  • 1. Data: 2013-08-30 12:33:12
    Temat: Jeden wypadek - ile szkód?
    Od: e...@o...pl

    Próbowalem rozwikłać temat samodzielnie, szukałem w internecie, ale opinie są różne i
    brak jednoznacznej odpowiedzi.
    Nie wyhamowałem i najechałem na tył innego samochodu, który już się zatrzymal. Tamten
    samochód lekko stuknął w tył auta stojącego przed nim.
    Ile szkód spowodowałem w rozumieniu OC, czyli o ile schodków skoczę w górę w tabeli
    bonus-malus? Jeden agent mówi, że to były 2 szkody, bo likwidator wypłaci z OC za 2
    uszkodzone auta. Inny agent mówi, że to jest jedna szkoda, bo to był jeden wypadek.
    Podaje przykład, że gdybym spowodował karambol i uszkodzonych byłoby 20 aut, to nadal
    byłaby to jedna szkoda w rozumieniu zniżek/zwyżek.
    Czy jest gdzieś wykładnia, czy to jest kwestia uznaniowa w zależności od TU i jego
    interpretacji zwyżek/zniżek?

  • 2. Data: 2013-08-30 16:03:34
    Temat: Re: Jeden wypadek - ile szkód?
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    zniżek/zwyżek.
    >Czy jest gdzieś wykładnia, czy to jest kwestia uznaniowa w zależności od TU

    Zdarzenie jedno, ale szkody dwie. Agenci pewnie nie do końca potrafią
    rozróżnić terminologię.

    bk

  • 3. Data: 2013-08-30 21:22:17
    Od: e...@o...pl

    Czyli jak rozumiem skaczę w górę o 4 oczka w tabeli bonus malus.

  • 4. Data: 2013-08-31 12:15:06
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Czyli jak rozumiem skaczę w górę o 4 oczka w tabeli bonus malus.

    Trzeba zapytać ubezpieczyciela o definicje pojęć w umowie.
    bk