  • 11. Data: 2008-12-17 13:59:00
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    dodzwoniłem się do EL2 - mają odpowiedzieć czy takie sms dotarły...kolejna
    firma która udostępnia kanały sms firmom, której to z kolei operatorzy
    udostępniają kanały sms....wieeelki kanał

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2008-12-17 22:01:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli jesteś pewien, że nie wysyłałeś tych SMS-ów, to napisz pismo listem
    poleconym do swojego operatora żądając wyjaśnień. Nadmień w nim, że jeśli
    sprawa nie zostanie wyjaśniona, to po prostu powiadomisz organa ścigania o
    wyłudzeniu impulsów telefonicznych. I daj im krótki termin - przykładowo 7
    dni, po którym faktycznie udaj się do najbliższej Ci jednostki Policji.

    Wykaz właścicieli numerów o podwyższanej opłatności jest na stronach UKE
    publicznie dostępny, ale Ty z nimi nie zawierałeś umowy o usługi
    telekomunikacyjne.

    Tu znalazłem dyskusje na temat tego typu praktyk - pouczająca:
    http://www.heyah.pl/forum/thread/view/67360

    A tu jest regulamin tej usługi:
    http://www.wapster.pl/RegulaminPremiumWapSter.html
    Na pierwszy rzut oka stosownie do §2.1 tego regulaminu musisz wysłać SMS-a,
    by coś Ci naliczono.

  • 13. Data: 2008-12-17 22:27:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 23:01:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > dni, po którym faktycznie udaj się do najbliższej Ci jednostki Policji.

    Robert, cenię sobie Twoje rady na tej grupie, ale ta akurat jest moim
    zdaniem bezsensowna. W opisanej sytuacji to raczej Marcin musi udowodnić
    operatorowi, że nie wysyłał tych smsów. Istnieje domniemanie, zresztą
    słuszne, że posiadając telefon komórkowy wiesz co się z nim dzieje. Inna
    sprawa, kiedy Ci go ukradną. Ale jeżeli nikt Ci go nie ukradł, to zgodnie z
    logiką przyjmuje się, że połączenia z numeru są wykonywane przez Ciebie lub
    za Twoją zgodą. Wyobraź sobie co by było, gdybyś mógł zakwestionować każdy
    rachunek telefoniczny idąc Twoim tokiem rozumowania. Możnaby założyć linię,
    wydzwonć 100 tysięcy na 0700 a potem zagrozić operatorowi, że albo udowodni
    że Ty dzwoniłeś, albo odmawiasz płacenia. Absurd. Nie mówiąc już o tym, że
    technicznie niemożliwe jest żeby centralka zaliczyła sms za 2,44 jako sms
    za 10,98. Skutek będzie taki, że Marcin czy chce, czy nie chce, będzie
    musiał zapłacić ten rachunek, nawet jeżeli zamierza pisać reklamacje (które
    zresztą operator będzie odrzucał jako bezzasadne). Jedyną szansę widzę w
    tym, JEŻELI operator nie wycofa się ze stwierdzenia, że Marcin wysłał 5
    smsów w jednej sekundzie. Ale jeżeli tego nie potwierdzą, to sprawa jest wg
    mnie przesądzona i ani operator ani organy ścigania wyślą go na drzewo.

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2008-12-17 22:28:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 23:27:24 +0100, scream napisał(a):

    > mnie przesądzona i ani operator ani organy ścigania wyślą go na drzewo.

    Tzn "i operator i organy ścigania" :)

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2008-12-17 23:34:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    scream wrote:

    > Nie mówiąc już o tym, że
    > technicznie niemożliwe jest żeby centralka zaliczyła sms za 2,44 jako sms
    > za 10,98.

    Nie ma systemów bezbłednych i do takich też należą systemy billingowe.
    Co prawda, błędy rozkładają się po dwóch stronach: i na niekorzyśc i na
    korzyść klientów, chociaż z tymi drugimi walczy się jakby intensywniej :-)
    Natomiast faktem jest, że conajmniej 90 % klientów nie znajduje takich
    błędów, więc liczba reklamacji jest znacząco mniejsza.
    Co do opisanego przypadku, trudno jest powiedzieć, czy i co nie
    zadziałało. Mogło sie np. tak zdarzyć, że został wysłany jedne SMS, a
    system billingowy zaliczył go wielokrotnie, może były wysyłane SMSy na
    zupełnie inny numer, a potraktowano je jako SMS premium rate. A może w
    ogóle SMSy z tego numeru wysyłane nie były.

    M.

  • 16. Data: 2008-12-17 23:42:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robert, cenię sobie Twoje rady na tej grupie, ale ta akurat jest moim
    > zdaniem bezsensowna. W opisanej sytuacji to raczej Marcin musi udowodnić
    > operatorowi, że nie wysyłał tych smsów.

    Najpierw niech operator wyjaśni, skąd te naliczenia się wzięły. Bo może
    jest jakieś sensowne wyjaśnienie. Daj operatorowi szansę.

    > Istnieje domniemanie, zresztą
    > słuszne, że posiadając telefon komórkowy wiesz co się z nim dzieje.

    Oczywiście, tym nie mniej nie można wykluczyć, że tu doszło do jakiś
    nieprawidłowości. Być może na podstawie jakiś dziwnych porozumień oni
    naliczają te SMS-automatycznie, do czego oczywiście nie mają prawa.

  • 17. Data: 2008-12-18 08:01:34
    Od: "BETON" <B...@m...pl>

    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Najpierw niech operator wyjaśni, skąd te naliczenia się wzięły. Bo może jest
    > jakieś sensowne wyjaśnienie. Daj operatorowi szansę.

    /ciach/

    I tu sie mylisz, miałem taki przypadek kiedy to na bilingu pojawiło sie
    kilkadziesiat smsów wysłanych - chociaz nic nie wysyłałem.
    Po reklamacjach u operatora, i salonach, wzieli do ekspertyzy karte SIM,
    okazało sie ze posiadała taki błąd który to własnie powodował samoistne losowe
    wysyłanie smsów. Reklamacja została uznana oddali kase.

  • 18. Data: 2008-12-18 08:38:08
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 23:27:24 +0100, scream napisał(a):

    > Nie mówiąc już o tym, że
    > technicznie niemożliwe jest żeby centralka zaliczyła sms za 2,44 jako sms
    > za 10,98.

    Centralka tylko rejestruje i przesyła te dane dalej - system billingowy
    dopiero interpretuje dany typ sms'a i nalicza opłaty. Ze względów
    statystycznych lub rozliczeń międzyoperatorskich sms przychodzące też
    mogą tam trafiać i z racji błędu mogą być otaryfikowane.
    Problem w tym że aby to sprawdzić reklamacja musi trafić dość daleko,
    a w BOK patrząc na wykaz połączeń tego nie stwierdzą - tam te połączenia
    już będą jako wychodzące.

    Oczywiście może sie zdarzyć że coś się spieprzy z telefonem i wyśle kilka
    sms myśląc że wcześniejsze się nie wysłały (w końcu w telefonie też
    siedzi tylko komputerek z oprogramowaniem które może mieć błędy) - ale
    to wątpliwe bo wtedy policzyli by Marcinowi wszystkie sms po 2,44.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 19. Data: 2008-12-18 21:49:45
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nr premium mają taki "standard" że po 1 cyfrze ta druga wskazuje "złotych
    > netto".
    > Czyli w Twoim przypadku nr 72 - oznacza że sms kosztuje 2zł netto
    > SMS na nr 73 - kosztowałby 3zł netto
    > itd
    > SMS na nr 79 - kosztowałby 9zł netto.
    > Kumasz bazę?

    > Eee - za przychodzące SMSy operator Cię "skasował"?
    > Nie spotkałem się z czymś takim jeszcze.

    pytanie czy to było na terenie naszego kraju czy w roamingu???

    E.