  • 1. Data: 2022-12-30 14:30:36
    Temat: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    Dzień dobry,
    mam problem ze Spółdzielnią, ,,w zasobach" której mieszkam (nie będąc jej członkiem
    -- wynajmuję).
    Pracownicy spółdzielni od pewnego czasu nie mają ochoty udzielać odpowiedzi na
    jakiekolwiek pytania -- ani mailem, ani na papierze -- tylko zbywają mnie
    ,,standardową" formułką ,,informacje na ten temat zamieszczono w systemie MOL".
    Tak się jednak składa, że zabawa ,,nowoczesnymi" gadżetami zupełnie mnie nie
    interesuje; gdy ślę maila z pytaniem do biura SM, to interesuje mnie jedynie
    otrzymanie odpowiedzi na zadane pytanie, zaś takie traktowanie mnie jak pętaka po
    prostu zaczyna być cokolwiek denerwujące.
    Czy ktoś mógłby doradzić skuteczny sposób na zachęcenie pracowników biura spółdzielni
    do odpowiadania konkretnie na zadawane im pytania -- i na zaniechanie przez nich
    informowania mnie po raz kolejny o ,,systemie MOL" (czymkowiel to jest)? Nie, nie
    chcę bawić się systemem MOL ani oglądać stron sp-ni na Facebooku -- gdy zadaję
    pytanie, to interesuje mnie jedynie informacja w poruszonej przeze mnie kwestii i nic
    więcej.

  • 2. Data: 2022-12-30 16:47:17
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: n...@o...pl

    EmBuf <e...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    przez nich informowania mnie po raz kolejny o ,,systemie MOL" (czymkowiel to jest)?
    Nie, nie chcę bawić się systemem MOL ani

    Napisz im, że chcesz wiedzieć co jest ten MOL i jak tym się posługiwać.

  • 3. Data: 2022-12-30 16:53:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 16:47, n...@o...pl pisze:

    > Napisz im, że chcesz wiedzieć co jest ten MOL i jak tym się posługiwać.

    To nic nie da - odpiszą że instrukcja obsługo do mola jest na molu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2022-12-30 17:02:46
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    > To nic nie da - odpiszą że instrukcja obsługo do mola jest na molu.

    To po pierwsze -- a po drugie: mnie, mówiąc szczerze i otwarcie, zupełnie
    to nie interesuje. Wiem, że teraz jest taka moda w stylu: ,,zainstaluj naszą
    aplikację" itd. -- nie, nie chcę i nie będę niczego instalował.

    Zadałem proste pytania -- w odpowiedzi uzyskałem ,,odpowiedź" typu ,,pomidor".

    Czy ktoś ma pomysł, jak ich ,,z mańki zażyć" prawnie -- czy też naprawdę
    mogą sobie tak pokpiwać z mieszkańców i nie ma na to rady?

  • 5. Data: 2022-12-30 17:15:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Dec 2022 08:02:46 -0800 (PST), EmBuf wrote:

    > To po pierwsze -- a po drugie: mnie, mówiąc szczerze i otwarcie, zupełnie
    > to nie interesuje. Wiem, że teraz jest taka moda w stylu: ,,zainstaluj naszą
    > aplikację" itd. -- nie, nie chcę i nie będę niczego instalował.

    Bedzie coraz trudniej ominąc modę.

    > Zadałem proste pytania -- w odpowiedzi uzyskałem ,,odpowiedź" typu ,,pomidor".
    >
    > Czy ktoś ma pomysł, jak ich ,,z mańki zażyć" prawnie -- czy też naprawdę
    > mogą sobie tak pokpiwać z mieszkańców i nie ma na to rady?

    Ale ty w ogole masz jakies prawa?
    Bo jak rozumiem - wynajmujesz mieszkanie od czlonka spoldzielni.
    On ma prawa.

    J.

  • 6. Data: 2022-12-30 17:20:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 14:30, EmBuf pisze:
> [...]
    > gdy zadaję pytanie, to interesuje mnie jedynie informacja w
    > poruszonej przeze mnie kwestii i nic więcej.

    Udzielenie Ci sensownej odpowiedzi ogromnie by uprościło nakreślenie
    przez Ciebie przynajmniej ogólnie o co pytasz. Bo są pytania, na które
    mają obowiązek odpowiedzieć. Są takie na które mogą, ale nie muszą. I
    pewnie znajdą się takie, na które odpowiedzieć nie mogą.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-12-30 17:35:29
    Od: EmBuf <e...@g...com>

> [...]
    > mają obowiązek odpowiedzieć. Są takie na które mogą, ale nie muszą. I
    > pewnie znajdą się takie, na które odpowiedzieć nie mogą.

    Pytałem ich o FAKTY dotyczące (najogólniej mówiąc) infrastruktury osiedla.
    Tak więc nie prosiłem o żadne opinie, nie o ,,zajęcie stanowiska", nie wymagały
    moje pytania żadnych narad ani konsultacji -- tak jak nie wymaga ich, mówiąc
    przykładowo, odpowiedź na pytanie ,,czy pomidor jest czerwony?". Na pytanie
    dotyczące stanu faktycznego czegoś-tam można odpowiedzieć niezwłocznie,
    np. w trakcie rozmowy telefonicznej.

    Za każdym razem spotykam się nie tylko, że ze złośliwym przeciaganiem
    odpowiedzi do 3-4 tygodni czasu -- nierzadko z dobitnym zaznaczeniem
    ,,mamy 30 dni na udzielenie odpowiedzi" -- to jeszcze odpowiadają mi ,,pomidor".
    Znaczy: ,,załóż se konto w systemie MOL" (albo ,,zainstaluj apkę", bo nie wiem,
    co to jest) ,,i tam se sprawdź, nie chce nam się z tobą gadać".

    Ot, złośliwy ,,pierdzistołek" z podejściem typu: ,,nie mamy pańskiego płaszcza
    i co pan nam zrobi?". Dlatego właśnie pytam, czy naprawdę jestem bezsilny.
    Człowiek, którego jednym z głównych obowiązków jest właśnie udzielanie
    informacji -- daje mi już po wielekroć do zrozumienia: ,,spadaj, nie chce mi się,
    zajrzyj se do systemu MOL". Ot, ,,spółdzielnia" -- można by pomyśleć, że ,,szafarz
    Pana Hrabiego" poucza parobka.

  • 8. Data: 2022-12-30 17:43:27
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    > Bedzie coraz trudniej ominąc modę.

    O ile mi wiadomo, żadna moda nie może być nikomu narzucona.
    Ja zaś, kontaktując się z kimś w określony sposób, tym samym
    jasno wskazuję, jaką drogą pragnąłbym otrzymać odpowiedź.

    > Ale ty w ogole masz jakies prawa?
    > Bo jak rozumiem - wynajmujesz mieszkanie od czlonka spoldzielni.

    Wynajmuję -- i płacę za możliwość mieszkania tutaj. Osoba ta upoważniła
    mnie do bezpośrednich kontaktów ze spółdzielnią we wszelkich kwestiach
    dot. mieszkania czy osiedla -- po prostu nie chcąc się tym zajmować.

    A czy ,,ja mam jakieś prawa"? Toż właśnie pytam o to.

    Jeśli -- na przykład -- na jakimś osiedlu będą mieszkać same osoby wynajmujące
    mieszkania, czy to ma znaczyć, że zarząd spółdzielni może się ograniczyć do brania
    pieniędzy i w ogóle ,,nic nie musi"? Bo formalni członkowie spółdzielni mieszkają
    gdzieś indziej?

  • 9. Data: 2022-12-30 18:52:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    zadaję pytanie, to interesuje mnie jedynie informacja w poruszonej przeze mnie

    Nie rozumiem problemu.
    Przecież niczego nie musisz instalować. Za pośrednictwem internetu,
    dzięki MOL, osoby uprawnione mają dostęp do wszystkich informacji, do
    których dostęp mieć mogą.
    Jednocześnie osoba nieuprawniona nie przeczyta informacji, których znać
    nie powinna.
    Każda osoba uprawniona otrzyma przecież login i hasło dostępu, bez
    problemów. Nie otrzyma tych danych tylko osoba nieuprawniona.
    Szybkie i skuteczne.
    I normalne, że nie uzyskasz pewnych informacji za pośrednictwem e-maila
    czy telefonu. Zapewne jeśli osobiście zgłosisz się w biurze z
    odpowiednimi dokumentami, poświadczającymi twoje prawa do wiedzy o
    spółdzielni, to na miejscu odpowiedzą na pytania.

    --
    -
    Akarm

  • 10. Data: 2022-12-30 19:09:31
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    piątek, 30 grudnia 2022 o 18:52:41 UTC+1 Akarm napisał(a):
> [...]
    > których dostęp mieć mogą.
    > Jednocześnie osoba nieuprawniona nie przeczyta informacji, których znać

    Czy to znaczy, że istnieje jakiś przepis, zezwalający spółdzielniom mieszkaniowym
    na narzucanie takiego sposobu komunikacji z mieszkańcami osiedli, a jednocześnie
    na odmawianie podania informacji inną drogą, niż ,,system MOL"?

    Tak na marginesie: hackerzy nie przejmują się brakiem ,,uprawnień", jeśli z jakichś
    powodów chcą przeczytać ,,informacje, których znać nie powinni"; to tak na
    marginesie,
    jeśli chodzi o kwestię ,,bezpieczeństwa danych".

    > Każda osoba uprawniona otrzyma przecież login i hasło dostępu, bez
    > problemów. Nie otrzyma tych danych tylko osoba nieuprawniona.
    > Szybkie i skuteczne.

    Ale dla mnie wystarczająco szybka i skuteczna jest poczta elektroniczna
    (zakładając, że po drugiej stronie siedzi normalny człowiek, a nie złośliwy troll).
    Nie są mi do niczego potrzebne wyszukane systemy.

> [...]
    > odpowiednimi dokumentami, poświadczającymi twoje prawa do wiedzy o
    > spółdzielni, to na miejscu odpowiedzą na pytania.

    Osoba, z którą kontaktuję się w tych sprawach, doskonale wie, od kogo wynajmuję
    i że mam udzielone mi przez właściciela ,,prawo do wiedzy o spółdzielni".

    Do wszystkich: czy jest szansa na jakieś nakierowanie na kwestie prawne z tym
    związane, które mogłyby być pomocne w tym problemie -- bo nie było moją intencją
    ,,wyżalić się i pogadać o systemie MOL" (o którym nic nie wiem i nie chcę wiedzieć)?