  • 91. Data: 2023-12-14 19:57:19
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.12.2023 o 19:24, Shrek pisze:

    > Na polaków też, ale głównie na innych żydów. A bo co?

    A bo to się żydom w pale nie mieści.

  • 92. Data: 2023-12-14 20:03:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.12.2023 o 19:15, J.F pisze:

    > Takich ukrywających sie Żydów, to Niemcy chyba lubili zastrzelic na
    > miejscu ..

    I osoby ich ukrywające też.
    Ale 80 lat po wojnie to można sobie na ciepłych, państwowych posadkach
    wypisywać pseudonaukowe brednie, że Polacy za mało robili, żeby zapobiec
    holokaustowi. Tak jakby ci żydzi co wtedy zginęli nie byli Polakami.

  • 93. Data: 2023-12-14 20:06:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 19:57, nadir pisze:

    > A bo to się żydom w pale nie mieści.

    W sumie pominąłem z rozpędu ważną rzecz - ci żydzi byli obywatelami polski.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2023-12-14 20:38:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 20:03:22 +0100, nadir wrote:

    > I osoby ich ukrywające też.
    > Ale 80 lat po wojnie to można sobie na ciepłych, państwowych posadkach
    > wypisywać pseudonaukowe brednie, że Polacy za mało robili, żeby zapobiec
    > holokaustowi.

    Tu nie chodzi o zapobieganie, tu chodzi o pomaganie.
    Ale Holendrzy tez pomagali, tzn donosili ..

    > Tak jakby ci żydzi co wtedy zginęli nie byli Polakami.

    A z tym to tez różnie.
    Niekorzy jeszcze przed wojną wyjeżdzali do ... Palestyny.
    Coś im sie Polska nie podobała.

    J.

  • 95. Data: 2023-12-14 20:40:59
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [O trwałości efektów kilku lat solidnej niemieckiej propagandy]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 19:42:24 +0100, Shrek wrote:

    > I tym należą się odszkodowania, na ogólnych zasadach bo to czy była
    > żydówką czy polką nie ma tu znaczenia.

    Ale ona już nie żyje, i dzieci chyba nie miała.

    > A tak w ogóle to była obywatelką
    > polski bo izraela wtedy nie było (co zresztą jest bez znaczenia, ale
    > należy podkreślić, że większość "żydów" to byli obywatele polscy i
    > izreaelowi nic do tego).

    Tak jest, a jak obywatel polski umrze bez spadkobierców, to majątek
    przechodzi na gminę. Polską, nie żydowską :-)

    Do sprawdzenia jak to przed wojną było.

    J.

  • 96. Data: 2023-12-14 20:52:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.12.2023 o 20:38, J.F pisze:
    > A z tym to tez różnie.
    > Niekorzy jeszcze przed wojną wyjeżdzali do ... Palestyny.

    Tu nie ma żadnego różne. Do 1948 żydzi nie mieli swojego państwa, byli
    więc obywatelami Polski, nie ma znaczenia dokąd wyjeżdżali.

    > Coś im sie Polska nie podobała.

    Nadal im się nie podoba. Najlepsza była by dla nich Polska bez Polaków.

  • 97. Data: 2023-12-14 21:12:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    nadir <n...@h...org> pisze:

    > A bo to się żydom w pale nie mieści.

    Nie obrażaj ich _inteligencji_ .

    --
    A. Filip

  • 98. Data: 2023-12-14 21:30:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 17:32, J.F pisze:
    > I wpisu w KW poprawić też nie chciała.
    Niedbałość o te księgi wieczyste później się czkawką odbiła. Bo wiele
    nieruchomości po wojnie, to była sterta gruzów. Jeśli już postanowiono
    to odbudowywać, co było dobrym pomysłem o tyle, ze trudno byśmy
    siedzieli w zrujnowanej Warszawie w oczekiwaniu na spadkobierców
    zamordowanych przez Niemców Żydów, to należało choćby do hipoteki
    wpisywać roszczenie o nakłady.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 99. Data: 2023-12-14 21:33:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 19:42, Shrek pisze:
> [...]
    > polski bo izraela wtedy nie było (co zresztą jest bez znaczenia, ale
    > należy podkreślić, że większość "żydów" to byli obywatele polscy i

    Izrael występuje w imieniu obecnych swoich obywateli, którzy są
    spadkobiercami tych właścicieli. Cały problem w tym, że znaleziono
    obejście do nabycia poprzez zasiedzenie - choćby w złej wierze.
    Normalnie w ołowie lat 7tych te wszystkie roszczenia by wygasły, ale
    okazało się, że uznaliśmy, że przepisy prawa naruszały prawo i nie
    biegło przedawnienie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 100. Data: 2023-12-14 21:41:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 20:40, J.F pisze:

    > Ale ona już nie żyje, i dzieci chyba nie miała.

    No to trudno - czemu mialaby być traktowana inaczej niż inni polscy
    obywatele?

    > Tak jest, a jak obywatel polski umrze bez spadkobierców, to majątek
    > przechodzi na gminę. Polską, nie żydowską :-)

    Dokładnie.

    > Do sprawdzenia jak to przed wojną było.

    Sprawdź.

    --