  • 1. Data: 2004-01-22 14:51:16
    Temat: Re: Rozpad dwuosobowej s.c. - jak zrobic?
    Od: M...@o...pl (KaMil)

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał:

    >Zmiana danych objetych zgloszeniem wymaga AKTUALIZACJI WPISU.
    >Odpowiedz byla wiec nieprawidlowa.
    Boszu, kochanie moje ;) W pytaniu bylo: "Jakie kroki...aby podzielic
    spolke... czy bedzie trzeba dokonac jakis zmian we wpisie do
    ewidencji?" [czytaj: wpis po podziale, w celu podzielenia] !
    Poniewaz tej spolki NIE da sie podzielic, wiec NIC nie trzeba bedzie
    zmieniac. Odpowiedz wiec na tak postawione pytanie BYLA prawidlowa.
    Zauwaz nikt nie pytal o 'zamkniecie spolki' (dopiero wtedy sa zmiany).

    >Poza tym Pan "Matej" wyraznie pisal ze nie chca dzialac razem
    Nie napisal -znow okulista sie klania ;)

    >Pan Matej chialby "wziac kase" i zostawic sprawy prowadzone przez spolke
    Poprawka-chcial splacic swoja czesc dlugu (czytaj ze zrozumieniem)

    >Nie ma racji odpowiadajacy ze nie ma "czesci".
    W kwestii czesci dlugu MA racje. Pytano o splate dlug spolki, a nie o
    podzial majatku czy rozliczenia wzajemne, bo te reguluje umowa spolki.

    >Odpowiedz sugerowala, ze mozna nie czyniac zadnych krokow dzialac "osobno".
    Idac Twoim tropem logicznego myslenia mozna wysnuc wniosek, ze
    wystarczy zmienic wpisy w ewidencji (ktore Ty wlasnie sugerujesz), aby
    podzielic spolke, co jest oczywistym wmanewrowaniem pytajacego ;)

    >Zmienia sie forma dzialnosci ..
    Forma dzialalnosci interesuje innych procz U.M. (wpis do ewidencji)

    >A powinien..
    Nie powinien, bo nie zawiera ! To jest fakt prawny (kiedys tak bylo-to
    juz historia) i Ty go nie zmienisz, chocbys wkolo powtarzal ;)

    >"manie lub niemanie kasy , "pytaczowi"...
    >PRAWDOPODOBNUE
    * uci.agh.edu.pl powyzsze raczej chluby nie przynosi !
    * nie cytuj wkolo swoich listow, bo one sa zawsze dostepne na serwerze
    * wrozka raczej nie jestes (tak napisales), bo musialby byc kobieta,
    ale przepowiednie i astrologia caly czas ogarniaja twoj umysl (czytasz
    to co nie napisano, wiesz o co mial na mysli, co powinien chciec...)

    KaMil

  • 2. Data: 2004-01-23 09:45:48
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    KaMil wrote:

    > Boszu, kochanie moje ;) W pytaniu bylo: "Jakie kroki...aby podzielic
    > spolke... czy bedzie trzeba dokonac jakis zmian we wpisie do
    > ewidencji?" [czytaj: wpis po podziale, w celu podzielenia] !

    Spor jest jak sie wydaje prowadzony z panskeij strony tylko "dla sportu"
    Prosze wiec pzostac w przekonaniu o wlasnej chwale ..

    > Poniewaz tej spolki NIE da sie podzielic, wiec NIC nie trzeba bedzie
    > zmieniac. Odpowiedz wiec na tak postawione pytanie BYLA prawidlowa.
    > Zauwaz nikt nie pytal o 'zamkniecie spolki' (dopiero wtedy sa zmiany).

    Jeszcze raz i po raz ostatni.
    Takie pytania zadaja ludzie ktorzy oprawie maja znacznie mniejszepojecie niz
    ja - prosty obywatel. Odpowiedz jaka otrzymal mogla wprowadzic go w blad.

    Wiec dopisalem, by nie wyciagal pohopnych wnioskow.

> [...]
    > W kwestii czesci dlugu MA racje. Pytano o splate dlug spolki, a nie o
    > podzial majatku czy rozliczenia wzajemne, bo te reguluje umowa spolki.

    Nie ma, bo choc odpowiadaja SOLIDARNIE za calosc wobec osob trzecich,
    to jednak nadal NA ZASADACH okreslonych w KC lub umowie spolki W
    ODPOWIEDNICH CZESCIACH wobec SIEBIE. I kazdy ma splacic SWOJA czesc, a w
    razie gdyby wspolnik ine splacil SWOJEJ musza placic ZA NIEGO
    (wierzyciela tonie obchodzi i dochodzi swych roszczen od tego,od kogo mu
    wygodniej).

    > Idac Twoim tropem logicznego myslenia mozna wysnuc wniosek, ze
    > wystarczy zmienic wpisy w ewidencji (ktore Ty wlasnie sugerujesz), aby
    > podzielic spolke, co jest oczywistym wmanewrowaniem pytajacego ;)

    To jest roznica pomiedzy "potrzeba" w "wystarcza".
    jest POTRZEBA zmiany wpisow w ewidencji gdy zmienilu sie dane
    ktore podlegaja zgloszeinu ale to nie WYSTARCZA.

    > Forma dzialalnosci interesuje innych procz U.M. (wpis do ewidencji)

    Wiec innych tez trzeba powiadomic w odpowiedni sposob.

    > Nie powinien, bo nie zawiera ! To jest fakt prawny (kiedys tak bylo-to
    > juz historia) i Ty go nie zmienisz, chocbys wkolo powtarzal ;)

    spraewdze..

    > * uci.agh.edu.pl powyzsze raczej chluby nie przynosi !

    Na personalne tematy nie dyskutuje.
    Panskie opinie choc ceikawe swiadcza glownie o tym,
    jakie pan ma opinie.

    Boguslaw