  • 1. Data: 2003-07-11 10:04:48
    Temat: Roszczenie o dopuszczenie do pracy
    Od: w...@p...onet.pl

    Witam,
    natknąłem się ostatnio na wyrok SN (wcale nie najnowszy), z którego wynika że
    art. 22 par. 1 może byc podstawą roszczenia o dopuszczenie do pracy. Nie mam
    absolutnie zarzutów co do zawartości merytorycznej tego orzeczenia, jednak nie
    mogę za bardzo sobie wyobrazić jak w praktyce można nałożyc na pracodawcę
    obowiązek faktycznego umożliwienia wykonywania pracy przez pracownika (nie
    chodzi o wypłatę wynagrodzenia bo to jest oczywiste).
    Teoretycznie można zmusić pracodawcę żeby ten np. "dopuścił" pracownika do
    biurka, dał mu narzędzia do pracy itd. no a dalej co ? Jak egzekwować
    powierzenie konkretnych zadań do wykonania ? Czy wobec tego nie jest to trochę
    sztuka dla sztuki ? Jakies pomysły ?
    pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2003-07-11 16:09:00
    Temat: Re: Roszczenie o dopuszczenie do pracy
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]

    No mysle , ze np art 218 § 2 k.k. moze zadzialac ,,motywujaco'' :D
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 3. Data: 2003-07-13 03:22:43
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "onsok" <onsok@wp_.pl> napisał w wiadomości

    > No mysle , ze np art 218 § 2 k.k. moze zadzialac ,,motywujaco'' :D
    A moglibyście rozszyfrować te paragrafy??

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-07-14 21:00:49
    Od: "lablador1977" <l...@p...fm>

    Art. 1051. § 1 kpc. Jeżeli dłużnik ma obowiązek zaniechać pewnej czynności
    lub nie przeszkadzać czynności wierzyciela, sąd, w którego okręgu dłużnik
    działał wbrew swemu obowiązkowi, na wniosek wierzyciela po wysłuchaniu stron
    i stwierdzeniu, że dłużnik działał wbrew obowiązkowi, nałoży na niego
    grzywnę. Tak samo sąd postąpi w razie dalszego wniosku wierzyciela.
    § 2. Ponadto sąd może na wniosek wierzyciela zobowiązać dłużnika do
    zabezpieczenia szkody, grożącej wierzycielowi wskutek dalszego działania
    dłużnika wbrew obowiązkowi. W postanowieniu sąd może wskazać wysokość i czas
    trwania zabezpieczenia.
    § 3. Jeżeli w samym tytule egzekucyjnym nie postanowiono, że w razie
    dokonania zmiany sprzecznej z obowiązkiem dłużnika wierzyciel będzie
    uprawniony do usunięcia tej zmiany na koszt dłużnika, sąd na wniosek
    wierzyciela po wysłuchaniu stron upoważni wierzyciela do usunięcia tej
    zmiany na koszt dłużnika. Na żądanie wierzyciela sąd przyzna mu sumę na ten
    cel potrzebną. W razie oporu dłużnika sąd na wniosek wierzyciela poleci
    komornikowi usunięcie oporu.

    Dan