  • 1. Data: 2009-06-15 11:15:38
    Temat: Problem z wydaniem dyplomu
    Od: slodkosci <s...@g...com>

    Witam,

    w listopadzie zeszłego roku zdałam obronę pracy licencjackiej i od
    tego czasu nie mogę
    odebrać dyplomu. Problemem jest... obiegówka. Potrzebuję podpisu
    kierownika katedry, a ten
    skutecznie wymiguje się od tego (nie odmawia wprost) wymyślając coraz
    to różnejsze
    utrudnienia.

    Na obiegówce potrzebny jest jedynie podpis kierownika katedry, ten
    natomiast karze mi zdobyć
    podpis m.in. opiekuna pracy, który już tam nie pracuje i to jest "mój
    problem". Chodzenie,
    proszenie i kłótnie nic nie pomogły.

    Potrzebny mi jest ten dyplom do podjęcia kolejnego etapu studiów, poza
    tym... chciałabym go
    po prostu w końcu mieć.
    Czy mogę wymusić jakoś od nich ten podpis? Ewentualne ominąć to w
    jakiś sposób?

    Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-06-15 11:33:02
    Temat: Re: Problem z wydaniem dyplomu
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Cze, 13:15, slodkosci <s...@g...com> wrote:

    > Czy mogę wymusić jakoś od nich ten podpis? Ewentualne ominąć to w
    > jakiś sposób?
    >
    > Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedzi.

    Spytac w dziekanacie czy kierwonik moze chciec podpis jeszce innej
    osoby dla "walidacji" swojego. I czy mozna to ominac bo masz taki a
    nie inny problem.

  • 3. Data: 2009-06-15 11:43:57
    Od: canela <s...@g...com>

    On 15 Cze, 13:33, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

    > Spytac w dziekanacie czy kierwonik moze chciec podpis jeszce innej
    > osoby dla "walidacji" swojego. I czy mozna to ominac bo masz taki a
    > nie inny problem.

    Nie może. Przynajmniej "nie powinien", bo tylko jego podpis wystarczy.
    Jednak to problemu nie rozwiązuje, bo w katedrze mimo, iż wiedzą o
    tym, nadal wymagają tego podpisu. Dodam, że kierownik katedry jest
    równocześnie dziekanem, więc rozmowa z dziekanem jako opcja - odpada.

  • 4. Data: 2009-06-15 11:51:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 04:43:57 -0700, canela napisał(a):

> [...]
    > nadal wymagają tego podpisu. Dodam, że kierownik katedry jest
    > równocześnie dziekanem, więc rozmowa z dziekanem jako opcja - odpada.

    Nie odpada. Idź po prostu do dziekana i powiedz, że jeśli w ciągu 24
    godzin nie wydadzą ci dyplomu, to będziesz zmuszona złożyć w prokuraturze
    doniesienie o popełnieniu przestępstwa z art. 276 kodeksu karnego. Chyba,
    że wolisz napisać to w pisemku do dziekana,

    Kodeks Karny.

    Art. 276. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa
    dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

  • 5. Data: 2009-06-15 11:53:11
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 04:15:38 -0700 (PDT), slodkosci napisał(a)
    w:<news:d14594e9-e9e2-4fb9-9168-c5a2cc92a636@b9g2000
    yqm.googlegroups.com>:

    Skieruj do prokuratury zawiadomienie o przestępstwie ukrywania dokumentu.
    Art. 276 kk.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 6. Data: 2009-06-15 11:55:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    jureq pisze:

> [...]

    Dlaczego? Mój dawny wykładowca jako egzaminator nie wyrażał zgody na
    przełożenie terminu egzaminu, jako dziekan odwołania rozpatrywał
    pozytywnie. :)

> [...]
    > dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

    Dużo za wcześnie.
    Zapewne jeszcze ten dokument nie istnieje - zostanie wypisany po
    złożeniu obiegówki. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-06-15 12:00:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 13:55:10 +0200, spp napisał(a):

> [...]
    > pozytywnie. :)

    > Dużo za wcześnie.
    > Zapewne jeszcze ten dokument nie istnieje - zostanie wypisany po

    Ma prawo domniemywać, że już został wypisany na podstawie:

    Dz.U. 2000 nr 81 poz. 907 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z
    dnia 20 września 2000 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów.
    Dz.U. 2005 nr 149 poz. 1233 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i
    Sportu z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów

    Być może były jeszcze jakieś aktualizacje, ale to się raczej nie zmieniło
    - na wydanie dyplomu mają 30 dni od daty obrony.

    Jeśli nie dostosowali się i od listopada nie wypisali, to informować
    ministerstwo.

  • 8. Data: 2009-06-15 18:33:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "slodkosci" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Moim zdaniem i tak za długo czekałaś. Co do zasady uczelnia nie ma prawa
    uzależniać wydania należącego do Ciebie dokumentu - dyplomu - od
    rozliczenia się z nią. Było to juz kilka razy tu wałkowane, choć przeważnie
    w związku z jakimiś mniej lub bardziej wyimaginowanym i roszczeniami o
    czesne.

    Wezwać pisemnie Rektora uczelni do wydania dyplomu. Opisać to, co napisałaś
    tu. Położyć nacisk na to, że pracowników instytutu w godzinach urzędowania
    nie ma w pracy, więc wywiązać się z obowiązku nie masz jak. Oświadczyć, że
    żadnych zobowiązań w stosunku do nich nie masz, a jak uważają, ze jest
    inaczej, to niech przedstawia dowody albo wrócą się do sądu. Na końcu
    napisać, że w razie odmowy wydania Ci dokumentu powiadomisz prokuraturę o
    przestępstwie z art. 276 kk.