albowiem spółdzielnia to my. I to my
    tworzymy prawo, które obowiązuje nas i naszych pracowników.
    Skoro my uchwalamy sposób komunikacji, to zarząd i wszyscy nasi
    pracownicy maja obowiązek do tego się stosować.

    > I tu nie może to być forma
    > wydumana polegająca na tym, że informację można uzyskać tylko w środy
    > miedzy 15, a 16 pod warunkiem stawienia się w różowym krawacie.

    I gdyby pytający poszedł do zarządu, to na pewno uzyskałby wszelkie
    informacje - jeśli jest do otrzymania tych informacji upoważniony.

    > Tak więc, o ile ogólnie masz rację, że mogę nie mieć ochoty komuś
    > odpowiedzieć, to czasem prawo wprowadza nie do końca zamierzone przez
    > odmawiającego skutki takiej odmowy.

    W omawianym przypadku chodzi o udzielanie informacji spółdzielnianych
    osobie, której nie da się zweryfikować. Pytanie przez e-mail zadać może
    każdy. Skąd pracownicy spółdzielni mają wiedzieć, kto kryje się za
    danymi widocznymi w e-mailu?
    Pytanie, zadane przez osobę zweryfikowaną, pewnie nie będzie
    pozostawione bez odpowiedzi.

    --
    -
    Akarm

  • 49. Data: 2023-01-01 11:52:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Jan 2023 10:12:56 +0100, Akarm wrote:
> [...]

    Nie wiem czy mozesz. To teraz forma podatku - oplata dla gminy :-)

> [...]
    > czyli mój, twój - nasz pracownik. Albowiem spółdzielnia to my. I to my
    > tworzymy prawo, które obowiązuje nas i naszych pracowników.

    Teoria.

    > Skoro my uchwalamy sposób komunikacji, to zarząd i wszyscy nasi
    > pracownicy maja obowiązek do tego się stosować.

    Glosowales za jakim MOL?
    A moze choc glosowales, zeby spoldzielnia zalozyla strone www ?

    > I gdyby pytający poszedł do zarządu, to na pewno uzyskałby wszelkie
    > informacje - jeśli jest do otrzymania tych informacji upoważniony.

    A sekretarka prezesa powie "informacji udziela Biuro obslugi
    mieszkanca, w poniedzialki i srody od 12 do 14" :-P

    I co - moze tak byc?

> [...]
    > danymi widocznymi w e-mailu?
    > Pytanie, zadane przez osobę zweryfikowaną, pewnie nie będzie

    No ale nie odpowiedzieli, ze nie odpowiadaja z takiego powodu.

    J.

  • 50. Data: 2023-01-01 13:03:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 01.01.2023 o 11:52, J.F pisze:

    > Teoria.

    Nie.
    Praktyka.

    > Glosowales za jakim MOL?
    > A moze choc glosowales, zeby spoldzielnia zalozyla strone www ?

    Tak.
    Nakazaliśmy zarządowi uruchomić stronę www.

    > A sekretarka prezesa powie "informacji udziela Biuro obslugi
    > mieszkanca, w poniedzialki i srody od 12 do 14" :-P
    >
    > I co - moze tak byc?

    Może. Ale mało prawdopodobne. Wszystko zależy, jak spółdzielcy sobie
    ustawili swoich pracowników. Kiedy mieszkałem w bloku, to po prostu
    szedłem do administracji na kawę i administrator mi zawsze wszystkie
    informacje przekazywał. Jeśli potrzebowałem dowiedzieć się czegoś z
    zakresu działalności zarządu, to jechałem do biura zarządu i prezes lub
    inny mój pracownik potrzebne informacje mi przekazywał.

    > No ale nie odpowiedzieli, ze nie odpowiadaja z takiego powodu.

    Odpowiedzieli, że proszę bardzo - na platformie mogącej zweryfikować
    chętnego do pozyskania informacji.

    --
    -
    Akarm