  • 1. Data: 2008-12-17 05:49:52
    Temat: aukcja - zakup od os. fizycznej - nie taki przedmiot
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Witam

    Mam problem z aukcją z allegro - nie sprawdziłem procentów komentarzy i
    teraz mam. Sytuacja jest tak, że miała być obudowa do telefonu X,
    przyszła obudowa od telefonu Y.

    W allegro podane są dane osoby fizycznej (dane konta również). Przesyłka
    przyszła bez paragonu, z pieczątką firmy jakiejś na kopercie*.

    Gdybym kupował od firmy, to odesłałbym jej reklamację. Ale, że zakup
    jest od osoby fizycznej a z człowiekiem nie sposób się skontaktować
    (telefonu nie odbiera, na maile nie odpowiada) - to w sumie nie wiem co
    zrobić.

    Jakbym miał wolną chwilę i chciałoby mi się o 40zł szarpać - to co on mi
    zrobił?

    chyba nie okradł i chyba nie oszukał (raczej nie zamierzał tego robić).

    gacek

    *) podejrzewam, że ten człowiek zamówił w tej firmie, żeby wysłali do mnie.

  • 2. Data: 2008-12-17 06:04:49
    Od: gacek <g...@w...pl>

    gacek wrote:
> [...]
    > przyszła bez paragonu, z pieczątką firmy jakiejś na kopercie*.
    > *) podejrzewam, że ten człowiek zamówił w tej firmie, żeby wysłali do mnie.

    Czyli sytuacja jet taka:
    - ja przelalem pianiadze czlowiekowi X Y z miasta Z z loginem L
    - po tygodniu dostałem przesyłkę poleconą od firmy P z miasta Q,
    zaadresowaną:

    L (malym fontem, pochylony login sprzedawcy)
    gacek
    adres gacka
    miasto gacka

    i tam był produkt inny niż zamówiłem.

    Pytanie moje sprowadza się do tego:

    Zapłaciłem - nie dostałem zamówionego towaru, nie ma kontaktu ze
    sprzedawcą. To jest chyba sprawa jasna i prosta.

    Czy przesyłka z innym przedmiotem od innego podmiotu gmatwa kwalifikację
    takiego czynu?
    Przy czym jest dla mnie oczywiste, że ta przesyłka jest powiązana z tym
    zakupem.

    gacek

  • 3. Data: 2008-12-17 07:06:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gacek napisał(a):

    > Zapłaciłem - nie dostałem zamówionego towaru, nie ma kontaktu ze
    > sprzedawcą. To jest chyba sprawa jasna i prosta.

    Zacznij od skontaktowania sie z ta firma od ktorej dostales przesylke.
    Byc moze cos na tej pieczatce z koperty bedzie dobra wskazowka do
    znalezienia numeru telefonu.

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 4. Data: 2008-12-17 07:28:51
    Od: gacek <g...@w...pl>

    januszek wrote:

    > Zacznij od skontaktowania sie z ta firma od ktorej dostales przesylke.
    > Byc moze cos na tej pieczatce z koperty bedzie dobra wskazowka do
    > znalezienia numeru telefonu.

    Niestety.

    http://linki.prtg.pl/rejestr/krs-0000260485/PLATINET
    -SPÓŁKA-Z-OGRANICZONĄ-ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ.html

    Tu umiem dotrzeć, ale numeru telefonu nie znalazłem. Kiedyś nazywali się
    chyba holocen (2006 - ten sam krs/regon) - ale osoba wymieniona tam
    jako prezes zarzżdu nie jest osobą, z którą teoretycznie handlowałem.

    gacek

  • 5. Data: 2008-12-17 07:58:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gacek napisał(a):

> [...]
    > chyba holocen (2006 - ten sam krs/regon) - ale osoba wymieniona tam
    > jako prezes zarzżdu nie jest osobą, z którą teoretycznie handlowałem.

    Wpisz nr regonu tu: http://www.stat.gov.pl/regon/ wyjdzie firma z adresem na
    Marszałkowskiej 80 w Wawie - gdzie znajduje sie firma MBE, ktora wynajmuje
    tam skrzynki adresowe: http://www.mbe.com.pl/mbe_002.htm

    Sugeruje zadzwonic do tego MBE :)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 6. Data: 2008-12-17 08:25:30
    Od: gacek <g...@w...pl>

    januszek wrote:
> [...]
    > Marszałkowskiej 80 w Wawie - gdzie znajduje sie firma MBE, ktora wynajmuje

    Ale po co? Naprawdę, interesuje mnie sprawa z panem X Y, a nie firmą.

    Poza tym przedmiot jest wart 40zl, i jeśli mogę to dać naszej dzielnej
    Policji do posprawdzania, a allegro do wypłacenia z POK/przyciśnięcia
    sprzedawcy - to ok.

    Inna sprawa, że budzi moje wątpliwości zarówno obieg pieniędzy (sprzedaż
    nowego towaru raczej przed upływem pół roku od zakupu), jak i
    wykorzystanie pewnych znaków towarowych. Ale to już inne sprawy.

    gacek