  • 151. Data: 2023-12-17 12:03:21
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Przede wszystkim nigdy wcześniej nikt nie wpadł na wymordowanie wielu
    > ludzi tylko z powodu ich religii. Pomysł na tyle niedorzeczny, że nie
    > wykluczone, że nawet, jeśli ktoś coś słyszał, to po prostu nie
    > uwierzył.
    > [...]

    Ponieważ Niemcy vel. naziści ustalali "bycie Żydem" (także) *po
    dziadkach* to raczej wiara (w papierach) na dwa pokolenia wstecz była w
    tym przypadku w miarę prostą _metodą_ identyfikacji ofiar nawet jak sama
    ofiara judaizmu już nie wyznawała [A]. Tyle że to jest w sumie duperela
    z punktu widzenia jak złe i trudne do uwierzenia było przemysłowe
    mordowanie milionami głownie niemieckim gazem. Zaczyna to mieć sporawe
    znacznie dopiero w przekładaniu pokłosia Holocaustu na współczesną
    politykę.

    BTW wydaje mi się że pamiętam film w którym jak syn chciał do (szkoły?)
    SS to matce sprawdzili papiery na *cztery* pokolenia wstecz i wyszło.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Ustawy_norymberskie

    [B] https://nonsa.pl/wiki/Adolf_Hitler

    --
    A. Filip

  • 152. Data: 2023-12-17 12:19:05
    Temat: Re: Religijny jak pastafarianin [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 17.12.2023 o 11:38, A. Filip pisze:
    > Mówią że religia znaczy religia poza super++ oczywistymi przypadkami.

    Ale gdzie jest granica? Przy jednym czy dwóch plusach? :)

    Robert

  • 153. Data: 2023-12-17 12:22:58
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 17.12.2023 o 11:59, Shrek pisze:

    > A o co biegało?

    Że podobno włamali mu się na konto Twitterowe.
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/9883
    04,media-biegli-wykluczyli-mozliwosc-wlamania-do-spr
    zetu-sedziego-laczewskiego.html

    Robert

  • 154. Data: 2023-12-17 13:23:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Że podobno włamali mu się na konto Twitterowe.
    > https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/9883
    04,media-biegli-wykluczyli-mozliwosc-wlamania-do-spr
    zetu-sedziego-laczewskiego.html

    Długa tradycja. Liderem jest chyba szmata, co jej się bez przerwy
    włamują kuba wędrowicz wraz z kompanią. Zdaje się że przez pewien czas
    ten alkoholik był w komisji do spraw służb specjalnych - kraj z kartonu...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 155. Data: 2023-12-17 13:27:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przede wszystkim nigdy wcześniej nikt nie wpadł na wymordowanie wielu
    > ludzi tylko z powodu ich religii. Pomysł na tyle niedorzeczny, że nie
    > wykluczone, że nawet, jeśli ktoś coś słyszał, to po prostu nie uwierzył.

    Nie no skąd. Pierwszy raz to się akurat żydom przytrafiło - wcześniej
    wojny religijne nie istniały a nawet jak to się honorowo rycerstwo
    umawiała na bitwę a o żadnym grabieniu, paleniu i gwałceniu mowy nie było:P

    Ty to jak czasem odlecisz...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 156. Data: 2023-12-17 13:56:48
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.12.2023 o 02:15, Kviat pisze:

    > To, że je dokonali.

    Ale marzyli o tym cały czas czy zostali to tego przymuszeni?
    Okazja czyni złodzieja, ale mordercę i gwałciciela już nie bardzo.

    > To znaczy, że co?
    > Że jak ktoś ci każe kogoś zgwałcić, albo zabić, to to zrobisz, bo ci
    > ktoś każe?
    > Masz zajebiście silną psychikę...

    Oczywiście, że ty w ciepełku, w kapciuszkach, przy klawiaturze masz
    jeszcze silniejszą.

    > Problem w tym, że decyzja co zrobisz należy do ciebie.
    > I możesz zostać subordynowanym pieskiem gwałcącym i zabijającym, bo ktoś
    > ci kazał.
    > A potem się usprawiedliwiać, że ktoś ci kazał.
    >
    > Możesz też rżnąć głupa i udawać, że ci zbrodniarze nie gwałcili Żydówek
    > i nie mordowali Żydów, bo byli zjebami i zwykłymi antysemitami, lecz
    > dlatego, bo Niemcy im kazali.

    Ty nawet nie rżniesz głupa. Niemcy wywieźli z Polski prawie 1,5mln
    robotników przymusowych i ponad 200tyś. dzieci, to byli zakładnicy, że o
    innych represjach i mordach nie wspomnę.
    Dziś ukrywając się za monitorem możesz wypisywać różne dyrdymały. Na
    szczęście dla ciebie nie wiesz jak to jest gdy zakładnikiem jest twoje
    dziecko, rodzić lub małżonek i tylko od tego czy zadenuncjujesz,
    zgwałcisz lub zabijesz sąsiada zależy życie twoje i rodziny.
    Dziś qrwa wszyscy nieskalani bohaterowie z bibliotek i archiwów pierdolą
    co należało robić 80 lat temu, a czego nie.

    > Bo widzisz... wielu innych tego nie robiło, pomimo tego, że Niemcy kazali.

    Tak, wiemy, pełno ich teraz leży w różnych zbiorowych mogiłach.
    Tylko, zapomniałeś, że ta dyskusja się rozpoczęła od tego, że są na tym
    świecie różni mędrkowie, którzy twierdzą i udowadniają, że wcale ich nie
    było tak wielu, że wszystkiemu złu na tej ziemi są winni Polacy/Katolicy.

    > Tak i dziękuję za troskę.

    Mama to tak samo w dupie, jak ty moje zdrowie.

    > Powrotu do zdrowia życzę.

    A u ciebie wszyscy zdrowi?

  • 157. Data: 2023-12-17 14:18:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Przede wszystkim nigdy wcześniej nikt nie wpadł na wymordowanie wielu
    > ludzi tylko z powodu ich religii.

    Oczywiście...

    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 158. Data: 2023-12-17 14:54:22
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 17.12.2023 o 13:56, nadir pisze:

> [...]
    > dziecko, rodzić lub małżonek i tylko od tego czy zadenuncjujesz,
    > zgwałcisz lub zabijesz sąsiada zależy życie twoje i rodziny.

    Oczywiście... Tak właśnie było w przypadku tych zbrodni.

    > Dziś qrwa wszyscy nieskalani bohaterowie z bibliotek i archiwów pierdolą
    > co należało robić 80 lat temu, a czego nie.

    > Tak, wiemy, pełno ich teraz leży w różnych zbiorowych mogiłach.

    Tak jak w mogiłach pełno leży ofiar tych zjebów, których nie trzeba było
    zmuszać, bo wystarczyło im tylko przyzwolenie i poczucie bezkarności.

    > A u ciebie wszyscy zdrowi?

    Tak i dziękuję za troskę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 159. Data: 2023-12-17 15:40:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No wiec skoro jej nie ma, skoro to państwo religijne, argument, że tam
    > nie ma choinki i dlatego u nas nie powinno być chanukowania jest
    > inwalidą.

    Inwalidą? To że oni uznają tylko swoją religię to jest ich prawo, i OK.
    Ale my albo mamy państwo religijne, no przynajmniej z jedną dominującą
    religią i wtedy krzyż, kaplica czy choinka w Sejmie jest OK, albo mamy
    państwo świeckie i na terenie Sejmu nie ma miejsca ani na krzyż ani na
    Chanukę. Trzeba po prostu być konsekwentnym.

    > Takie powieszenie krzyża to jest MZ w najmniejszym stopniu manifestacja
    > miłosierdzia Jezusa i jego nauk, a bardziej coś jak zatknięcie flagi
    > pokazującej strefę wpływów. Cokolwiek się tu będzie działo ma być po
    > katolicku. Oczywiści w tym patokatolickim rozumieniu jaki reprezentuje
    > większość tych co te symbole wszędzie upychają.

    A chanuka w Sejmie nie pokazuje wpływów i że ma być wszystko po
    patożydowsku?

    > Myślę, że tak to nie działa. Historyczne uwarunkowania można by brać pod
    > uwagę, jeśli już u Mieszka w sejmie wisiałby ten krzyż.

    Przecież Sejm to kilka wieków później, co tam Mieszko miał na ścianie,
    to możemy się tylko domyślać, ale to też nie jest tak, że nagle wszyscy
    jego poddani zaczęli wieszać krzyże w swoich chałupach. Ta
    chrystianizacja w Polsce też wtedy spotykała się z oporem ludu.

    > A tak, to
    > współcześnie mamy w Polsce i różne religie i ateistów takich czy innych
    > sortów. Nie wiem dlaczego mieliby być wykluczani. Demokracja nie polega
    > na wykluczaniu.

    A są wykluczeni przez co? Póki co cerkwie, synagogi czy meczety
    istnieją, a że mało ich jest? No pewnie ich ilość odzwierciedla ilość
    ich klientów.

    > Czyli dokładnie jak w Sejmie :)

    No nie bardzo, lotnisko żyje z obsługi ruchu lotniczego, te dodatkowe
    atrakcje to nie z miłości do pasażerów, tylko czysty biznes, to że
    gdzieś jest kaplica/pokój modlitewny, to bardziej zgrania marketingowe.
    Choć pewnie są kraje i lotniska gdzie może to być jakiś wymóg prawny lub
    kulturowy.
    Sejm to instytucja ustawodawcza, jakby nie patrzeć, świeckiego kraju,
    więc żadnych symboli religijnych czy kaplic nie powinno w nim być.
    To jest też forma zakładu pracy, a w rzadko której firmie w Polsce jest
    kaplica, bo same krzyże to gdzieniegdzie się znajdują.
    Sami posłowie natomiast jak mają chęć się pomodlić, to mogą udać się do
    swoich pokoi sejmowych, daleko nie mają, lub do jakiegokolwiek kościoła.
    A jednak z jakichś powodów w naszym Sejmie jest; kaplica, kasy biletowe
    PKP/LOT, sklep, restauracja w wódą 24h/7d, to wszystko z całkiem innych
    powodów niż na lotniskach.

    > To nie przeszkadza. Widzisz choinkę jako element swojej wiary?

    Jam ateista, dla mnie choinka, to niepotrzebne karczowanie lasu.

    > Pewnie
    > nie widzisz, czyli rozumiesz co mam na myśli. Tak samo może być z
    > menorą.

    Menora lub chanukija, bo to jakby nie patrzeć różne rzeczy, to jednak
    trochę większy kaliber niż choinka. Choinka tak średnio jest symbolem
    chrześcijaństwa, a dziś to raczej obiekt marketingowy, raz że ateiści
    też trzymają w domach choinki, a dwa to jakby świecki kraj nie był, to
    choinki już w listopadzie pojawiają się w witrynach sklepowych. Siedmio
    czy dziewięcioraminnych świeczników jednak brak.

    > Jakbym żył w środowisku Żydów to pewnie sam za jakiś czas
    > zapalałbym menor na Chanuki

    Zdaje się, że mieszkasz gdzieś w kraju gdzie dużo muzułmanów jest?
    Dżizję też byś pobierał.

    > bo lubię palące się świece, a samo święto ma
    > przecież pozytywny wymiar.

    Ja tam talmudystą nie jestem ale są tacy, nie tylko Braun, którzy
    twierdzą, że chanuka, to jednak nie bardzo jest pozytywne święto.

    > MZ jest to element ozdobny o pozytywnym przesłaniu, wywołujący pozytywne
    > emocje i to wcale nie religijne. Choinka to święta BN, prezenty,
    > spotkania rodzinne, specyficzna atmosfera etc. Z religią nie ma to dla
    > wielu osób nic wspólnego.

    Choinka tak, już dawno ma niewiele wspólnego z religią, ale chanuka?
    Znasz osoby niewierzące, które mają w domach chanukije?

    > A się ukrywają?

    Oczywiście, jesteś w stanie powiedzieć komu tak naprawdę zależy na
    chanuce w Sejmie?

  • 160. Data: 2023-12-17 15:43:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2023 o 13:27, Shrek pisze:

> [...]
    > wojny religijne nie istniały a nawet jak to się honorowo rycerstwo
    > umawiała na bitwę a o żadnym grabieniu, paleniu i gwałceniu mowy nie było:P

    Ce3lem wojny religijnej jest - jakkolwiek to kretyńsko nie brzmi -
    szerzenie naszej wiary jako tej słusznej. Nie dostrzegasz różnicy
    pomiędzy zabiciem ludzi w walce od zapakowania ich do wagonów i masowym
    mordowaniu?

    --
    (~) Robert Tomasik