  • 21. Data: 2023-05-13 21:53:00
    Temat: Re: Ruska rakieta i odpowiedzialność
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Uważam, ze lepiej się nie da. Szanse na to, że takie przypadkowo
    > wpadające pociski w coś trafią są niezbyt wielkie. Wszystkich nie
    > strącimy, więc zagrożenia nie wyeliminujemy. Jak rozwiniemy swoją obronę
    > do poziomu zaplanowanego na konflikt, to zdradzimy plany i
    > częstotliwości. W ciągu roku od rakiet zginęły dwie osoby. Ile w tym
    > czasie zginęło na drogach?

    Tak, tak a w Ameryce Murzynów biją...

  • 22. Data: 2023-05-13 22:24:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

    > Tak, tak a w Ameryce Murzynów biją...

    Nie biją ale mordują/linczują a powiedzonko było o sytuacji sprzed wieku
    [ lata dwudzieste dwudziestego wieku ]. Tłumaczenie z ruskiego na
    angielski jest "And you are LYNCHING Negros".
    Ty USA "czarnej przeszłości" nie zapomnisz czyli nie wybaczysz?

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2023-05-13 23:00:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-13 o 22:24, A. Filip pisze:

> [...]
    > angielski jest "And you are LYNCHING Negros".
    > Ty USA "czarnej przeszłości" nie zapomnisz czyli nie wybaczysz?

    Powiedzonko to od wielu lat ma zupełnie przenośne znaczenie
    i nie ma związku z moim postrzeganiem USA.
    Nawet w wiki jest wzmianka.

  • 24. Data: 2023-05-13 23:59:11
    Temat: Re: Komplikacje medyczne i odpowiedzialność "użyczającego"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-13, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I ja się z Tobą zgadzam. Tylko, jak facet jest przytomny i w kontakcie,
    > to ja nei mam żadnych wątpliwości, że AED się nie używa. Ratownik jest

    Wałkowaliśmy to wiele razy - facet odjeżdżał i AED powinien przy nim
    być, żeby go zabezpieczyć. Oczywiście jak był w danym momencie przytomny
    to nie stosujemy AED, ale jemu się zmieniało i wiemy też, że potem, już
    w karetce AED był ponownie potrzebny. Co by było, gdyby był ponownie
    potrzebny wcześniej? Zresztą nie pamiętam, czy ratowniczka go nie
    resyscytowała. To trochę tak, jakby ratownik nie ratował kogoś, jak ten
    ma głowę nad powierzchnią wody. To chodzi o całość sytuacji. Dla mnie
    powinien przynamniej odpowiadać za narażenie.

    > od ratowania, a nie leczenia. Trzeba dostarczyć ofiarę do lekarza, a tam
    > lekarz podejmie decyzję. Przyklejanie każdemu AED jest po prostu bez
    > sensu i tyle.

    AED nie jest od leczenia. Jest od ratowania. Elementem ratowania, jest
    zarządzanie sytucją. Zabezpiecza się poszkodowanego jak najlepiej aby
    mógł dotrwać do czasu przybycia pomocy lekarskiej. Np. układa się go
    odpowiednio, żeby się nie zadławił mimo, że nie musi się w danej chwili
    dławić.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2023-05-14 01:09:34
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

    > Powiedzonko to od wielu lat ma zupełnie przenośne znaczenie
    > i nie ma związku z moim postrzeganiem USA.
    > Nawet w wiki jest wzmianka.

    Chcesz przypominać powiedzonka z silnym _uzasadnionym_ negatywnym
    hamerykańskim podtekstem historycznym? Mi nie przeszkadza odmulanie
    tego drugiego dna jak ktoś inny nachalnie drogę do piekła brukuje
    sugestiami nie wprost że linczowanie murzynów było "pomijalne" przy
    porównywaniach.

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2023-05-14 07:14:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-14 o 01:09, A. Filip pisze:

> [...]
    > tego drugiego dna jak ktoś inny nachalnie drogę do piekła brukuje
    > sugestiami nie wprost że linczowanie murzynów było "pomijalne" przy

    Nie wiem co chciałeś przekazać tym bełkotem,
    ale to tylko potwierdza, że zupełnie słusznie od
    dawna nie wnikam w treści przekazywane przez Ciebie.

  • 27. Data: 2023-05-14 07:58:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I ja się z Tobą zgadzam. Tylko, jak facet jest przytomny i w kontakcie,
    > to ja nei mam żadnych wątpliwości, że AED się nie używa.

    Nie masz racji, natomiast ja się pytam kiedy przyznasz, że AED używa się
    w czasie jak pikawa pika tylko źle a nie jak definitywnie stanie jak
    twierdziłeś. Zastanawia mnie co trzeba mieć w głowie, żeby robić z
    siebie latami pośmiewisko zamiast przyznać się do prostego błędu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2023-05-14 08:13:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

    > Nie wiem co chciałeś przekazać tym bełkotem,
    > ale to tylko potwierdza, że zupełnie słusznie od
    > dawna nie wnikam w treści przekazywane przez Ciebie.

    Jak chcesz jak dla cepa prostego:
    Jak Władimir Władimirowicz wesprze Black Lives Matter w USA to obrona po
    linii ala "A w Putinistanie wybory fałszują" *też* będzie "nie na miejscu"?
    Jako _podstawa_ obrony będzie "nie na miejscu". jako znacząca część
    obrony będzie jak znalazł IMHO.

    Wzajemności zasada najświętszą jest.

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2023-05-14 09:06:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-14 o 08:13, A. Filip pisze:

> [...]
    > linii ala "A w Putinistanie wybory fałszują" *też* będzie "nie na miejscu"?
    > Jako _podstawa_ obrony będzie "nie na miejscu". jako znacząca część

    Podtrzymuję.

  • 30. Data: 2023-05-14 16:38:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > ma głowę nad powierzchnią wody. To chodzi o całość sytuacji. Dla mnie
    > powinien przynamniej odpowiadać za narażenie.

    No właśnie nie ma przepisu. Nie chce mi się kolejny raz szukać. Jest
    przepis karny na odmowę użyczenia na żądanie Straży Pożarnej i jest to
    wykroczenie. I koniec. Bo jakby nie było, to bym może się jeszcze
    zastanawiał. Ale skoro odmowa użyczenia na wezwanie Straży Pożarnej jest
    tylko wykroczeniem, to niedorzecznością jest utrzymywanie, że odmowa
    wydania na żądanie jakiejś kobiety jest przestępstwem. I o to mi cały
    czas chodzi.

    Być może powinien być przepis karny o odmowie wydania AED na żądanie
    każdego, ale nie ma takiego przepisu. Równie dobrze w zaistniałej
    sytuacji moglibyśmy domagać się wydania gaśnicy (bo może tam pożar
    wybuchnie), albo szpadla (na wypadek zawalenia się pobliskiego budynku).
    AED było w tej konkretnej chwili potrzebne na mniej więcej tym samym
    poziomie.

    Od ratownictwa na ulicy jest system Państwowego Ratownictwa Medycznego
    wspomagany przez Straż Pożarną i nie można ukarać mieszkające w pobliżu
    lekarza, że nie wybiega do każdego źle się czującego człowieka.
    Oczywiście może, a nawet patrząc na to od strony etycznej powinien. Ale
    jak nie wybiegnie, to nie da się go ukarać.
    --
    (~) Robert Tomasik