  • 1. Data: 2014-07-26 08:09:28
    Temat: Jak przezyc trzy tygodnie wakacji za granica?
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Czarny humor:
    Pierwszego dnia Waszego urlopu za granicą przychodzi do Was listonosz z
    pismem z sądu (może być także z urzędu), nie zastaje Was, zostawia awizo.
    Piętnastego dnia urlopu mija termin odbioru przesyłki i jest ona zwrócona
    przez pocztę do nadawcy (sądu, urzędu) z adnotacją "nie odebrano w
    terminie".
    W piśmie było wezwanie / powiadomienie / decyzja, wzywające do czegoś tam
    (uzupełnienai braków, złożenia zazalenia itp. itd.) w terminie [zawitym] 7
    dni.
    Wracacie z urlopu, odbieracie przesyłkę, termin (sądowy, administracyjny,
    podatkowy) właśnie minął.
    Jesteście w czarnej d...
    Jak sobie z tym poradzić?
    Wrzuciłem "za granicą", żeby skreslić wariant "podać na swojej poczcie adres
    do doręczeń naszego domu wczasowego".
    I zagadnienie jest jak najbardziej serio.
    Praktycznie nie ma znaczenia, czy PP czy InPost (no chyba, żeby ubiegać się
    o przywrócenie terminu z przyczyny sprzeczego z kpc braku drugiego awiza od
    InPostu, droga bardzo niepewna).
    Widzę parę scenariuszy, każdy taki sobie.

  • 2. Data: 2014-07-26 08:21:49
    Temat: Re: Jak przezyc trzy tygodnie wakacji za granica?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-26 08:09, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > InPostu, droga bardzo niepewna).
    > Widzę parę scenariuszy, każdy taki sobie.

    Zgodnie z niektórym orzecznictwem: ustanowić pełnomocnika do odbioru
    listów, odebrać 14. dnia awizacji, pełnomocnik informuje o co biega,
    adresat siedzi na urlopie i smoli pismo.

    Dobrego rozwiązania nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-07-26 10:00:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
> [...]
    > awiza od InPostu, droga bardzo niepewna).
    > Widzę parę scenariuszy, każdy taki sobie.

    Poczta ma odnotowaną sygnaturę akt i Sąd. Wysyłasz tam pismo z wnioskiem o
    przywrócenie terminu i wyjaśnieniem.

  • 4. Data: 2014-07-26 10:40:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-26 10:00, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    >>

    > Poczta ma odnotowaną sygnaturę akt i Sąd. Wysyłasz tam pismo z wnioskiem
    > o przywrócenie terminu i wyjaśnieniem.

    I otrzymuje odpowiedź, że mógł to przewidzieć i ustanowić pełnomocnika
    do odbioru listów.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-07-26 13:35:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jul 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Poczta ma odnotowaną sygnaturę akt i Sąd. Wysyłasz tam pismo z wnioskiem
    > o przywrócenie terminu i wyjaśnieniem.

    Wyjazd na urlop to nie "zdarzenie losowe", piłeczka jest po stronie
    wzywanego.
    Popatrz na to z drugiej strony: jakby to była metoda na uchylenie się
    od przyjścia do sądu, sporo przestępców miałoby "ulropowe wyjazdy".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-07-26 14:19:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Popatrz na to z drugiej strony: jakby to była metoda na uchylenie się
    > od przyjścia do sądu, sporo przestępców miałoby "ulropowe wyjazdy".

    Jeśli jest to pierwsze pismo w sprawie, to nie widzę powodu, by ktoś miał
    na wszelki wypadek ustanawiać jakiegoś pełnomocnika. Co innego, jak strona
    wie, że się toczy jakieś tam postępowanie. Ale wóczas nie problem z góry
    poinformować organ, że jej nie będzie w jakimś tam terminie sensownym.

  • 7. Data: 2014-07-26 14:41:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-26 14:19, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > strona wie, że się toczy jakieś tam postępowanie. Ale wóczas nie problem
    > z góry poinformować organ, że jej nie będzie w jakimś tam terminie

    Cóż, Robercie, poczytaj orzecznictwo w tym temacie i raczej nie dawaj
    takich rad.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-07-26 16:15:54
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > wie, że się toczy jakieś tam postępowanie. Ale wóczas nie problem z góry
    > poinformować organ, że jej nie będzie w jakimś tam terminie sensownym.

    A jak sprawa toczy się od wielu lat , co jest normą w polskim sądownictwie,
    to ma 10 lat nie wyjeżdżać na urlop?

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_03f

  • 9. Data: 2014-07-26 18:27:05
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    ???
    Gdzie Ty zyjesz, bo na pewno nie tam, gdzie ja :-o
    Znasz pocztę, na której odnotowują sygnaturę sprawy??
    A na jakiej podstawie??
    To, o co się można dowiedzieć, to numer UP do któeego zwrócono przesyłkę
    BTW wskazuję Ci, że od kiku miesięcy ową "sygnature sprawy" to musiałby
    InPost odnotowywać (np. panietka w kiosku z warzywami), pisz do nich na
    Berdyczów.

    A co z terminami zawitymi?

    -----

  • 10. Data: 2014-07-26 18:39:50
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-26 14:41, Liwiusz pisze:

    > Cóż, Robercie, poczytaj orzecznictwo w tym temacie i raczej nie dawaj
    > takich rad.

    wydaje mi się, ze on pisał jak być powinno, a nie jak jest.

    --
    @foe_pl