  • 31. Data: 2015-04-15 04:01:01
    Temat: Re: Rejestracja samochodu z tymczasowymi, niemieckimi blachami
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    4...@9...205537.invalid(Tom N) wrote:
    > nadir w

    > Nie nie tylko...
    > "2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    > mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem
    > mechanicznym, przed jego rejestracją oraz do posiadacza lub kierującego
    > pojazdem historycznym albo pojazdem wolnobieżnym, od chwili wprowadzenia
    > tych pojazdów do ruchu."

    > Oj, witek jest z innego świata -- lubi często straszyć, ale jeszcze częściej
    > okazuje się, że bezpodstawnie...

    ???
    to znaczy co.
    najpierw wrzucasz przepis,z ktorego wynika koniecznosc zawarcia oc
    rowniez przed rejestracją a potem zarzucasz mi, ze go straszę karę za
    brak oc.
    zdecyduj sie na coś.

  • 32. Data: 2015-04-15 09:51:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Apr 2015 14:47:00 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:
    > Jakoś tak.
    > Krążą po internecie opisy metod "sprzedaży nie na pojazd", ale
    głowy
    > za nie nikt nie kładzie (bo w sumie mozna mieć pojazd NIE
    przeznaczony
    > do ruchu drogowego, wtedy pod obowiązkowe OC nie podlega, ale też
    > jeździć nim po drodze nie wolno).

    Ale to wymaganie dotyczy pojazdów mechanicznych, czy przyczepa jest
    pojazdem mechanicznym? Wg tej definicji nie:
    Pojazd mechaniczny - pojazd kołowy na stałe zaopatrzony w silnik ,
    będący jego napędem. Pojazdy mechaniczne służą do transportu
    drogowego  ludzi i przedmiotów oraz do ciągnięcia przyczep  i naczep.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2015-04-15 10:24:00
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Jak wyjdzie (a "samo wyjdzie" przy sprawdzeniu ciągłości ubezpieczenia)
    > to UFG się zgłosi. Sam.

    Czy to znaczy, że kupno zabytku typu 'przedwojenna dekawka znaleziona w
    szopie' albo 'maluch nówka sztuka, przyjechał z Polmozbytu i stał 30 lat
    w garażu' wiąże się z koniecznością zapłacenia kary i zaległych składek
    za pół wieku bez ubezpieczenia, czy to się jednak załatwia jakoś inaczej?

    MJ

  • 34. Data: 2015-04-15 10:49:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:

> [...]
    > w garażu' wiąże się z koniecznością zapłacenia kary i zaległych składek
    > za pół wieku bez ubezpieczenia, czy to się jednak załatwia jakoś inaczej?

    sa wyjatki dla pojazdow historycznych
    poczytaj ustawe.
    ale jak sobie po prostu stal w szopie to raczej nie ma litosci.
    Dawno dawno temu mozna bylo wyrejestrowac samochod i zarjestrowac
    powtornie, ale potem to ucieli.

  • 35. Data: 2015-04-15 10:56:16
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.04.2015 10:49, witek pisze:

    > sa wyjatki dla pojazdow historycznych
    > poczytaj ustawe.

    Maluch nówka sztuka się zalicza?

    > ale jak sobie po prostu stal w szopie to raczej nie ma litosci.
    > Dawno dawno temu mozna bylo wyrejestrowac samochod i zarjestrowac
    > powtornie, ale potem to ucieli.

    Ale rozumiem, że jeśli takiemu pojazdowi pozwolić zgnić w szopie, to
    nikt sobie o nim nie przypomni, bo niby jak?

    MJ

  • 36. Data: 2015-04-15 10:56:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-15 o 09:51, Marek pisze:
> [...]
    > będący jego napędem. Pojazdy mechaniczne służą do transportu drogowego
    > ludzi i przedmiotów oraz do ciągnięcia przyczep i naczep.

    10) pojazd mechaniczny:
    a) pojazd samochodowy, ciągnik rolniczy, motorower i przyczepę
    okre-ślone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym,

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2015-04-15 16:28:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:

    > Maluch nówka sztuka się zalicza?

    a co napisali w ustawie?
    moze podac definicje pojazdu historycznego z ustawy?

    > Ale rozumiem, że jeśli takiemu pojazdowi pozwolić zgnić w szopie, to
    > nikt sobie o nim nie przypomni, bo niby jak?

    to zalezy czy ktos juz o nim wie.
    jakas wczesniejsza rejestracja, zapłacone ubezpiczenie.

    Jak nowka kradziona prosto z fabryki nigdy nierejestrowana, to raczej
    nikt sie nie dowie.

  • 38. Data: 2015-04-15 17:32:53
    Od: <4...@...173253.invalid> (Tom N)

    witek w

> [...]
    > najpierw wrzucasz przepis,z ktorego wynika koniecznosc zawarcia oc
    > rowniez przed rejestracją a potem zarzucasz mi, ze go straszę karę za

    Specjalnie dla witka:
    "2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych stosuje się [...], od chwili wprowadzenia
    tych pojazdów do ruchu."

    --
    'Tom N'

  • 39. Data: 2015-04-15 18:42:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    4...@...173253.invalid(Tom N) wrote:
> [...]
    > "2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    > mechanicznych stosuje się [...], od chwili wprowadzenia

    par 29

    . Posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC
    posiadaczy
    pojazdów mechanicznych:

    8) najpóźniej w dniu rozwiązania się dotychczasowej umowy w przypadkach
    określonych w art. 27 ust. 6 ...

    par 27

    . Umowę ubezpieczenia granicznego zawiera się przed przekroczeniem przez
    pojazd mechaniczny granicy w przypadku określonym w art. 29 ust. 1 pkt 3
    oraz w przypadku rozwiązania się tej umowy lub wygaśnięcia okresu ważności

    pytanie: jak samochod dostał sie na miejsce w ktorym obecnie stoi i jak
    wjechał do Polski?

    bo mam obawy, ze do ruchu to on juz został wprowadzony.

  • 40. Data: 2015-04-15 18:53:00
    Od: <1...@3...185302.invalid> (Tom N)

    witek w

    > 4...@...173253.invalid(Tom N) wrote:
    [...]
    > pytanie: jak samochod dostał sie na miejsce w ktorym obecnie stoi i jak
    > wjechał do Polski?

    No i widzisz, zanim zaczniesz straszyć to kilka rzeczy należałoby
    wyjaśnić...

    --
    'Tom N'