  • 171. Data: 2013-09-05 07:26:36
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Z faktu, że opiekun nie zareagował!

    na nadlatującą z nienacka deskę?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 172. Data: 2013-09-05 07:28:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.09.2013 23:32, Liwiusz pisze:

    > Czegoś nie rozumiem - gość przenosi deskę chodnikiem i potrąca dziecko,
    > a Ty twierdzisz, że winny opiekun?

    Bo nie wiesz, że podstawowe pytanie to ,,no gdzie byli rodzice, no
    gdzie''. Jakby to był onet, to jeszcze by był komentarz jakiegoś anonima
    ,,to wszystko przez tych czarnych pedofili w sukienkach''

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 173. Data: 2013-09-05 08:26:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 01:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > brawo, widze, ze trzymasz poziom... bruku...

    Sam napisałeś, żeby tak o tobie pisać.

    > Da sie.

    No może twój gatunek ma możliwość obrócenia głowy o 180 bez obracania
    ramion, ale homo sapiens nie posiada takiego talentu.

  • 174. Data: 2013-09-05 08:40:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-05 08:26, Andrzej Lawa pisze:

    > No może twój gatunek ma możliwość obrócenia głowy o 180 bez obracania
    > ramion, ale homo sapiens nie posiada takiego talentu.

    Szerokie pole widzenia umożliwia zobaczenie tego, ma się za sobą, przez
    samo tylko odkręcenie głowy. Uwaga - nie dotyczy osób z końskimi
    klapkami na oczach.

    --
    Liwiusz

  • 175. Data: 2013-09-05 08:55:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 08:40, Liwiusz pisze:

    > Szerokie pole widzenia umożliwia zobaczenie tego, ma się za sobą, przez
    > samo tylko odkręcenie głowy. Uwaga - nie dotyczy osób z końskimi
    > klapkami na oczach.

    Ostre widzenie dla człowieka to max. 15 stopni.

    Widzenie peryferyjne jest nieprecyzyjne, nie jest stereoskopowe i
    problem pogłębiają wady wzroku, chociażby zwykła krótkowzroczność, która
    przy korekcji normalnymi okularami dodatkowo zawęża pole ostrego widzenia.

    Jeśli widzisz przed sobą pieszego niosącego długi ładunek powinieneś
    zdać sobie sprawę, że ruch tym ładunkiem będzie nieunikniony. Oraz że
    ludzie mają tendencję do ruszania rękami, także na boki.

  • 176. Data: 2013-09-05 08:59:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-05 08:55, Andrzej Lawa pisze:

    > Ostre widzenie dla człowieka to max. 15 stopni.

    Nie trzeba widzieć ostro, aby zobaczyć przeszkodę wielkości rowerzysty.

    > problem pogłębiają wady wzroku, chociażby zwykła krótkowzroczność, która
    > przy korekcji normalnymi okularami dodatkowo zawęża pole ostrego widzenia.

    Nie da rady, trzeba zatem przy wykonywaniu niebezpiecznych ruchów
    przystawać i robić to *bardzo* ostrożnie. Nie ma zasady "nie widzę, więc
    mogę iść".

    > Jeśli widzisz przed sobą pieszego niosącego długi ładunek powinieneś
    > zdać sobie sprawę, że ruch tym ładunkiem będzie nieunikniony. Oraz że
    > ludzie mają tendencję do ruszania rękami, także na boki.

    To swoją drogą, ale winnym zajścia będzie machający.

    --
    Liwiusz

  • 177. Data: 2013-09-05 09:06:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 08:59, Liwiusz pisze:

    > Nie da rady, trzeba zatem przy wykonywaniu niebezpiecznych ruchów
    > przystawać i robić to *bardzo* ostrożnie. Nie ma zasady "nie widzę, więc
    > mogę iść".

    Tylko dlaczego promujesz zasadę "widzę, że naruszę bezpośrednie
    otoczenie pieszego, ale mimo tego sobie tam wjadę, może akurat ręką nie
    ruszy"?

    > To swoją drogą, ale winnym zajścia będzie machający.

    Pokaż mi przepis nakazujący upewnienie się, że nikomu nie utrudnisz
    ruchu podnoszą rękę ;)

  • 178. Data: 2013-09-05 09:13:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-05 09:06, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko dlaczego promujesz zasadę "widzę, że naruszę bezpośrednie
    > otoczenie pieszego, ale mimo tego sobie tam wjadę, może akurat ręką nie
    > ruszy"?

    Nie wiem, może na wsi chodzicie i omijacie się różnymi drogami, ale w
    mieście naturalne jest, że ludzie chodzą w swoim bezpośrednim otoczeniu.
    Pojedź czasem do NY, czy choć do Warszawy, to może trochę realizmu
    nabierzesz.

    > Pokaż mi przepis nakazujący upewnienie się, że nikomu nie utrudnisz
    > ruchu podnoszą rękę ;)

    Art. 415kc.

    --
    Liwiusz

  • 179. Data: 2013-09-05 09:15:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > Opiekun nie ma zdolnosci teleportacji!

    Prawda.
    Na mój rozum, sprawa sprowadza się do postrzegania
    tego co robi dziecko "tak jakby robił to opiekun".
    Przyznaję, że fakt zaliczenia dziecka do pieszych
    komplikuje sprawę - pieszy nie ma obowiązku przewidzenia
    konieczności "zostawienia miejsca".
    Muszę odstąpić kawałek pola i wycofać się rakiem
    na pozycje rowerzysty :)

    pzdr, Gotfryd

  • 180. Data: 2013-09-05 09:16:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Czegoś nie rozumiem - gość przenosi deskę chodnikiem i potrąca dziecko, a Ty
    > twierdzisz, że winny opiekun?

    Dobrze, tu rzeczywiście mamy akcję pieszy-pieszy.
    Pieszy opiekun nie ma obowiązku przewidzenia "zostawienia miejsca"
    (dla innego pieszego), więc i dziecko nie ma, pas.
    Wracam do roweru ;)

    pzdr, Gotfryd