  • 1. Data: 2004-06-09 00:36:50
    Temat: Wspolwlasciciel samochodu
    Od: "Simon" <s...@g...pl>

    Witam wszystkich

    Mam pytanie odnosnie zalatwienia takiej sprawy :

    Otoz moja dziewczyna przywiozla samochod z Niemiec, umowa jest spisana
    miedzy Niemcem a nia. Jakie sa mozliwosci zrobienia mnie wspolwlascicielem
    tego samochodu tak zeby w dowodzie rejestracyjnym byla adnotacja o tym.

    Z gory dziekuje wszystkim za okazana pomoc.

    Pozdrowienia dla calej grupy.

  • 2. Data: 2004-06-09 01:29:40
    Temat: Re: Wspolwlasciciel samochodu
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Simon" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego samochodu tak zeby w dowodzie rejestracyjnym byla adnotacja o tym.

    odkup od niej kawalek fury

    pozdro
    ape

  • 3. Data: 2004-06-09 02:06:32
    Od: "Simon" <s...@g...pl>

    Użytkownik "ape" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > odkup od niej kawalek fury

    Tak tylko ze pewnie trzeba placic podatek. Nie dodalem ze samochod jest
    jeszcze nie zarejestrowany wiec pomyslalem zebym sie sam dopisal do umowy,
    ale nie wiem czy przejdzie to w wydziale komunikacji. Chyba ze na miejscu
    uda sie cos pokombinowac z jakas mila urzedniczka :)

    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2004-06-09 05:54:07
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 9 Jun 2004 04:06:32 +0200, na pl.soc.prawo, Simon napisał(a):

> [...]
    > ale nie wiem czy przejdzie to w wydziale komunikacji. Chyba ze na miejscu
    > uda sie cos pokombinowac z jakas mila urzedniczka :)

    A to podpada juz pod falszowanie dokumentow.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-06-09 10:09:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    miejscu
    > uda sie cos pokombinowac z jakas mila urzedniczka :)

    Za coś takiego będziesz odpowiadał karnie. Zresztą przecież dokumenty są
    na granicy. Wydział Komunikacja sprawdzi odprawę i klapa. Niech Ci
    dziewczyna zrobi darowiznę połowy samochodu i tyle. Jeśli samochód nie
    jest jakoś potwornie drogi, to znowu wiele to nie będzie kosztować.

  • 6. Data: 2004-06-09 12:58:13
    Od: "Simon" <s...@g...pl>

> [...]
    > dziewczyna zrobi darowiznę połowy samochodu i tyle. Jeśli samochód nie
    > jest jakoś potwornie drogi, to znowu wiele to nie będzie kosztować.

    No faktycznie nie pomyslalem ze dokumenty sa na granicy. Darowizna chyba
    bedzie najlepsza. Samochod kosztowal 7000 wiec faktycznie moze nie byc duzy
    podatek. Ma ktos moze namiary na wzor takiej umowy i czy moze mi darowac np
    10 % samochodu tak zeby zmniejszyc koszt podatku.

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-06-10 11:53:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    np
    > 10 % samochodu tak zeby zmniejszyc koszt podatku.

    Dziewczyna może Ci darować nawet 1% samochodu. I to jest najlepsze
    wyjście, bo minimalizuje koszty, a z drugiej strony w sumie na jedno
    wychodzi w praktyce, bo stajesz się współwłaścicielem. A umowa - w
    zasadzie to jest jej oświadczenie jednostronne, ze daruje takiemu to a
    takiemu 1 % należącego do niej samochodu takiego to a takiego, bo go
    gorąco kocha. A na poważnie, to może nie być uzasadnienia. Potrzbna data,
    dane darczyńcy, dane obdarowanego i określenie przedmiotu darowizny.