  • 1. Data: 2003-07-11 08:09:36
    Temat: PRAWA ZARZĄDU SPÓŁKI
    Od: "ania" <a...@o...pl>

    Szanowny Panie,

    Nurtuje mnie jedna sprawa. Otóż pracowałam i nadal pracuję w sp. z o.o.,
    której zarząd został aresztowany za przestępstwa gospodarcze (fałszywe
    faktury kosztowe, zaniżane faktury importowe, dwie spółki-->niezależne,
    podwójne odliczanie VAT-u, magazyn w Hongkongu i sprzedaż np do USA, UK itp
    czyli sprzedaż nie wprowadzając na polski obszar celny, natomiast pieniądze
    pochodzące z tej sprzedaży przelewane na konto w Londynie a faktury
    wystawiane przez firmę z Izraela, owa firma własnością zarządu etc.). Został
    postawiony im zarzut prania brudnych pieniędzy.Prezes został osadzony na 3
    m-ce, natomiast Pani Prezes drugiej spółki (jak juz pisałam były dwie --->
    zarząd prywatnie parą, razem mieszkali i mieli dziecko) na miesiąc. Po
    wpłaceniu kaucji po miesiącu ja wypuścili, jednak Sąd wydał postanowienie,
    iż zajmuje jej udziały z tej drugiej spółki (i nie tylko, dom, samochód
    etc. --> wiemy na jakich zasadach działa PG i UKS), miała ich 50%, a drugie
    50% brat Prezesa z 1 spółki.
    I teraz mam pytanie jakie prawa przysługują Pani juz chyba byłej Prezes, czy
    może np pobierać pieniądze z konta firmowego, czy może wydawać polecenia i
    czy jest nadal właścicielka tych udziałów tylko nie może ich np. zbyć.
    Proszę o bardzo pilną odpowiedź.
    Dziękuję z góry za odp.

    pozdrawiam

    ania

    info proszę na prv: 2485193
    lub e-mail: b...@h...com

  • 2. Data: 2003-07-11 23:06:12
    Temat: Re: PRAWA ZARZĄDU SPÓŁKI
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    itp
    > czyli sprzedaż nie wprowadzając na polski obszar celny,

    Nie mozna sprzedawac bez wprowadzania na polski obszar celny ?

    > natomiast pieniądze
    > pochodzące z tej sprzedaży przelewane na konto w Londynie a faktury
    > wystawiane przez firmę z Izraela, owa firma własnością zarządu etc.).

    Podaj szczegoly na czym polega to przestepstwo.
    Czlowiek uczy sie przez cale zycie.

    > Został
    > postawiony im zarzut prania brudnych pieniędzy.

    To za co oni siedza konkretnie ? Za pranie czy za pozostale czyny ?

> [...]
    drugie
    > 50% brat Prezesa z 1 spółki.
    > I teraz mam pytanie jakie prawa przysługują Pani juz chyba byłej Prezes,

    Dlaczego byłej ?

    > czy
    > może np pobierać pieniądze z konta firmowego,
    > czy może wydawać polecenia i
    > czy jest nadal właścicielka tych udziałów tylko nie może ich np. zbyć.

    A ktos ja odwolal z funkcji czlonka zarzadu ?

    Karol