  • 1. Data: 2009-06-15 12:14:22
    Temat: Ruch drogowy - uderzenie
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net>

    Witajcie, sytuacja jest taka:

    droga dwupasmowa poza miastem (100 km/h), wieczór.
    Lewym pasem jadą 2 samochody z prędkością 90-100 km/h
    (i nie większą, bo nie ma gdzie jej rozwinąć). Nagle ten pierwszy
    skręca na prawy pas, prawdopodobnie zauważając przeszkodę
    w postaci jadącego ~40 km/h samochodu. Nagłość skrętu sugeruje,
    że samochód ten jest słabo oświetlony albo w ogóle. Ten drugi
    już nie zdąża i uderza w niego po ok. 15 metrach hamowania.
    Ze względu na swoją wartość nadaje się już tylko na złom.

    Policja stwierdza bezwzględną winę tego z tyłu,
    mandat zostaje przyjęty z powodu szoku itp.

    Czy jest sens się odwoływać od tego typu decyzji, czy zawsze
    jest wina tego z tyłu? Ten z przodu (LHR, sic!) mówił, że za kilometr
    miał skręcać w lewo dlatego tamtędy jechał, a powoli, bo zrobił już 300km.
    O braku oświetlenia może świadczyć tylko zachowanie tego, co skręcił,
    ale jest on nie do odnalezienia, a i on mógł zwyczajnie nie zauważyć.
    Wchodzi jeszcze opcja zajechania nagłego z prawego pasa, ale...

    Czy policja powinna cokolwiek zrobić w celu ustalenia przyczyny,
    a nie tylko ustalić jakie były skutki?

    Swoją drogą po przejażdżce po Polsce jestem kompletnie rozwalony
    tak niskim poziomem umiejętności kierowców z dala od wielkich miast.
    Po powrocie do domu nie mogłem wyjść z szoku, jak można tak kompletnie
    nie umieć jeździć i zachować się na drodze.

    --
    ŁK (2009-06-15 14:05:39)

  • 2. Data: 2009-06-15 12:22:45
    Temat: Re: Ruch drogowy - uderzenie
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Policja stwierdza bezwzględną winę tego z tyłu,
    > mandat zostaje przyjęty z powodu szoku itp.
    >
    > Czy jest sens się odwoływać od tego typu decyzji,

    Niewazne , czy jest sens , od tej decyzji już nie ma odwołania.

  • 3. Data: 2009-06-15 12:29:40
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@t...net> napisał

    > Nagle ten pierwszy
    > skręca na prawy pas, prawdopodobnie zauważając przeszkodę
    > w postaci jadącego ~40 km/h samochodu.

    Twoim obowiazkiem jest zachowac bezpieczny odstep. To co sie
    stalo to typowy skutek jazdy "na zderzaku"
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 4. Data: 2009-06-15 12:32:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Niewazne , czy jest sens , od tej decyzji już nie ma odwołania.

    o ile mnie pamiec ie myli ma na to 7 dni, tylko sad grodzki tez nie bedzie
    sie wdawal w szczegoly i przyklepie to co policja mu podsunie, dopiero
    jakies odwolania itd moglyby przyniesc wieksze zinteresowanie, ale rowniez z
    marnymi szansami na cokolwiek innego, a to zreszta dodatkowe koszty

    coz kosztowna nauczka trzymania wiekszego odstepu

  • 5. Data: 2009-06-15 12:36:51
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > o ile mnie pamiec ie myli ma na to 7 dni,

    Myli. Prawdopodobnie myslisz o art 101 gdzie mowa jest o uchyleniu mandatu
    nałożonego za czyn nibedący wykroczeniem. Ten przypadek tu nie ma miejsca.

  • 6. Data: 2009-06-15 12:38:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > dodatkowe koszty
    >
    > coz kosztowna nauczka trzymania wiekszego odstepu

    Od mandatu można się odwołać tylko wtedy, jeśli czyn, za który został
    nałożony nie jest wykroczeniem - na przykład mandat za chodzenie w
    zielonej czapce.

    Tutaj jednak mandat był nałożony za czyn, który jest wykroczeniem,
    więc nie ma sensu się odwoływać. Fakt, czy wykroczenie rzeczywiście
    zaszło, jest tutaj bez znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-06-15 12:48:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > Policja stwierdza bezwzględną winę tego z tyłu,
    > mandat zostaje przyjęty z powodu szoku itp.
    > Czy jest sens się odwoływać od tego typu decyzji

    Imo nie ma. Jechal, swiatla mial, slabosci nie wykazesz, ciemno
    kompletnie jak rozumiem nie bylo, ten z przodu dal rade.
    Zapamietac na przyszlosc o odstepie.

    I patrzyc sie 500m dalej co sie dzieje na drodze.

    >Ten z przodu (LHR, sic!) mówił, że za kilometr
    > miał skręcać w lewo dlatego tamtędy jechał, a powoli, bo zrobił
    > już 300km.

    A jakby skrecal za 100m ?

    > Wchodzi jeszcze opcja zajechania nagłego z prawego pasa, ale...
    > Czy policja powinna cokolwiek zrobić w celu ustalenia przyczyny,
    > a nie tylko ustalić jakie były skutki?

    No przeciez ustalila, i to dobrze - niezachowanie odstepu :-)

> [...]
    > Po powrocie do domu nie mogłem wyjść z szoku, jak można tak
    > kompletnie
    > nie umieć jeździć i zachować się na drodze.

    Powiadasz .. a kto ma rozbity samochod i dlaczego ?

    Ciekawe teraz nie jechalem, ale jakos w inne na nic podobnego nie
    narzekam - kazdy jedzie ile potrafi, ja wyprzedam jednych, drudzy
    mnie i narzekamy tylko na srednia predkosc :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-06-15 13:09:49
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > o ile mnie pamiec ie myli ma na to 7 dni, tylko sad grodzki tez nie bedzie
    > sie wdawal w szczegoly i przyklepie to co policja mu podsunie,

    To grupa pl.soc.prawo a nie pl.misc.magiel. Nie wiesz-nie pisz.

    pzdr
    Lleszek

  • 9. Data: 2009-06-15 13:12:40
    Od: Jakuub <j...@o...pl>

    Łukasz Kalbarczyk pisze:
> [...]
    > już nie zdąża i uderza w niego po ok. 15 metrach hamowania.
    > Ze względu na swoją wartość nadaje się już tylko na złom.
    a bardzie po polsku się nie da napisać???
    dopiero za drugim razem do mnie dotarło co piszesz ;)

    > Policja stwierdza bezwzględną winę tego z tyłu,
    > mandat zostaje przyjęty z powodu szoku itp.
    prawidłowo,
    nie zachowałeś bezpiecznego odstępu od poprzedzającego Cię pojazdu

> [...]
    > O braku oświetlenia może świadczyć tylko zachowanie tego, co skręcił,
    > ale jest on nie do odnalezienia, a i on mógł zwyczajnie nie zauważyć.
    to taka specyfika naszych dróg ;(

    > Wchodzi jeszcze opcja zajechania nagłego z prawego pasa, ale...
    że niby który gdzie zajechał i komu??? ten wolny? masz świadków?

    > Czy policja powinna cokolwiek zrobić w celu ustalenia przyczyny,
    > a nie tylko ustalić jakie były skutki?
    żartujesz! w świetle przepisów sprawa jest jasna

    > Swoją drogą po przejażdżce po Polsce jestem kompletnie rozwalony
    > tak niskim poziomem umiejętności kierowców z dala od wielkich miast.
    no właśnie jak blisko jechałeś za pojazdem, który zdążył uciec??
    on miał przynajmniej refleks, a Ty nawet tego ;(

    > Po powrocie do domu nie mogłem wyjść z szoku, jak można tak kompletnie
    > nie umieć jeździć i zachować się na drodze.
    zawsze wysoko oceniam ludzi, którzy potrafią spojrzeć na siebie
    krytycznie i wyciągnąć wnioski ;)

    generalnie ciesz się, że żyjesz, blachę sie wyklepie,
    a na przyszłość wolniej no i prawym pasem...

    pozd
    Tomek

  • 10. Data: 2009-06-15 13:18:01
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Łukasz Kalbarczyk pisze:
> [...]
    > Po powrocie do domu nie mogłem wyjść z szoku, jak można tak kompletnie
    > nie umieć jeździć i zachować się na drodze.

    Taaaa, za to to co opisales to mistrzostwo swiata.

    MarcinJM