  • 1. Data: 2005-02-18 13:05:08
    Temat: Narkotyki legalne a za piwo poprawczak?
    Od: "Lipsien" <l...@p...onet.pl>

    Zwracam się do Szanownych Grupowiczów o poradę w następującej sprawie:
    Dostaliśmy wezwanie do sądu w sprawie podejrzenia o demoralizację syna.
    Syn został przyłapany przez policje na piciu piwa na podwórku z kolegami.
    Udowodniono mu, że wypił 1 butelkę piwa (0,18 promila) w miejscu publiczny
    jako nieletni (17 lat).
    Policja twierdzi, że grozi mu poprawczak a rodzicom wysoka grzywna.
    My jesteśmy abstynentami a syn chodzi do dobrej szkoły i dobrze się uczy,
    nie mamy z nim żadnych problemów, w szkole ma bardzo dobrą opinię.
    Syn nigdy nie był pijany, a piwo pił drugi raz w życiu, wódki i wina nie pił
    nigdy, nie pali też papierosów.
    Całą sprawę odbieramy jak jakąś nagonkę i histerię, bimy się że będą nas
    chcieli wykończyć finansowo i psychicznie oraz zabrać nam dziecko do
    poprawczaka gdzie zostanie okaleczony psychicznie na całe życie.
    Będziemy wdzięczni za każdą dobrą radę i pomoc.

  • 2. Data: 2005-02-18 13:22:51
    Temat: Re: Narkotyki legalne a za piwo poprawczak?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lipsien napisał(a):

    [...]

    > Syn nigdy nie był pijany, a piwo pił drugi raz w życiu, wódki i wina nie pił
    > nigdy, nie pali też papierosów.

    Skad to wiadomo?

    j.

  • 3. Data: 2005-02-18 13:31:16
    Od: "Grzegorz P. Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Polkowski" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jako nieletni (17 lat).
    > Policja twierdzi, że grozi mu poprawczak

    za wypicie jednego piwa w wieku 17 lat? We Francji dzieci piją kieliszek
    wina do obiadu od chyba 12stego roku życia.

    > a rodzicom wysoka grzywna.

    Co za bzdura. Za to, że rodzice nie stali na podwórku obok syna i nie
    zakazali mu wypicia butelki piwa? Za co? Rodzice nie mogą chodzić za
    dzieckiem jak cienie.

> [...]
    > pił
    > nigdy, nie pali też papierosów.
    > Całą sprawę odbieramy jak jakąś nagonkę i histerię,

    Od dawna takie nagonki na Polaków są prowadzone. Mam jeszcze bardzo młodego
    syna i na razie nie doświadczyłem takiej sytuacji, ale na państwa miejscu po
    prostu zignorowałbym taką gestapowską nagonkę w imię ich wieszcza Adolfa
    Hitlera.

    > boimy się że będą nas chcieli wykończyć finansowo i psychicznie
    > oraz zabrać nam dziecko do
    > poprawczaka gdzie zostanie okaleczony psychicznie na całe życie.

    O to takim ludziom zwykle chodzi, o nic innego, o to żeby niszczyć Polskę i
    Polaków.

    > Będziemy wdzięczni za każdą dobrą radę i pomoc.

    Jeżeli ignorowanie ich gróźb do czasu aż chłopak ukończy 18 lat
    nie odniesie skutku, proszę złożyć skargę w
    Brukseli, w rządzie Unii. U przełożonych na komisariacie, ani w sądzie
    raczej przyznają rację tym nawiedzonym "policjantom", którzy zajmują się jak
    widać nie tym co trzeba zamiast ścigać przestępców.

    Swoją drogą brzmi to jak jakaś wyssana z palca historia.

  • 4. Data: 2005-02-18 13:32:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lipsien" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    i moze zdecyduj sie jak sie nazywasz :)
    bo skoro co do tego pewnosci nie masz to skad masz pewnosc co do syna, skoro
    dopiero drugi raz pil i juz na podworku z kolegami, czyli dosc oficjalnie

  • 5. Data: 2005-02-18 13:48:26
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > poprawczaka gdzie zostanie okaleczony psychicznie na całe życie.
    > Będziemy wdzięczni za każdą dobrą radę i pomoc.

    Bez obaw. Sad orzeknie upomnienie i nadzor odpowiedzialny rodzicow, do tego
    obciazy rodzicow kosztami postepowania (50-100 zeta) i tyle.

    Cezar

  • 6. Data: 2005-02-18 14:04:33
    Od: "Grzegorz P. Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

> [...]
    > Udowodniono mu, że wypił 1 butelkę piwa (0,18 promila) w miejscu publiczny

    Mam jeszcze pytanie:
    Czy młodzi pijący piwo, tak sobie stali i pili po cichu, czy awanturowali
    się, śpiewali, zaczepiali kogoś?

  • 7. Data: 2005-02-18 14:10:11
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Udowodniono mu, że wypił 1 butelkę piwa (0,18 promila) w miejscu publiczny

    1. zaraz, zaraz... to w chwili gdy pil to piwo ukonczyl byl juz 17 lat ?
    jezeli tak, to bylo to zwykle wykroczenie i sad rodzinny nie ma nic do tego.
    w takim wypadku skieruje prawdopodobnie do grodzkiego, gdzie dostanie jakies
    50zl grzywny plus koszty 30zl - bez wpisu do rejestru skazanych ma sie
    rozumiec

    2. jezeli nie i mial mniej niz 17 lat gdy go przylapano, to hmm... w
    zasadzie w najgorszym wypadku dostanie upomnienie od sadu rodzinnego, nie ma
    tego w aktach etc. nie bedzie karany. nie ma sie czego bac.

    3. a poprawczak to w ogole kpiny i nie ma takiej opcji, policjanci po prostu
    chcieli was nastraszyc, zeby tam trafic to naprawde nielat musi sie
    postarac

    4. co do kosztow - jezeli dostanie to upomnienie i sad was obciazy ( wnoscie
    o zwolnienie, tam zwykle daja ) to jakies grosze, 89 zl

    konrad

  • 8. Data: 2005-02-18 14:11:39
    Od: "Polkowski" <e...@p...onet.pl>

    Było zupełnie spokojnie.
    Wcześniej policja spisywała często stojącą tam młodzież bez powodu, jak to
    określili "prewencyjnie"

  • 9. Data: 2005-02-18 14:15:05
    Od: "Grzegorz P. Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Było zupełnie spokojnie.
    > Wcześniej policja spisywała często stojącą tam młodzież bez powodu, jak to
    > określili "prewencyjnie"

    Jak zwykle mając w głębokim poważaniu konstytucję RP, najważniejszy dokument
    określający prawa i obowiązki obywateli.

  • 10. Data: 2005-02-18 14:30:00
    Od: "Polkowski" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cv4tar$5ne$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    wnoscie
    > o zwolnienie, tam zwykle daja ) to jakies grosze, 89 zl

    Nie jesteśmy ustawieni więc napewno nie skończy się to tzw "pomrocznością
    jasną"