  • 121. Data: 2023-01-24 01:07:10
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-23, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]
    > ode mnie informacji np. z mojego pita za zeszły rok, to też przyjąłbym
    > to do wiadomości i nie zgłosił zastrzeżeń. Do tej informacji. Bo może
    > faktycznie masz takie upoważnienie.
    > Ale danych z mojego pita bym ci nie podał.
    > Wolałbym jednak najpierw zobaczyć to upoważnienie i dopiero wtedy
    > zgłosić ewentualne zastrzeżenia. Bo niby jak miałbym zgłosić jakieś
    > zastrzeżenia do czegoś, czego na oczy nie widziałem?
    >
    > Napiszę wprost: informacja, że masz upoważnienie, to nie jest
    > upoważnienie. Zanieś do SM to upoważnienie i już.

    Jak Ty nic nie rozumiesz. On tak nie chce. On chce, żeby SM
    wydzwaniała do właściela i najwyraźniej tą drogą ustaliła i pewnie też
    udokumentowała sam fakt i zakres.

    --
    Marcin

  • 122. Data: 2023-01-24 01:10:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > My nawet nie wiemy, czy to informacja zastrzeżona dla członków
    > spółdzielni. Mógł się wywalić i połamać na ich chodniku i teraz domagać
    > się informacji u kogo są ubezpieczeni.

    Prawda, nie wiemy. Jedyne co wiemy, to jest ona zastrzeżona dla
    czytaczy Usenetu.

    --
    Marcin

  • 123. Data: 2023-01-24 16:02:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 23 stycznia 2023 o 13:32:50 UTC+1 EmBuf napisał(a)
    > I owszem: jeśli zadaję komuś pytanie -- czy to w rozmowie, czy to w korespondencji
    --
    > to tym samym daję do zrozumienia, że oczekuję odpowiedzi tą samą drogą,

    Gołębiem pocztowym jak "zadasz pytanie" to rozumiem że również będziesz oburzony że
    gołębiem nie odpowiedzieli?

    Będąc członkiem spółdzielni(a Ty nawet nim nie jesteś) trzeba przyjąć do wiadomości
    że jakieś zasady obowiązują
    - np że informacje są w MOLu
    -korzystajac z FB też musisz przyjąć że meila tam nigdzie nie wyślesz/ nie uzyskasz
    odpowiedzi od administracji itp

  • 124. Data: 2023-06-15 12:01:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.12.2022 o 15:06, Kris pisze:

    > Wysyłając gołębia pocztowego również?
    > Bijesz pianę.
    > Nikt siła Ciebie nie zakwaterował tam gdzie mieszkasz
    > Zasady pewnie tajne nie były.
    > Skoro mieszkasz gdzie mieszkasz to weź pod uwagę że tam z jakiegos MOL( nie wiem co
    to jest) korzystają więc skorzystaj i Ty.

    Jak Ty też nie wiesz co to jest ten MOL to może to jest właśnie gołąb
    pocztowy więc Ty bijesz pianę a nie on.

    MZ gościu ma rację. Jakby chciał korzystać z "gołębia" to by "gołębiem
    słał". Skoro mógł zrobić i zrobił to inaczej to raczej nie ma ochoty
    szukać odpowiedzi "u gołębia". Oczywiście może być tak, że taki statut
    spółdzielni jest, że można tylko "gołębiem", ale nic o tym jeszcze nie
    wiadomo. A nawet jak statut to może nie jest to właściwe i np można się
    do sądu odwołać.

    > Ps
    > Czasami coś na olx kupuje.
    > Zdaża się że sprzedający pisze że nie odpowiada na wiadomości przez okx tylko
    trzeba do niego dzwonić.
    > Nie lubię dzwonić więc u takiego nie kupuje.
    > Tylko tyle i aż tyle.

    A ktoś inny kupuje i, jak wyżej, pyta czemu nie miałby otrzymać
    odpowiedzi. Bo to, że komuś się nie chce to jeszcze nie znaczy, że nie
    musi albo nie powinien. Napisze sobie, że nie podlega kodeksowi
    cywilnemu i co, nie podlega? Analogie nie zawsze pasują.

  • 125. Data: 2023-06-15 12:24:15
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 30.12.2022 o 21:39, EmBuf pisze:

    > Nie -- bo można mieć dostęp do e-maila, a do WWW można nie mieć.
    > Proszę -- jak też umiem tak ,,dyskutować" jak ze mną dyskutują (,,pomidor"). :)

    To wcale nie jest niemożliwa sytuacja że użytkownik ma dostęp do jednej
    usługi a do innej już nie nawet jeśli większość użytkowników internetu
    ma dostęp do obu. Np celowa polityka pracodawcy. Albo możliwości
    techniczne urządzenia. Chwilowe problemy techniczne. Nieznajomość
    narzędzia. Internet to tylko kanał komunikacyjny. Większość usług
    przeciętny użytkownik nie zna a tylko te popularne.

  • 126. Data: 2023-06-15 12:33:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W dniu 30.12.2022 o 19:18, Akarm pisze:
    >
    > ... Jeśli
    > uważają, że nie wiedzą kto pyta i z tego powodu nie mogą mu
    > odpowiedzieć, to należy to po prostu napisać w odpowiedzi i nie byłoby
    > problemu. Przecież w takim wypadku email można podpisać choćby profilem
    > ePUAP i już wiadomo kto pyta.

    Ale, że niby jak podpisać?

  • 127. Data: 2023-06-15 12:40:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > O ile podzielam Twoje stanowisko, że najprawdopodobniej chodzi w tej
    > sprawie o coś, o czym pytający nie chce nam napisać - i dlatego dostaje
    > takie odpowiedzi, jakie dostaje - tym nie mniej ogólnie to analizując
    > tak nie powinno być.

    Ale gdzie te odpowiedzi dostaje. Przecież ze spółdzielnią wiąże go inna
    relacja niż z nami i inne informacje jej przekazuje niż nam. Ma napisać
    tutaj swoje imię i nazwisko by cały świat wiedział? To jest po prostu
    niedorzeczne co piszesz.

  • 128. Data: 2023-06-15 12:47:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Praktyka bardzo dobra. Tylko co ma wspólnego z omawianym tu p[rzez nas
    > problemem?

    Nie jest dobra bo wymaga kontaktu fizycznego w bliżej nieokreślonym
    czasie. Można nie chcieć dobijania się listonosza do prywatnego
    mieszkania. I praktykuje się wiele różnych sposobów dostarczania
    przesyłek. Niekiedy robi się dokładnie odwrotnie, np firma chce dostać
    coś do ręki a nie chodzić po to na pocztę.

  • 129. Data: 2023-06-15 12:51:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.01.2023 o 01:00, J.F pisze:

    > Ja tego nie pamietam, ale co do zasady - skoro to jest moja
    > spoldzielnia, tzn jestem współwłascielem, to chyba mam prawo wiedziec
    > kto mi zalega z należnymi mi wpłatami.
    >
    > Ogłoszenie na klatce to moze nie jest własciwe miejsce, ale miałby
    > przepis zabronić spółdzielcom dostępu do informacji?

    Dostęp do tablicy (nawet wewnątrz klatki) nie jest ograniczony tylko do
    spółdzielców by takie rozumowanie miało szansę usprawiedliwić.

  • 130. Data: 2023-06-15 12:55:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie wiemy, o co pyta. Jest cały szereg kwestia, które mogą interesować
    > osobę niepowiązana ze spółdzielnią.

    MZ dyskusja nie jest o tym o co konkretnie zapytał tylko czy w ogóle ma
    prawo wymagać odpowiedzi w tym bezpośredniej (w sensie natychmiast czy
    tym samym środkiem komunikacji) i tylko dodatkowo na jakie ewentualnie
    pytania.