  • 11. Data: 2014-07-28 15:12:07
    Temat: Re: Reklamacja aparatu fotograficznego !
    Od: fifak <f...@o...pl>

    sorry, wszystko już w temacie przeczytałem ale każda sprawa nigdy nie
    jest taka sama i pytam dla upewnienia się w tej konkretnej sytuacji żeby
    głupka z siebie nie robić jak pójdę do sklepu

    jest jeszcze taki problem: jak składałem reklamację z tytułu
    niezgodności towaru z umową to dali mi do podpisania coś co uważałem za
    potwierdzenie przyjęcia reklamacji z ich systemu informatycznego, w tym
    "potwierdzeniu" jest punkt: "INFORMUJEMY ŻE SPRZĘT WYSYŁANY JEST NA
    EKSPERTYZĘ DO ZEWNĘTRZNEGO AUTORYZOWANEGO SERWISU I NIE MAMY WPŁYWU NA
    CZAS REALIZACJI ZLECENIA..."

    Czy to oznacza że oni już mnie z automatu poinformowali o działaniu w
    sprawie mojej reklamacji???? czy ten termin 14 dni jest aktualny?

    PYTAM bo dowiedziałem się innymi kanałami że wysłali mój aparat do
    naprawy wbrew temu co ja wyraźnie napisałem: "WYMIANA NA NOWY"

    Z tego co czytam w necie to ja decyduje o sposobie reklamacji
    niezgodności z umową - czy ma to być naprawa czy wymiana na nowy bo
    gdybym chciał ten aparat dalej naprawiać to oddał bym na gwarancje a nie
    na niezgodność towaru z umową

  • 12. Data: 2014-07-28 15:54:33
    Od: "tomcio" <t...@p...xxx>

> [...]
    > z umową - czy ma to być naprawa czy wymiana na nowy bo gdybym chciał ten
    > aparat dalej naprawiać to oddał bym na gwarancje a nie na niezgodność

    Drogi fifaku,

    w praktyce wyglada to tak:

    a) skladasz reklamacje z tytulu niezgodnosci.

    b) ten co przyjal reklamacje ma 14 dni na ustosunkowanie sie do niej: 1)
    odrzucam 2) przyjmuje i poczynie kroki aby zaspokoic klienta

    c) tak naprawde w ustawie niestety nie ma napisane w ciagu ile dnu ma sprzet
    zwrocic - niby w najkrotszym mozliwym ale tak naprawde moze to byc i 3/6
    miesiacy.

    Z prawnego punktu widzenia taki zapis o braku wplywu na czas naprawy moga
    sobie wsadzic w dupe.

    W kwestii odpowiedzi na reklamacje *14 dni* do konca nie wiem jak to jest w
    praktyce: jedni twierdza, ze sprzedawca powinien wyslac ci decyzje przed
    uplywem 14-stego dnia a drudzy, ze w ciagu tych 14 dni masz miec mozliwosc
    zapoznania sie z ich odpowiedzia.

    Musisz tutaj sam rozkminic temat. Zadzwon do Rzecznika Konsumenta albo kop
    glebiej.

    Jak mnie wydymali z butami, po pol roku Rzecznik napisal mi pozew do sadu
    grodzkiego i szafa grala. Ciagnelo sie to 2-3 lata - laczenie z komornikim i
    prokuratura no ale zaparlem sie i dalem rade. Innego wyjscia nie mialem
    potym jak firma poleciala ze mna w .. chuja calkowicie :-(

  • 13. Data: 2014-07-28 16:45:03
    Od: fifak <f...@o...pl>

    Sprawa się mocno zmieniła bo właśnie dostałem odpowiedź nadaną w
    terminie tych 14 dni, tylko następne problemy:

    odpisali mi że moją reklamację niezgodności z umową rozpatrzyli
    negatywnie gdyż aparat posiada usterkę którą są w stanie usunąć i
    wysłali aparat do serwisu

    jak to się ma do zapisu że jeżeli wada towaru ujawniła się:

    "przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że
    niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru." ?

    Ponadto aspekt samowolnej zmiany działania sprzedawcy, internet twierdzi:

    "o wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument...Sprzedawca jednak
    nie powinien sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi
    go bez naszej zgody...Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na
    nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych
    kosztów i sprzedawca to udowodni "

  • 14. Data: 2014-07-29 10:21:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jul 2014, fifak wrote:

> [...]
    > gdyż aparat posiada usterkę którą są w stanie usunąć i wysłali aparat do

    IMVHO to się kupy nie trzyma.
    Jeśli *reklamację* rozpatrzyli negatywnie, to po co wysyłają aparat
    do serwisu?
    Co najwyżej negatywnie rozpatrzyli wniosek o wymianę na nowy, ale
    reklamację uznali?

    > jak to się ma do zapisu że jeżeli wada towaru ujawniła się:
    >
    > "przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że
    > niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru." ?

    Nijak.
    To powyżej dotyczy przypadku, kiedy następuje spór między sprzedawcą
    a konsumentem np. o to czy towar był np. "prawidłowo użytkowany".
    Inaczej mówiąc, czy wada *powstała* po zakupie, czy była już wcześniej.
    Jak ktoś rozwali buty bo wlazł w szpilkach na Giewont albo dajmy
    na to utopił aparat w kałuży, to oczywiście sprzedawca ma interes
    w wykazaniu, że owszem, "nie działa", ale wina nie leżała w towarze
    (a tego i tylko tego dotyczy rzeczona reklamacja), lecz uszkodzenie
    zostało spowodowane przez użytkownika.
    Do 6 miesięcy piłeczka w "wykazaniu" jest po stronie sprzedawcy,
    po pół roku - po stronie konsumenta.

    > Ponadto aspekt samowolnej zmiany działania sprzedawcy, internet twierdzi:
    >
    > "o wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument...

    A tu się nie wtykam.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-07-29 15:07:55
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Co najwyżej negatywnie rozpatrzyli wniosek o wymianę na nowy, ale
    > reklamację uznali?

    dokładnie tak, wymiana jest niemożliwa bo oni są w stanie naprawić
    usterkę - autoryzowany serwis usunął wadę poprzez kolejną wymianę "płyty
    głównej"

    serwis poprzez dwukrotną wymianę płyt głównej w ciągu 4 miesięcy od
    zakupu potwierdza że sprzęt jest wadliwy

    tylko ja twierdzę że sprzęt się nie zepsuł w trakcie użytkowania tylko
    wada istniała w chwili wydania sprzętu, ponadto pozostaje bez aparatu w
    najniekorzystniejszym do tego okresie (wakacje) więc jest to dla mnie
    narażenie na "znaczne niedogodności"?

    skoro tak to chciałbym teraz zwrotu kasy...