  • 1. Data: 2005-02-18 15:08:58
    Temat: Rozwód (pytanie do doświadczonych)
    Od: "beta" <w...@w...pl>

    Bardzo proszę o informacje dot. założenia i przebiegu sprawy rozwodowej.
    Małżeństwo ze stażem 13, 2 dzieci (12,10 lat). Chcę wystąpić z pozwem o
    rozwód bez orzekania o winie. Powody do pozwu o z orzekaniem o winie były
    (wina męża), ale chcę uniknąć prania brudów i dodatkowych stresów. Proszę o
    przedstawienie mi co mnie czeka po złożeniu pozwu. Podaję najbardziej
    nurtujące mnie pytania:
    - Czy powinnam sama napisać pozew czy przekazać sprawę adwokatowi ?
    - Jakie są koszty sądowe?
    - Jakie koszty adwokata?
    - Czy muszę mieć adwokata (przecież Sądy są dla ludzi) ?
    - Czy mogę napisać do Sądu o zmniejszenie opłaty wpisu stałego?
    - Kiedy sprawa trafia na wokandę?
    - Jakie pytania padają na sprawie rozwodowej?
    - Jak długo ciągnie się sprawa o rozwód bez orzekania o winie?

    Bardzo proszę oodpowiedź i inne ewentulane sugestie.

    Pozdrawiam Wszystkich!
    Beta

  • 2. Data: 2005-02-18 19:28:14
    Temat: Re: Rozwód (pytanie do doświadczonych)
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "beta" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > - Czy powinnam sama napisać pozew czy przekazać sprawę adwokatowi ?
    > - Jakie są koszty sądowe?

    tak
    > - Jakie koszty adwokata?

    do 30-600
    > - Czy muszę mieć adwokata (przecież Sądy są dla ludzi) ?

    niekoniecznie jesli druga strona jest zgodna co do decyzji

    > - Czy mogę napisać do Sądu o zmniejszenie opłaty wpisu stałego?

    tak przedstawiajac wszystkie koszty zwiazane z domem i utrzymaniem oraz
    zaswiadczenie o wysokosci zarobkow za ostatnie 3 miesiace

    > - Kiedy sprawa trafia na wokandę?

    to zalezy od obciazenia czyli wplywu w danym sadzie

    > - Jakie pytania padają na sprawie rozwodowej?

    sad musi znac powod rozwodu mimo , ze bez orzekania o winie tak bedzie pytal
    co jest powodem

    > - Jak długo ciągnie się sprawa o rozwód bez orzekania o winie?

    to zalezy j.w ale przy orzekaniu bez winy posiedzenie pojednawcze i nastepna
    rozprawa wyrok

    Sandra