eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja - gsm
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2008-12-17 06:59:56
    Temat: Reklamacja - gsm
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Witam,
    Mam pewien problem, może ktoś był w podobnej sytuacji. Otrzymałem wczoraj
    rachunek telefoniczny - zazwyczaj nie "wygaduję" minut z abonamentu i tym
    samym mam zapas i minut i sms. Jednak rachunek w tym miesiącu był o 50 zł
    netto wyższy - ściągnąłem z boa ery rachunek szczegółowy - ździwienie moje
    bylo wielkie - 5 sms po 10.98 zł....
    sprawdziłem w skrzynce nadawczej - jest jeden - o treści "Teraz" - jest to
    odpowiedź na sms "Mamy dla Ciebie nespodziankę zostawioną przez kogośz myślą
    właśnie o Tobie. Co to jest? Dowiedz się już teraz: pisz sms TERAZ na 7281
    2,44zł.sms" ponieważ miałem imieniny kilka dni wcześniej stwierdziłem, że
    jakiś mms i wysłałem. Potem nic nie wysyłałem - dostałem kilka niespójnych
    sms i stwierdziołem, że to jakieś śmieci. Jednakże jak wczoraj
    sprawdziłem...za każdy z przychodzących sms z numerów 7281 7928 7254
    policzono mi po 10,98.... sms te znajdują się w skrzynce odbiorczej a na
    rachunku są sms jako wychodzące na nr 7998. Tego jestem pewien, że nie
    wysyłalem żadnych sms. Nie wiem jak to ugryźć. Telefonowałem do BOA Ery
    powiedzieli mi, że to nr zarezerwowany na firmę L2 z Warszawy i niech oni
    mi odpowiedzą - spychologia. Jestem na 100% pewien, że nie wysyłalem sms-
    sms nie kasuję - w skrzynce nadawczej ani śladu, dodatkowo tamtego dnia
    byłem w trasie - raczej nie rozmawiam nie mówiąc o pisaniu sms w czasie
    jazdy...
    Jak załatwić reklamację? Gdzie to zgłosić skoro operator to "olał"? Czy
    reklama może wprowadzać w błąd? - raz że sms 2,44 zł po drugie sugestia, że
    to może być mms- w rzeczywistości żadnej informacji i opłata 10,98 zamiast
    2,44 zł.
    Marcin


  • 2. Data: 2008-12-17 07:23:14
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin wrote:
    > Witam,
    > Mam pewien problem, może ktoś był w podobnej sytuacji. Otrzymałem
    > wczoraj rachunek telefoniczny - zazwyczaj nie "wygaduję" minut z
    > abonamentu i tym samym mam zapas i minut i sms. Jednak rachunek w tym
    > miesiącu był o 50 zł netto wyższy - ściągnąłem z boa ery rachunek
    > szczegółowy - ździwienie moje bylo wielkie - 5 sms po 10.98 zł....
    > sprawdziłem w skrzynce nadawczej - jest jeden - o treści "Teraz" - jest
    > to odpowiedź na sms "Mamy dla Ciebie nespodziankę zostawioną przez
    > kogośz myślą właśnie o Tobie. Co to jest? Dowiedz się już teraz: pisz
    > sms TERAZ na 7281 2,44zł.sms" ponieważ miałem imieniny kilka dni
    > wcześniej stwierdziłem, że jakiś mms i wysłałem. Potem nic nie wysyłałem
    > - dostałem kilka niespójnych sms i stwierdziołem, że to jakieś śmieci.
    > Jednakże jak wczoraj sprawdziłem...za każdy z przychodzących sms z
    > numerów 7281 7928 7254 policzono mi po 10,98.... sms te znajdują się w
    > skrzynce odbiorczej a na rachunku są sms jako wychodzące na nr 7998.
    > Tego jestem pewien, że nie wysyłalem żadnych sms. Nie wiem jak to
    > ugryźć. Telefonowałem do BOA Ery powiedzieli mi, że to nr zarezerwowany
    > na firmę L2 z Warszawy i niech oni mi odpowiedzą - spychologia. Jestem
    > na 100% pewien, że nie wysyłalem sms- sms nie kasuję - w skrzynce
    > nadawczej ani śladu, dodatkowo tamtego dnia byłem w trasie - raczej nie
    > rozmawiam nie mówiąc o pisaniu sms w czasie jazdy...
    > Jak załatwić reklamację? Gdzie to zgłosić skoro operator to "olał"? Czy
    > reklama może wprowadzać w błąd? - raz że sms 2,44 zł po drugie sugestia,
    > że to może być mms- w rzeczywistości żadnej informacji i opłata 10,98
    > zamiast 2,44 zł.
    > Marcin

    reklamację do operatora
    to on ma wykazać, że wysłałeś 5 smsów a nie jednego.
    pewnie po imprezie wysłałeś 5 tylko nie pamietasz.
    co do 10.98 zamiast 2.44 to twój biznes, żeby zapoznać się z regulaminem
    świadczenia usług i cennikiem. Wiedziałeś na jaki numer wysyłasz.
    jak będziesz wyszczekany to i może w sądzie wywalczysz różnicę z tytułu
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem.



  • 3. Data: 2008-12-17 08:29:59
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin napisał:
    [..]

    Zgłoś oszustwo do prokuratury.
    Inaczej nic nie zdziałasz.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net


  • 4. Data: 2008-12-17 10:05:36
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 07:59:56 +0100, Marcin napisał(a):


    > sprawdziłem w skrzynce nadawczej - jest jeden - o treści "Teraz" - jest to
    > odpowiedź na sms "Mamy dla Ciebie nespodziankę zostawioną przez kogośz myślą
    > właśnie o Tobie. Co to jest? Dowiedz się już teraz: pisz sms TERAZ na 7281
    > 2,44zł.sms"

    Nr premium mają taki "standard" że po 1 cyfrze ta druga wskazuje "złotych
    netto".
    Czyli w Twoim przypadku nr 72 - oznacza że sms kosztuje 2zł netto
    SMS na nr 73 - kosztowałby 3zł netto
    itd
    SMS na nr 79 - kosztowałby 9zł netto.
    Kumasz bazę?

    > Jednakże jak wczoraj sprawdziłem...za każdy z przychodzących sms
    > z numerów 7281 7928 7254 policzono mi po 10,98....

    Eee - za przychodzące SMSy operator Cię "skasował"?
    Nie spotkałem się z czymś takim jeszcze.


    > Jak załatwić reklamację? Gdzie to zgłosić skoro operator to "olał"?

    Dla Ciebie stroną tylko i wyłącznie jest OP a nie jakaś tam firma.
    Zresztą dziwne że konsultant podał Ci do kogo należy ten nr premium :)


  • 5. Data: 2008-12-17 11:46:44
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 11:05:36 +0100, Herald napisał(a):

    > Eee - za przychodzące SMSy operator Cię "skasował"?
    > Nie spotkałem się z czymś takim jeszcze.

    To się spotkasz - będzie coraz popularniejsze ;-)

    A wracając do problemu to trzeba wziąć umowę z operatorem, cennik
    i zapytać gdzie jest cena za sms przychodzące (może się zdarzyć
    że jest). I reklamować tylko u niego. Umowa z L2 to umowa
    międzyoperatorska i właśnie po to jest żeby abonent nie musiał
    nic załatwiać z L2.

    Pozdrawiam,
    Henry


  • 6. Data: 2008-12-17 12:06:15
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: gizmacz <g...@w...pl>

    Henry(k) wrote:
    > A wracając do problemu to trzeba wziąć umowę z operatorem, cennik
    > i zapytać gdzie jest cena za sms przychodzące (może się zdarzyć
    > że jest).

    Problem w tym, że wg autora wątku na billingu te SMS-y są wykazane jako
    wychodzące, więc z operatorem rozmowa będzie krótka.

    g.


  • 7. Data: 2008-12-17 12:09:17
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Henry(k) napisał:

    > Dnia Wed, 17 Dec 2008 11:05:36 +0100, Herald napisał(a):
    >
    >
    >>Eee - za przychodzące SMSy operator Cię "skasował"?
    >>Nie spotkałem się z czymś takim jeszcze.
    >
    >
    > To się spotkasz - będzie coraz popularniejsze ;-)

    Możesz rozwinąć temat płatnych przychodzących SMS-ów?
    Jak by nie patrzył to pole do nadużyć, w końcu nie mam wpływu na to co
    kto do mnie wysyła.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik


  • 8. Data: 2008-12-17 12:21:16
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 12:46:44 +0100, Henry(k) napisał(a):

    > To się spotkasz - będzie coraz popularniejsze ;-)

    O czym Ty mowisz czlowieku? To jakies piramidalne bzdury.

    > A wracając do problemu to trzeba wziąć umowę z operatorem, cennik
    > i zapytać gdzie jest cena za sms przychodzące (może się zdarzyć
    > że jest). I reklamować tylko u niego.

    Brałeś coś? Piłeś? On płaci za smsy wychodzące, które wysłał. Jego
    historyjka z przychodzącym smsem i liczeniem smsów na 72xx za 4x taką
    stawkę jest tak mocno naciągana że chyba nikt w to nie uwierzy. Powiem Ci
    jak prawdopodobnie jest - Marcin jest niepełnoletni, starzy płacą za jego
    telefon, chciał sobie pooglądać gołe tyłki albo wziąć udział w konkursie i
    wysłał te smsy. Teraz przyszedł rachunek, ojciec sie mocno wkurzył a ten
    rżnie głupa i opowiada niestworzone historyjki. Taki scenariusz był bardzo,
    bardzo częsty w czasie kiedy jeszcze miałem z premium sms do czynienia.

    --
    best regards,
    scream
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 9. Data: 2008-12-17 13:07:50
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>


    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:10vf9wlw9ic3n.5ay26gvefhnj$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Wed, 17 Dec 2008 12:46:44 +0100, Henry(k) napisał(a):
    >
    >> To się spotkasz - będzie coraz popularniejsze ;-)
    >
    > O czym Ty mowisz czlowieku? To jakies piramidalne bzdury.
    >
    >> A wracając do problemu to trzeba wziąć umowę z operatorem, cennik
    >> i zapytać gdzie jest cena za sms przychodzące (może się zdarzyć
    >> że jest). I reklamować tylko u niego.
    >
    > Brałeś coś? Piłeś? On płaci za smsy wychodzące, które wysłał. Jego
    > historyjka z przychodzącym smsem i liczeniem smsów na 72xx za 4x taką
    > stawkę jest tak mocno naciągana że chyba nikt w to nie uwierzy. Powiem Ci
    > jak prawdopodobnie jest - Marcin jest niepełnoletni, starzy płacą za jego
    > telefon, chciał sobie pooglądać gołe tyłki albo wziąć udział w konkursie i
    > wysłał te smsy. Teraz przyszedł rachunek, ojciec sie mocno wkurzył a ten
    > rżnie głupa i opowiada niestworzone historyjki. Taki scenariusz był
    > bardzo,
    > bardzo częsty w czasie kiedy jeszcze miałem z premium sms do czynienia.
    >

    Telefon jest na firmę, sms przyszły kiedy prowadziłem samochód - wiem co
    robiłem akurat tamtego dnia o tej godzinie, nic nie brałem. Nie jestem
    kretynem żeby brać udział w audiotele....życzę Ci takiej historii... więc
    nie osądzaj ... a sms wychodzących nie było mam od lipca historię
    wychodzących - operator twierdzi, że mają zarejestrowane, że z mojej karty
    sim wysłano 5 sms - akurat w jednej minucie.... i każdy za 10,98...i szlak
    mnie trafia...bo to istne kretyństwo....telefonu nikomu nie zostawiałem, sam
    jechałem samochodem, w krasnoludki nie wierzę, a sms mam tylko w skrzynce
    odbiorczej...więc coś mi tu nie pasi i pytam..
    --
    Marcin


  • 10. Data: 2008-12-17 13:15:36
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 13:09:17 +0100, Tapatik napisał(a):

    >> To się spotkasz - będzie coraz popularniejsze ;-)
    >
    > Możesz rozwinąć temat płatnych przychodzących SMS-ów?
    > Jak by nie patrzył to pole do nadużyć, w końcu nie mam wpływu na to co
    > kto do mnie wysyła.

    Nie jest bzdurą to za co klient może zapłacić ;-)
    Rzecz w tym żeby zawrzeć odpowiednią umowę z klientem - np.
    "będziemy Ci codziennie rano przysyłać prognozę pogody i pobierać
    opłatę za każdy sms przychodzący do czasu aż zrezygnujesz z usługi".
    I o takich usługach się myśli.

    A nadużycia zawsze mogą być - ale to zmartwienie operatora. Można
    się nad tym łatwo zabezpieczyć np przy opóźnionej wypłacie dla
    content providera. Robiłem coś takiego dla usług głosowych w Niemczech
    gdzie firma (taka jak L2) nie dostawała ani grosza jeśli x% klientów
    nie zapłaciło (a nawet jeszcze musieli dopłacić za opłaty sieciowe).
    To było dobre zabezpiecznie bo tam content provider mógł sobie sam
    ustalać ceny za połączenia - np. stwierdzić że w dni parzyste
    połączenia na sexlinie są 5x droższe ;-)
    W PL to niemożliwe bo ceny są stałe i zależne od prefiksu (ciągle
    się dziwię że to się nie zmienia...).

    Oczywiście to tylko teoretyzowanie i nie sądzę żeby aktualnie w PL
    takie usługi były - tylko ostrzegam żeby nie traktować tego jako rzeczy
    niemożliwych.

    Pozdrawiam,
    Henry

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1