  • 21. Data: 2016-06-05 13:48:20
    Temat: Re: 'Na stanowisko asystenta nie ma jawnego i otwartego naboru'
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/05/2016 04:12 PM, Danusia wrote:

    > Prosty wniosek: w Holandii bardzo demokratycznym kraju nie ma
    > Trybunału Konstytucyjnego, nie ma też problemów z praworządnością ani
    > demokracją. Ba nawet pewien wiceprzewodniczący KE jest Holendrem.

    Czy analogicznie można się powoływać na Holandię, jak nas w Polsce
    zatrzyma policja za posiadanie "miękkich" narkotyków?

    W końcu skoro bez zmian w polskim prawie przyjęliśmy z Holandii brak
    trybunału, to może przy okazji zalegalizowaliśmy posiadanie "miękkich"
    narkotyków?

    Każdy obywatel wybiera sobie z Holandii takie prawa jakie chce, czy jak
    to działa? Ograniczamy się do Holandii, czy w grę wchodzą również inne
    kraje?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 22. Data: 2016-06-06 08:07:30
    Temat: Re: Rzeplinski do Rzeplina !!
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "rg" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    Sat, 4 Jun 2016 08:57:13 +0200, w <nitu5q$jfm$1@node2.news.atman.pl>, "Danusia"
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Wywaliłam. Zadowolony?

    > Teraz wyrzuć wirusy z głowy.

    Źle zrozumiałeś. Nie usunęłam antywirusa z PC, tylko zmieniłam jego ustawienia tak
    aby nie dopisywał tego komunikatu do poczty wychodzącej i newsów.

  • 23. Data: 2016-06-06 08:18:34
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
    .
    > Użytkownik Danusia d...@w...pl ...

    > I dlatego mozna łamac uchwaloną u nas Konstytucję i zawarte w niej zasady?
    > Dziwne myslenie...
    > Nie twierdze, ze TK jest nieodzowne, jedyny, prawdziwy, praworzadny etc.
    > Ale zmiana tych zasad powinna chyba wygladac odrobine inaczej...
    >
    > Ale czy w powyzszym artykule było coś o tym, do czego sie odniosłas?
    > Bo ja pytałem o wnioski z artykułu a nie jakies ogólne uwagi...

    Wniosek był oczywisty, należy zlikwidować TK i zobaczymy czy wiceprzewodniczący KE
    będzie głośno płakał o braku praworządności i demokracji w Polsce.

    Drugi wniosek który sie nasuwa: to czy mamy czy nie mamy TK to nasza sprawa i nigdzie
    nie jest napisane w żadnych traktatach UE że mieć musimy.

    pozdr

  • 24. Data: 2016-06-06 08:21:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-06 o 08:18, Danusia pisze:

> [...]
    >
    > Drugi wniosek który sie nasuwa: to czy mamy czy nie mamy TK to nasza sprawa i
    nigdzie nie jest napisane w żadnych traktatach UE że mieć musimy.

    Bo sprawa nie rozbija się o obecność TK, tylko o obecność tworu
    kontrolującego konstytucyjność przepisów. W USA jest to na przykład Sąd
    Najwyższy.

    Zatem sama likwidacja TK bez wyznaczenia zastępnika rzeczywiście oddala
    nas od standardów ogólnoświatowych.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2016-06-06 10:05:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Trzech wątpliwej jakości (co widać) "mędrców" rzekomo mądrzejszych od 561 posłów,
    senatorów i prezydenta?

    -----

  • 26. Data: 2016-06-06 10:06:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-06 o 10:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > Trzech wątpliwej jakości (co widać) "mędrców" rzekomo mądrzejszych od 561 posłów,
    senatorów i prezydenta?

    Jest to całkiem prawdopodobne (że troje wyselekcjonowanych ludzi będzie
    mądrzejszych od wybranej powszechnie grupy 561 osób).

    Pomijając już fakt, że nie o mądrość tu chodzi, tylko o zadanie.
    Zadaniem organu typu TK jest badanie ustaw za zgodność z konstytucją,
    nie jest to zadaniem posłów, którzy być może mają interes w
    przegłosowaniu ustaw sprzecznych z ww.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-06-06 10:31:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-05 09:12, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Budzik"<b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    >>> www.rp.pl/Rzecz-o-prawie/306049992-Asystentura-w-Try
    bunale-Konstytucyjn

    > Prosty wniosek: w Holandii bardzo demokratycznym kraju nie ma Trybunału
    Konstytucyjnego, nie ma też problemów z praworządnością ani demokracją. Ba nawet
    pewien wiceprzewodniczący KE jest Holendrem.

    Ale tu nie chodzi o to, czy ma być taki trybunał, czy nie, tylko jak
    podjęta jest decyzja o tym czy ma być czy nie. Cóż - jeśli ma nie być
    trybunału, to należałoby skutecznie zmienić konstytucję w tym względzie.
    No ale to wymaga trochę więcej niż wymuszenia dyscypliny wsrod wybranych
    z listy pisu p.osłów.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 28. Data: 2016-06-06 15:19:22
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Trzech faciów wybranych przez polityków ma jeszcze większy interes w "nieuznawaniu"
    ustaw za konstytucyjne.

    -----

  • 29. Data: 2016-06-06 19:41:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    -----
    > Zatem sama likwidacja TK bez wyznaczenia zastępnika rzeczywiście
    > oddala nas od standardów ogólnoświatowych.

    Od tych 3 wymaga sie dobrej wiedzy prawniczej, a od 561 w zasadzie nic
    sie nie wymaga :-)

    Poza tym zauwaz, ze wsrod tych 560 znalazla sie polowa, ktora jakas
    zmiane chciala wprowadzic.
    I co - pytac ich teraz, czy mieli racje ?

    No chyba, zeby tak kazda ustawe musieli 2/3 glosow zatwierdzac ... to
    by sie chyba niewiele dalo nowych przepisow wprowadzic.

    J.

  • 30. Data: 2016-06-06 21:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Danusia d...@w...pl ...

    > Wniosek był oczywisty, należy zlikwidować TK i zobaczymy czy
    > wiceprzewodniczący KE będzie głośno płakał o braku praworządności i
    > demokracji w Polsce.

    I to w odpowiedzi na ten konkretny artykuł ci sie nasuneło? Dziwne...