  • 1. Data: 2004-01-22 13:07:29
    Temat: Czy jest szansa na obnizenie alimentow?
    Od: "Ag@a" <W...@t...pl>

    Witam.
    Zwracam się do Was z prośbą o poradę.
    Mój mąż płaci alimenty na syna z poprzedniego małżeństwa. Niedługo urodzi
    nam się syn i w związku z tym pytanie: Czy jest to podstawa do tego by sąd
    zasądził niższe alimenty?

    Aga

  • 2. Data: 2004-01-22 13:34:34
    Temat: Re: Czy jest szansa na obnizenie alimentow?
    Od: "INFOBROK biuro" <b...@i...k1.pl>

    Zgodnie z kodeksem rodzinnym i opiekuńczym art. 133 rodzice są obowiązani do
    świadczeń alimentacyjnych względem dziecka któe nie jest w stanie utrzymać
    się sasmodzielnie. Zakres świadczeń alimentacyjnych zależy od
    usprawiedliwionych potrzeb uprawnionego (dziecka) oraz od zarobkowych i
    majątkowych możliwości zobowiązanego. Tyle kodeks. Z cytowanych przepisów
    wynika jasno, że możliwości majątkowe zobowiązanego - czyli Pani męża -
    ulegną z chwilą urodzenia się dziecka ograniczeniu, co jest bezpośrednią
    podstawą do wnioskowania przed sądem rodzinnym i oopiekuńczym o obniżenie
    świadczenia. Pozew w tej sprawie proponuję powierzyć adwokatowi.
    W przypadku dalszych problemów odsyłam na stronę www.infobrok.k1.pl
    Pozdrawiam Ryszard Klóska

  • 3. Data: 2004-01-22 13:35:11
    Od: "Jarek [sQrczak] Skorski" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

> [...]
    > urodzi nam się syn i w związku z tym pytanie: Czy jest to podstawa
    > do tego by sąd zasądził niższe alimenty?

    tak , jest to podstawa
    i niech to wykorzysta

  • 4. Data: 2004-01-22 14:05:49
    Od: "Ag@a" <W...@t...pl>

> [...]
    > podstawą do wnioskowania przed sądem rodzinnym i oopiekuńczym o obniżenie
    > świadczenia. Pozew w tej sprawie proponuję powierzyć adwokatowi.

    Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
    Pozdraiwam
    Aga

  • 5. Data: 2004-01-22 14:07:58
    Od: "Ag@a" <W...@t...pl>

    > tak , jest to podstawa
    > i niech to wykorzysta

    Dzieki wielkie. Nie pierwszy raz mi Pan pomogl:)
    Pozdrawiam
    Aga

  • 6. Data: 2004-01-22 14:08:43
    Od: "Jarek [sQrczak] Skorski" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    > Dzieki wielkie. Nie pierwszy raz mi Pan pomogl:)

    jaaaaaaaaaaaaaa ?

  • 7. Data: 2004-01-22 14:21:09
    Od: "Ag@a" <W...@t...pl>

    > jaaaaaaaaaaaaaa ?

    no tak... ja pamietam:) Wtedy jeszcze nie mialam meza:)
    pozdr.

  • 8. Data: 2004-01-22 15:26:47
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "INFOBROK biuro" <b...@i...k1.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawą do wnioskowania przed sądem rodzinnym i oopiekuńczym o obniżenie
    > świadczenia. Pozew w tej sprawie proponuję powierzyć adwokatowi.

    Tak, ale... (jak w radio Erywań)

    Przy prawie rodzinnym kodeks to tylko poczatek czytania. Zreszta tutaj
    nalezałoby raczej powołać nie ogólny art 133 ale szczegółowe: art 135 i art.
    138 kro

    Niestety obowiązujaca linia orzecznictwa jest taka, że jedyną podstawa do
    ustalania alimentów to abstrakcyjne, wzięte często z sufitu mozliwości
    zarobokowe, na zasadzie: młody, zdrowy to 1500 zł mógłby zarobić. Na
    wysokość alimentów nie ma wpływu ani obciążenie spłatami kredytów, ani
    alimentami na rzecz innych osób. Dlatego nie można wprost powiedzieć, że
    fakt powstania obowiązku alimetacyjnego na rzecz innej osoby stanowi
    podstawę do obniżenia alimentów. A z całą pewnościa z przepisów wnie wynika,
    że urodzenie się dziecka zmniejszy mozliwości majatkowe - bo to jest
    okolicznśc faktyczna.

    Mam nadzieję, że argumentacja o urodzeniu się kolejnego dziecka będzie
    wystarczająca do uzyskania obniżenia alimentów. Ale jestem jak najdalszy od
    kategorycznych stwierdzeń, że śąd te alimenty obnizy.