  • 1. Data: 2004-06-09 05:05:16
    Temat: Reklamacja za 21 dni?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    żona kupiła sobie buty. Tydzień później się rozlazły. Poszła z reklamacją i
    kazali przyjść za 21 dni. Wolno tak?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-06-09 05:20:21
    Temat: Re: Reklamacja za 21 dni?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ca65qd$m56$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > żona kupiła sobie buty. Tydzień później się rozlazły. Poszła z reklamacją i
    > kazali przyjść za 21 dni. Wolno tak?

    Jeśli buty miały gwarancję (co dość egzotyczne ale teoretycznie możliwe)
    i w tej gwarancji były takie terminy, a małżonka nie zadeklarowała że
    reklamuje z tyt. niezgodności z umową, to wolno. Jeśli reklamacja była zaś
    z ww. tytułu to nie wolno, a raczej brak odpowiedzi na reklamacje w
    terminie 14tu (16) dni oznacza jej uznanie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-06-09 05:32:55
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tristan Alder wrote:
    > żona kupiła sobie buty. Tydzień później się rozlazły. Poszła z reklamacją i
    > kazali przyjść za 21 dni. Wolno tak?

    art.8 ust.3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    Chyba że chodzi o termin załatwienia reklamacji, wtedy "odpowiedni" może
    wynosić 21.

    KG

  • 4. Data: 2004-06-09 07:11:12
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 09 Jun 2004 07:32:55 +0200, kam naskrobał(a):

    > art.8 ust.3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    > Chyba że chodzi o termin załatwienia reklamacji, wtedy "odpowiedni" może
    > wynosić 21.

    to ustawa nie dotyczy gwarancji.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-06-09 15:08:35
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > to ustawa nie dotyczy gwarancji.

    Gwarancja na buty to rzadki przypadek.
    a poza tym dotyczy, tyle że w innym miejscu :)

    KG

  • 6. Data: 2004-06-09 17:56:12
    Od: "Magda" <k...@a...pl>

    Bardzo proszę o podanie odpowiedniego przepisu (gwarancja). Właśnie słynny MM
    nie powiadomił mnie, a minęło 18 dni...

    Pozdrawiam
    Magda

  • 7. Data: 2004-06-09 18:22:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Magda wrote:
    > Bardzo proszę o podanie odpowiedniego przepisu (gwarancja). Właśnie słynny MM
    > nie powiadomił mnie, a minęło 18 dni...

    Jeśli jest to gwarancja, to nie ma żadnych ogólnych przepisów. Należy
    wczytać się w treść gwarancji.

    KG

  • 8. Data: 2004-06-09 21:06:01
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 09 Jun 2004 17:08:35 +0200, kam naskrobał(a):

    > Gwarancja na buty to rzadki przypadek.
    > a poza tym dotyczy, tyle że w innym miejscu :)

    umowa gwarancji jest osobną umową i mieszasz pojęcia.

  • 9. Data: 2004-06-09 22:04:21
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > umowa gwarancji jest osobną umową i mieszasz pojęcia.

    o ile gwarancja jest umową...

    Ja? :)
    1. nie widzisz w ustawie przepisów o gwarancji?
    2. pierwotne pytanie dotyczyło gwarancji?

    KG

  • 10. Data: 2004-06-09 22:24:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2004 00:04:21 +0200, kam naskrobał(a):

    > o ile gwarancja jest umową...

    jest umową

    > Ja? :)
    > 1. nie widzisz w ustawie przepisów o gwarancji?

    tak widze ogole przepisy.

    > 2. pierwotne pytanie dotyczyło gwarancji?

    raczej terminu rozpatrzenia a ta ustawa nie porusza w ogole takich tematów.