  • 11. Data: 2009-10-09 14:36:22
    Temat: Re: Rozwód - kilka pytań.
    Od: kuba <p...@o...pl>

    kasia pisze:

    > jesli nie jest zameldowany,policja go wyprowadzi.znam identyczny
    > przypadek.

    Jeśli tak faktycznie było, to policjanci dopuścili się czynu
    podlegającego ściganiu w postępowaniu karnym, a "wyprowadzony" ma
    roszczenie do Skarbu Państwa o odszkodowanie.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 12. Data: 2009-10-09 14:49:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli tak faktycznie było, to policjanci dopuścili się czynu podlegającego
    > ściganiu w postępowaniu karnym, a "wyprowadzony" ma roszczenie do Skarbu
    > Państwa o odszkodowanie.

    Kurde. Czegos nie rozumiem. Zalozmy, ze przyjedzie do mnie ciocia Frania z
    Krakowa.
    Zalozmy, ze sie rozgosci i sobie siedzi u mnie miesiac - bez zameldowania -
    i nie zanosi sie na to, by dobrowolnie zechciala zakonczyc swa goscine.
    Czy naprawde nie ma zadnego sposobu, zeby pozbyc sie cioci Frani?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2009-10-09 15:01:54
    Od: kasia <l...@i...pl>

    On 9 Paź, 16:49, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > i nie zanosi sie na to, by dobrowolnie zechciala zakonczyc swa goscine.
    > Czy naprawde nie ma zadnego sposobu, zeby pozbyc sie cioci Frani?

    no wlasnie ja tez tego nie rozumie.Wg mnie policja ma prawo ta ciocie
    wyprosic.Z reszta przypomnialam sobie ze znam wiecej niz jeden taki
    przypadek.Za kazdym razem policja wyprowadzala taka osobe.

  • 14. Data: 2009-10-09 15:35:03
    Od: kuba <p...@o...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > i nie zanosi sie na to, by dobrowolnie zechciala zakonczyc swa goscine.
    > Czy naprawde nie ma zadnego sposobu, zeby pozbyc sie cioci Frani?

    No jest, proces o ochronę posiadania (art. 344 KC, 478 KPC) - w teorii
    najszybszy i najskuteczniejszy, w praktyce może trwać kilka lat.

    Nawet mój wykładowca prawa cywilnego mówił, że gdyby ktoś mu tak zrobił,
    to by wziął za fraki i wyprowadził ;D

    Kwestia cioci Frani i podobnych włamywaczy jest trochę inna, bo może
    wchodzić w grę naruszenie miru domowego, uzasadniającego interwencję
    policji i zatrzymanie podejrzanego do przesłuchania.

    Natomiast, jeżeli ktoś zajmuje lokal na podstawie jakiegoś tytułu -
    choćby spornego, a nawet wyimaginowanego - interwencja służb mundurowych
    nie wchodzi w grę; tylko sąd.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 15. Data: 2009-10-09 15:41:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kasia wrote:
> [...]
    > wyprosic.Z reszta przypomnialam sobie ze znam wiecej niz jeden taki
    > przypadek.Za kazdym razem policja wyprowadzala taka osobe.

    Animka zmienila nick?

  • 16. Data: 2009-10-09 16:14:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Natomiast, jeżeli ktoś zajmuje lokal na podstawie jakiegoś tytułu - choćby
    > spornego, a nawet wyimaginowanego - interwencja służb mundurowych

    Spornego i wymaginowanego... - ups. moze juz najwyzszy czas sie ewakuowac z
    tego chorego kraju :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2009-10-09 20:37:12
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    kasia pisze:
> [...]
    wiadomościnews:han24d$9mr$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...> Użytkownik "kasia" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>> news:dbafb919-0952-41f2-a7b2-1984d3be871f@t2g2000yqn
    .googlegroups.com...

    > jesli nie jest zameldowany,policja go wyprowadzi.znam identyczny
    > przypadek.

    Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy

    Art. 28[1]. Jeżeli prawo do mieszkania przysługuje jednemu małżonkowi,
    drugi małżonek jest uprawniony do korzystania z tego mieszkania w celu
    zaspokojenia potrzeb rodziny. Przepis ten stosuje się odpowiednio do
    przedmiotów urządzenia domowego.

    --
    Filip.

  • 18. Data: 2009-10-09 20:48:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy
    >
    > Art. 28[1]. Jeżeli prawo do mieszkania przysługuje jednemu małżonkowi,
    > drugi małżonek jest uprawniony do korzystania z tego mieszkania w celu

    *byly* malzonek takze?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2009-10-09 22:31:22
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    SDD pisze:

    > *byly* malzonek takze?
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    W pierwszym poście było "Siostra chce się rozwieść z mężem..." więc po
    sformułowaniu "chce się" można wnioskować, iż jeszcze tego nie zrobiła.

    --
    Filip.

  • 20. Data: 2009-10-09 23:05:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > W pierwszym poście było "Siostra chce się rozwieść z mężem..." więc po
    > sformułowaniu "chce się" można wnioskować, iż jeszcze tego nie zrobiła.

    Zgadza sie, aczkolwiek kontekst wypowiedzi sprawil, ze zadane pytania
    odebralem jako dotyczace skutkow rozwodu, choc moze faktycznie byla to
    nieuzasadniona interpretacja :)

    Pozdrawiam
    SDD