  • 1. Data: 2008-12-17 11:05:27
    Temat: Prawa autorskie - publikacja portfolio
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Witam,
    załóżmy taką sytuację. Jest pan A, który ma w dorobku pewne prace wykonane
    dla róznych firm/osób. Przyjmujemy, że ma zgodę na publikację ich w
    portfolio jako swojego dorobku. Pan A zakłada spółkę z panem B. Spółka ta
    będzie zajmować się między innymi tym co robił pan A i chce w swoim
    portfolio umieścić te prace jako dorobek spółki. Oczywiście pan A jest
    świadom wszystkiego i wyraża na to zgodę. Jakieś przeciwskazania?
    Mnie nachodzą wątpliwości czy zleceniodawcy tych prac dla pana A mogą mieć
    tutaj coś do gadania oraz jakby oszustwo - w końcu to nie jest dorobek
    spółki tylko jednego z założycieli.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-17 11:15:12
    Temat: Re: Prawa autorskie - publikacja portfolio
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 17 Gru, 12:05, "Marian Paździoch" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Mnie nachodzą wątpliwości czy zleceniodawcy tych prac dla pana A mogą mieć
    > tutaj coś do gadania oraz jakby oszustwo - w końcu to nie jest dorobek

    "Roman Karkosik ma na swoim koncie wykupienie takich firm jak...." to
    dorobek jego spolek czy ich wlasciciela?
    I dlaczego uwazasz ze oszustwo? Skoro wykonywal taka prace i ma efekty
    jej wykonania to czemu ma udawac ze nie? Nie wprowadza klienta w blad.

  • 3. Data: 2008-12-17 11:19:34
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    a.googlegroups.com...

    >"Roman Karkosik ma na swoim koncie wykupienie takich firm jak...." to
    >dorobek jego spolek czy ich wlasciciela?

    Ale to ma niewiele wspólnego z PA

    >I dlaczego uwazasz ze oszustwo? Skoro wykonywal taka prace i ma efekty
    >jej wykonania to czemu ma udawac ze nie? Nie wprowadza klienta w blad.

    Nie uważam, to ja jestem w takiej sytuacji i chcę rozwiać wszelkie
    wątpliwości żeby nie mieć później problemów ;). A co w przypadku gdy nie
    jest to spółka tylko firma osoby B, a osoba A zostanie tam zatrudniona lub
    będzie współpracować na podstawie umowy cywilno prawnej? Firma osoby B może
    dalej przedstawiać te prace w portfolio? Oczywiście zostały stworzone przez
    osobę A wcześniej niż powstała firma, ale osoba A się na to godzi.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-12-17 11:20:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 12:05:27 Marian Pa 1/4 dzioch <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > wykonane
    > dla róznych firm/osób. Przyjmujemy, ?e ma zgode na publikacje ich w
    > portfolio jako swojego dorobku. Pan A zak?ada spó?ke z panem B. Spó?ka ta
    > bedzie zajmowaae sie miedzy innymi tym co robi? pan A i chce w swoim
    > portfolio umie?ciae te prace jako dorobek spó?ki. Oczywi?cie pan A jest
    > ?wiadom wszystkiego i wyra?a na to zgode. Jakie? przeciwskazania?
    > Mnie nachodz? w?tpliwo?ci czy zleceniodawcy tych prac dla pana A mog?
    > mieae
    > tutaj co? do gadania oraz jakby oszustwo - w koncu to nie jest dorobek

    Biorąc to na logikę - czy jakakolwiek spółka ma zdolność bycia autorem
    czegokolwiek? Bo przecież portfolio to emanacja autorskich praw osobistych.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-12-17 11:22:32
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 17 Gru, 12:19, "Marian Paździoch" <j...@i...pl> wrote:
    Firma osoby B może
    > dalej przedstawiać te prace w portfolio? Oczywiście zostały stworzone przez
    > osobę A wcześniej niż powstała firma, ale osoba A się na to godzi.
    >
    > Pozdrawiam

    Tak ale z zastrzezeniem ze nie jest to dzielo fimry B tylko jednego z
    pracownikow ktory pracowal juz przy takich projektach.

  • 6. Data: 2008-12-17 11:49:10
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    d.googlegroups.com...

    >Tak ale z zastrzezeniem ze nie jest to dzielo fimry B tylko jednego z
    >pracownikow ktory pracowal juz przy takich projektach.

    A w razie niespełnienia tego warunku to jest roszczenie pracownika wobec
    wlasciciela czy zleceniodawcow pracownika wobec wlasciciela?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-12-17 12:14:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.12.2008 Marian Paździoch <j...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > Mnie nachodzą wątpliwości czy zleceniodawcy tych prac dla pana A mogą mieć
    > tutaj coś do gadania oraz jakby oszustwo - w końcu to nie jest dorobek

    Formalnie to już jest jakby inny podmiot więc jakby na to z tej strony
    spojrzeć to pewnie nowa umowa bylaby potrzebna. A praktycznie to zawsze
    można powiedzieć, że to nadal A tam to umiescil (istotne jest
    rozpowszechnianie) i tylko nie wiem, jakie to moze powodowac zawirowania
    natury ksiegowosciowo-skarbowej.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2008-12-17 12:17:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.12.2008 SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisał/a:
    > On 17 Gru, 12:19, "Marian Paździoch" <j...@i...pl> wrote:
    > Firma osoby B może
    > Tak ale z zastrzezeniem ze nie jest to dzielo fimry B tylko jednego z
    > pracownikow ktory pracowal juz przy takich projektach.

    A jakie ma to znaczenie przy zalożeniu świadomości A takiego opisu?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2008-12-17 18:49:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Dec 2008, Marian Paździoch wrote:

    > tutaj coś do gadania oraz jakby oszustwo - w końcu to nie jest dorobek
    > spółki tylko jednego z założycieli.

    Mhm.
    To jak firmy powołują się na 120-letnią tradycję (znaczy że tyle czasu
    już działają na rynku, że coś tam budowały, że...) to to też oszustwo,
    bo twórcy tego wszystkiego już nie żyją?
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-12-17 23:17:52
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 17 Gru, 12:49, "Marian Paździoch" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A w razie niespełnienia tego warunku to jest roszczenie pracownika wobec
    > wlasciciela czy zleceniodawcow pracownika wobec wlasciciela?

    Zleceniodawcow pracownika. Wtedy jest oszustwo bo firma B wprowadza w
    blad nie opatrujac prac odpowiednim komentarzem.