  • 1. Data: 2003-07-11 09:59:58
    Temat: dyzur telefoniczny
    Od: gsks <g...@w...pl>

    Witam,
    Interesuje mnie temat dyzuru telefonicznego a konkretnie sytuacja gdy
    pracodawca chce rozszerzyc bez zgody pracownika zakres jego obowiazkow o
    dyzur telefoniczny po godzinach pracy z zachowaniem pelnej
    dyspozycyjnosci pracownika (przywiazanie do miejsca zamieszkania, zakaz
    picia alkoholu, pozostawanie w zasiegu dzialania telefonu komorkowego
    itp.). Abstrahujac od uciazliwosci takiego dyzuru (16 godz na dobe poza
    normalnym, 8 godzinnym dniem pracy, przez wszystkie robocze dni w roku)
    interesuje mnie status prawny takiego rozwiazania a konkretnie status
    obecny.
    Przykladowy przypadek opisany jest pod adresem
    http://www.jobuniverse.pl/artykuly/8082.html
    Wskazywana tam jest sprzecznosc zapisow zawartych w Kodeksie Pracy z art
    47 Konstytucji oraz przytoczony dosyc ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego.
    Czy ktos moze mi wytlumaczyc w ludzki sposob znaczenie pierwszego zdania
    tego wyroku w kontekscie wspomnianego problemu?
    Pozdrawiam Wszystkich,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-07-12 10:38:17
    Temat: Re: dyzur telefoniczny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Teoretycznie masz racje. Pewnie jest to niedogodnosc, ale raczej bym, z
    pracodawca nie wojowal, bo po co. Po prostu jak Ci nie pasuje, to nie
    odbierasz komórki tlumaczac, ze byla w pokoju obok i nie slyszales.