  • 41. Data: 2013-12-20 18:44:39
    Temat: Re: Renta tylko jak się w ostatnich 10 latach 5 lat pracowało?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-20, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    [...]

    > Dotrzymywanie obietnic (wyborczych) uważasz za debilizm? Bo tak z
    > powyższego wynika... Praktyka poniekąd to potwierdza...

    Jeszcze zależy jakich. Tych populistycznych, służących jedynie
    zwiększeniu popularności kandydata, a będących w dłuższej perspektywie
    szkodliwymi dla ogółu obywateli, to jak najbardziej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 42. Data: 2013-12-20 18:54:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-19, boukun <b...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Sam jesteś pasożytem i debilem. Znajdź komuś pracę, jak wróci po 17 latach
    > emigracji do Polski i dawno wypadł z rynku pracy, a jego zakład jest zaorany i
    > inne zakłady są też zaorane...

    I co? Za tą granicą, tym wspaniałym wunderlandem nie nauczyli samodzielności?
    Zaradności? Byłeś za granicą tyle czasu i nic nie zdążyłęś odłożyć? To w takim
    razie chyba te wieści o niesamowitych zagranicznych zarobkach są przesadzone.

    Łapki zakasać, zakręcić się za dotacjami (tych rolniczych jest w
    przechuj chyba nadal, a z tonu wnioskuję że na wsiowe tereny wróciłeś
    skoro jeden zakład Ci zamknęli i "kaplica").

    Albo zakręć się za agroturystyką. Albo sam otwórz zakład/sklep/whateva,
    kwiatki hoduj, pszczółki (podobno tychże brakuje), choinki, płoty stawiaj,
    zostań złotą rączką dla pobliskich miastowych. Jak się chce coś robić,
    to się da moim zdaniem. A jak się ma do tego pasję, to kasa prędzej,
    czy później też przyjdzie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2013-12-20 18:59:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik boukun b...@n...pl ...

    > Takie krótkie bestsellery to ja piszę, na pl. soc.prawo, pl.soc.polityka,

    To jak ty rozumiesz słowo bestSELLER?

  • 44. Data: 2013-12-20 19:27:23
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > zostań złotą rączką dla pobliskich miastowych. Jak się chce coś robić,
    > to się da moim zdaniem. A jak się ma do tego pasję, to kasa prędzej,

    Ja już wyciągnąłem jedną dotację, ponad 18 tysięcy na nową działalność..., z
    pośredniaka. Rok wytrzymałem... i nie muszę zwracać... Ale co mi po tych
    komputerach, laptopach, smartfonach, nawidgacji i meblach biurowych...

    Za pracę na zachodzie postawiłem piękną chałupę
    http://boukun.wrzuta.pl/obraz/0gTMYO55LuT/dom

    boukun

  • 45. Data: 2013-12-20 23:20:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-20, boukun <b...@n...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > pośredniaka. Rok wytrzymałem... i nie muszę zwracać... Ale co mi po tych
    > komputerach, laptopach, smartfonach, nawidgacji i meblach biurowych...

    No bo to nie na tym polega by przejeść, tylko by coś otworzyć
    i zarabiać długoterminowo. Nie kupić rybkę, tylko kupić wędkę.

    > Za pracę na zachodzie postawiłem piękną chałupę
    > http://boukun.wrzuta.pl/obraz/0gTMYO55LuT/dom

    Znaczy po 17 latach "zagramanicą" stać Cię na domek w biedniejszym
    kraju, ale już nie na jego i siebie utrzymanie? Tak słabo trochę
    jak mam być szczery.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 46. Data: 2013-12-20 23:37:15
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > On 2013-12-20, boukun <b...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No bo to nie na tym polega by przejeść, tylko by coś otworzyć
    > i zarabiać długoterminowo. Nie kupić rybkę, tylko kupić wędkę.

    Gdyby to było takie proste w tym chorym kraju, to by wszyscy łowili i to bez
    wędki...

    Tu nic nie funkcjonuje, a jak ktoś przędzie, to go skarbówka zajebie...

    > Znaczy po 17 latach "zagramanicą" stać Cię na domek w biedniejszym
    > kraju, ale już nie na jego i siebie utrzymanie? Tak słabo trochę
    > jak mam być szczery.

    Jak się wyda wszystkie oszczędności na domek, to trudno jest mieć więcej...

    boukun

  • 47. Data: 2013-12-21 07:25:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 20.12.2013 23:20, Wojciech Bancer pisze:

    > Znaczy po 17 latach "zagramanicą" stać Cię na domek w biedniejszym
    > kraju, ale już nie na jego i siebie utrzymanie? Tak słabo trochę
    > jak mam być szczery.

    Swoją drogą nie nazwałbym "piękną chałupą" ani nawet "domkiem" połówki
    bliźniaka na symbolicznym skrawku ziemi.

  • 48. Data: 2013-12-21 08:04:13
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-20 23:37, boukun pisze:

    > Jak się wyda wszystkie oszczędności na domek, to trudno jest mieć więcej...

    Musiałbyś poczytać Taleba (albo pograć w Cashflow). Nie buduje się
    (kupuje) domu, jeśli nie ma się zagwarantowanych przychodów na jego
    utrzymanie.
    Większość "wybrańców losu", którzy coś grubszego trafili w Lotto kończy
    właśnie z taką wiedzą, po takiej lekcji.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 49. Data: 2013-12-21 08:31:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.12.2013 08:04, sqlwiel pisze:

    > Musiałbyś poczytać Taleba (albo pograć w Cashflow). Nie buduje się
    > (kupuje) domu, jeśli nie ma się zagwarantowanych przychodów na jego
    > utrzymanie.

    W kwestii formalnej: gwarancji (100%) to raczej nikt nie ma ;)

    > Większość "wybrańców losu", którzy coś grubszego trafili w Lotto kończy
    > właśnie z taką wiedzą, po takiej lekcji.

    Dochodzi jeszcze idiotyczny syndrom "zastaw się a postaw się".

  • 50. Data: 2013-12-21 11:34:03

    W dniu 2013-12-21 07:25, Andrzej Lawa pisze:
    > Swoją drogą nie nazwałbym "piękną chałupą" ani nawet "domkiem" połówki
    > bliźniaka na symbolicznym skrawku ziemi.

    Przechodzisz samego siebie. Zapodaj swoją fotkę. Przy takiej elokwencji
    i zaradności musi być naprawdę piękna :-)

    Odniósłbyś się w końcu do omawianego w tym wątku przepisu o warunkach
    dostawania renty.