  • 1. Data: 2013-08-30 20:33:40
    Temat: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Tak, widziałem dzisiaj, szedł facet z deską i chciał skręcić więc obrócił
    się i jadąca obok niego rowerzystka została uderzona tą deską, ze wywróciła
    się i nieźle poturbowała.
    Wszystko działo sie na chodniku dla pieszych.
    kto jest winien ?
    Gdyby tam był policjant kto by dostał mandat ? i z jakich artykułów ?

  • 2. Data: 2013-08-30 21:07:35
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2013-08-30 20:33, Karol Misiukiewicz pisze:
> [...]
    > się i nieźle poturbowała.
    > Wszystko działo sie na chodniku dla pieszych.

    Rowerzystka.

    > Gdyby tam był policjant kto by dostał mandat ? i z jakich artykułów ?

    Rowerzystka.
    http://wrower.pl/prawo/kodeks-drogowy-dla-rowerzysto
    w,3176.html

    --
    Jacek S.

  • 3. Data: 2013-08-30 21:25:49
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Dnia Fri, 30 Aug 2013 21:07:35 +0200, Jacek S. napisał(a):

    > Rowerzystka.

    > Rowerzystka.
    > http://wrower.pl/prawo/kodeks-drogowy-dla-rowerzysto
    w,3176.html

    jak walczyc z rowerzystami na chodniku ?

  • 4. Data: 2013-08-30 21:30:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol Misiukiewicz wrote:
> [...]
    > kto jest winien ?
    > Gdyby tam był policjant kto by dostał mandat ? i z jakich artykułów ?

    rowerzystka dostanie mandat za jazde po chodniku.

    a odszkodowanie za dostanie deską bedzie sobie mogla od faceta dochodzic
    juz cywilnie.

    tak wiem, zaraz bedzie wielki flejm.

  • 5. Data: 2013-08-30 21:30:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.08.2013 21:25, Karol Misiukiewicz pisze:

    w,3176.html

    > jak walczyc z rowerzystami na chodniku ?

    Nosić deski? ;)

  • 6. Data: 2013-08-30 21:41:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.08.2013 21:30, witek pisze:

    > a odszkodowanie za dostanie deską bedzie sobie mogla od faceta dochodzic
    > juz cywilnie.

    Dochodzić może. Pytanie czy skutecznie.

    Diabeł tkwi w szczegółach - jeśli facet skręcał należycie ostrożnie tak,
    że pieszego by nie trafił, a ona padła tylko dlatego że nie zdążyła
    wyhamować bo on nie przewidział, że ktoś tak szybko i cicho może dostać
    się w zasięg jego ruchu, to dlaczego miałby być odpowiedzialny?

    Przykład: idę sobie chodnikiem i nagle robię krok w bok. A za mną
    jechał rozpędzony rowerzysta i nie wyhamował. Powiedzmy że miałem
    szczęście i nic mi się nie stało, ale on tak pechowo poleciał, że się
    uszkodził.

    Uważasz, że może mnie pozywać za wymuszenie pierwszeństwa? ;->

  • 7. Data: 2013-08-30 21:46:07
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Dnia Fri, 30 Aug 2013 21:30:58 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    >>> http://wrower.pl/prawo/kodeks-drogowy-dla-rowerzysto
    w,3176.html

    > Nosić deski? ;)

    jestem za

  • 8. Data: 2013-08-30 21:49:32
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-30 21:25, Karol Misiukiewicz pisze:

    > jak walczyc z rowerzystami na chodniku ?
    Chodzić z deską i często skręcać?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2013-08-30 22:06:37
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Dnia Fri, 30 Aug 2013 21:49:32 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Chodzić z deską i często skręcać?

    koledzy prawnicy ktorzy tez z tym sie spotykają na Puławskiej, na Jana
    Pawła II i chodnikach przy innych ulicach w Warszawie proponują wyłapać
    rowerzystów (aż sobie zapisałem) w trybie art. 45 paragraf 2 Kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia.
    Troche czasu, przytrzymać jednego z drugim rowerzystów, poczekają sobie pół
    godziny na Policję, zapłacą więcej za wypożyczenie roweru, zapłacą 50zł za
    jazdę po chodniku, zapłacą 350 zł za kolizję z pieszym na chodniku, troche
    rozgłosu w TV i skończy sie jeżdżenie po chodnku na rowerze lub
    przynajmniej mocno sie ograniczy to zjawisko, ktore zagraża zdrowiu a nawet
    życiu przechodniów.

  • 10. Data: 2013-08-30 22:51:36
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 30.08.2013 21:30, witek wrote:

    > rowerzystka dostanie mandat za jazde po chodniku.

    To ze cos wyglada jak chodnik nie znaczy, ze nie moze tam jechac rower.

    Reszte sobie sprawdz.

    zen.aspx