  • 1. Data: 2014-07-27 13:21:29
    Temat: Reklamacja aparatu fotograficznego !
    Od: fifak <f...@o...pl>

    Reklamuję w mediamarkt aparat fotograficzny drugi raz, tym razem z
    tytułu niezgodności z umową z żądaniem wymiany na nowy.
    Nie minęło 6 miesięcy od daty zakupu aparatu.
    Jest już 15 dzień od złożenia reklamacji a ja nie mam żadnej odpowiedzi.
    Czy mogę udać się do nich celem odebrania nowego aparatu?
    Bo podobno jak minie 14 dni bez odpowiedzi to reklamację uważa się za
    uznaną?

    Podobno wysłali aparat do naprawy ale ja nie chce naprawianego wiele
    razy sprzętu zwłaszcza że usterka jest tego typ że nie wiadomo czy
    naprawa będzie skuteczna.

    PLS help

  • 2. Data: 2014-07-27 14:22:04
    Temat: Re: Reklamacja aparatu fotograficznego !
    Od: "asd" <asd@asddsa@asd>

    nowy.
> [...]
    >

    > Podobno wysłali aparat do naprawy ale ja nie chce naprawianego wiele razy
    > sprzętu zwłaszcza że usterka jest tego typ że nie wiadomo czy naprawa

    A co mowi odpowiednia ustawa o trybie rozpatrywania reklamacji?

    Mysle, ze dla wlasnego dobra powinienes sie z nia zapoznac.

    1176

  • 3. Data: 2014-07-27 14:34:11
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > A co mowi odpowiednia ustawa o trybie rozpatrywania reklamacji?

    to ja się pytam co mówi, gdybym był w stanie zrozumieć ten bełkot to bym
    nie pytał

  • 4. Data: 2014-07-27 16:35:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Jul 2014 13:21:29 +0200, fifak <f...@o...pl> wrote:
    > Podobno wysłali aparat do naprawy ale ja nie chce naprawianego
    wiele
    > razy sprzętu zwłaszcza że usterka jest tego typ że nie wiadomo czy
    > naprawa będzie skuteczna.

    Skoro naprawa może być nieskuteczna to czarno widzę, bo pewnie "ten
    typ tak ma", albo źle interpretujesz, to jest pewna funkcjonalność a
    nie problem.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-07-27 17:45:46
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Skoro naprawa może być nieskuteczna to czarno widzę, bo pewnie "ten typ
    > tak ma", albo źle interpretujesz, to jest pewna funkcjonalność a nie
    > problem.

    aparat się zawiesza, losowo ale jednak, już raz wymienili mu płytę
    główną (w co nie wierzę ale tak napisali)

    skoro ten typ tak ma to było by super bo idealna cecha na niezgodność
    towaru z umową,

    ale widzę że ja już więcej wiem w temacie niż ktokolwiek tu na grupie....

  • 6. Data: 2014-07-27 21:19:32
    Od: "tomcio" <t...@p...xxx>

    > ale widzę że ja już więcej wiem w temacie niż ktokolwiek tu na grupie....

    Drogi fifaku,

    jak mialem podobny problem to nie pisalem posta na grupe tylko przeczytalem
    ustawe i sporo tekstow w necie na ten temat + watki na specjalistycznym
    forum.

    Na rzeczonym forum wszystko jest pieknie opisane. Jasno i rzeczowo.

    Wystarczy ruszyć dupę i zadac sobie minimum trudu.

    Ja chetnie pomagam innym ale w sytuacji kiedy faktycznie ciezko znalezc
    odpowiedz bez udawania sie do specjalisty np. adwokata.

    W innym przypadku autor posta zostaje tylko nakierowany na rozwiazanie.

    Nie podaje gotowego rozwiazania na tacy co by nie robic z takiego czleka
    pol-debila i niedorajdy zyciowego.

    Poza tym jak masz problem to sie skontaktuj z Miejskim Rzecznikiem
    Konsumenta w twoim miescie.

  • 7. Data: 2014-07-28 01:46:46
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-27 14:22, asd pisze:
    > nowy.

    > A co mowi odpowiednia ustawa o trybie rozpatrywania reklamacji?
    >
    > Mysle, ze dla wlasnego dobra powinienes sie z nia zapoznac.
    >
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2002141
    1176

    tyle, ze tu nie ma odpowiedzi na to pytanie!
    Jest w Art 491 KC w zwiazku z Art 560 KC

    --
    @foe_pl

  • 8. Data: 2014-07-28 08:03:51
    Od: "tomcio" <t...@p...xxx>

    1176

    > tyle, ze tu nie ma odpowiedzi na to pytanie!
    > Jest w Art 491 KC w zwiazku z Art 560 KC
    >
    > --
    > @foe_pl

    To co podales odnosi sie do "rękojmi" - mysle, ze powinienes sie dowiedziec
    komu przysluguje rekojmia.

    Jesli reklamujesz "cos" z tytulu niezgodnosci towaru z umowa to zapisy z
    K.C. nie maja tutaj zastosowania.

    I wlasnie gdybym mial bazowac na takich odpowiedziach/podpowiedziach w
    niektorych urzedach robilbym z siebie niezle posmiewisko.

    Reszte wypowiedzi pomine bo po prostu szkoda czasu.

  • 9. Data: 2014-07-28 12:24:44
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-28 08:03, tomcio pisze:

    > To co podales odnosi sie do "rękojmi" - mysle, ze powinienes sie dowiedziec
    > komu przysluguje rekojmia.

    Art 491 nie dotyczy rejkomi a wykonywania umów wzajemnych

    > Jesli reklamujesz "cos" z tytulu niezgodnosci towaru z umowa to zapisy z
    > K.C. nie maja tutaj zastosowania.

    nie mówimy tu o reklamacji, bo tą już autor dokonał i została nawet
    uwzgledniona poprzez 14 dniowy brak działania. Mówimy teraz o tym jak
    mozna postąpić by sprzedawca się nie ociągał. A tu mamy od tego KC i Art
    491 w związku z Art 560 par 2 (jesli odstępujemy od umowy).

    > I wlasnie gdybym mial bazowac na takich odpowiedziach/podpowiedziach w
    > niektorych urzedach robilbym z siebie niezle posmiewisko.
    >
    > Reszte wypowiedzi pomine bo po prostu szkoda czasu.

    Jaką resztę, piłeś cos?

    --
    @foe_pl

  • 10. Data: 2014-07-28 12:26:24
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > To co podales odnosi sie do "rękojmi" - mysle, ze powinienes sie
    dowiedziec
    > komu przysluguje rekojmia.

    Art 491 nie dotyczy rękojmi a wykonywania umów wzajemnych

> [...]

    > niektorych urzedach robilbym z siebie niezle posmiewisko.
    >
    > Reszte wypowiedzi pomine bo po prostu szkoda czasu.

    jakiej reszty?

    --
    @foe_pl