  • 1. Data: 2015-04-11 11:37:21
    Temat: brak wynagrodzenia na umowie zlecenie-wtargniecie do firmy
    Od: "nominan" <s...@o...pl>

    Mam taki problem: pracowałem na umowę zleceniu w pewnej firmie i mimo
    podpisania tego papierka przez obie strony, szef nie ma zamiaru wypłacić
    mi moich pieniędzy, unika teraz moich listów i telefonów. Co zrobić? Na
    sąd nie liczę, nie wierzę w wymiar sprawiedliwości w tym kraju i nie są to
    może jakieś duże pieniądze, ale zawsze jakaś kwota, myślę jednak, że sąd
    to zbyt duży kaliber. Mam taki plan, by iść tam do firmy i nie zważając na
    wypraszanie mnie przez sekretarkę, wejść do pokoju szefa i nie dając się
    stamtąd usunąć spytać, co z moimi pieniędzmi. Szef to bezczelna i cyniczna
    kanalia, co grozi mi w takim wypadku, spodziewam się że on może np wezwać
    policję i oskarżyć mnie o naruszenie miru, lub wtargnięcie do siedziby
    firmy. Co w takiej sytuacji się stanie, policja siłą mnie stamtąd
    wyciągnie i na moją korzyść nie będzie przemawiało nawet to, że pokaże im
    umowę i moje prawo do wynagrodzenia?

  • 2. Data: 2015-04-11 12:02:15
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-04-11 o 11:37, nominan pisze:
> [...]
    > siłą mnie stamtąd wyciągnie i na moją korzyść nie będzie przemawiało
    > nawet to, że pokaże im umowę i moje prawo do wynagrodzenia?

    Twoja umowa nie upoważnia cię do okupowania pomieszczeń biurowych. Umowę
    egzekwuje się w sądzie.

  • 3. Data: 2015-04-11 12:25:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 11.04.2015 o 11:37, nominan pisze:

> [...]
    > siłą mnie stamtąd wyciągnie i na moją korzyść nie będzie przemawiało
    > nawet to, że pokaże im umowę i moje prawo do wynagrodzenia?

    Nawet sam właściciel/posiadacz terenu może użyć siły fizycznej do
    wyrzucenia intruza. Niestety jedyna możliwość to pozew cywilny.

    Co jeszcze możesz zrobić, to donos do US i ZUS - bo skoro tobie nie
    zapłacił a wpisał sobie w koszta, to oszukał urząd skarbowy oraz mógł
    nie odprowadzić należnych składek.

    Skonsultuj też z PIPem czy czasem nie była to jednak umowa o pracę tylko
    pod złym tytułem.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 4. Data: 2015-04-11 13:50:47
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > podpisania tego papierka przez obie strony, szef nie ma zamiaru wypłacić
    > mi moich pieniędzy, unika teraz moich listów i telefonów. Co zrobić?

    Pewnie nie może zapłacić, bo nie wystawiłeś rachunku :-).

  • 5. Data: 2015-04-11 18:31:01
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    To już lepiej samemu złożyć na policji lub prokuraturze pismo z
    powiadomieniem o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, ze wskazaniem osoby,
    którą o to popełnienie podejrzewasz, i ze zwięzłym opisem stanu faktycznego.
    Może sie okazać, że poszkodowanych takich jak Ty jest więcej.
    Drugie pismo złóż w oddziale ZUS z zapytaniem, czy Twój zleceniodawca
    zgłosił Cię do ubezpieczenia i czy zapłacił za Ciebie stosowną składkę.
    Znów jak w punkcie pierwszym.

    -----

  • 6. Data: 2015-04-11 19:44:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > może jakieś duże pieniądze, ale zawsze jakaś kwota, myślę jednak, że sąd
    Jeśli nie wierzysz w wymiar sprawiedliwości, to pozostają Ci dwie opcje:
    dogadać się, albo zbombardować napalmem ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2015-04-12 16:31:32
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Powinieneś dzielić robotę na tak małe kawałki, by w razie braku zapłaty nie
    było czego żałować.
    Lub , jeśli zlecenie jest duże i w oczywisty sposub hcesz sam całe wziąść,
    dopisać jakąś klauzulę, że ma płacić częściej niż po skońzeniu całego
    zlecenia,
    np. okresowo, lub po każdym podetapie.
    Od razu musisz założyć, że ci nie zapłaci ostatniej raty,
    więc cenę całości powinieneś podzieli na te raty wcześniejsze.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 8. Data: 2015-04-12 18:44:49
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 11.04.2015 o 19:44, Maciek pisze:
    > Jeśli nie wierzysz w wymiar sprawiedliwości, to pozostają Ci dwie opcje:
    > dogadać się, albo zbombardować napalmem ;-)

    Wystarczy poprosić Pana Ziutka. On takie sprawy załatwia od ręki. :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z Sharm El Sheikh - Egipt)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 9. Data: 2015-04-14 16:29:01
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:

    > Co jeszcze możesz zrobić, to donos do US i ZUS - bo skoro tobie nie
    > zapłacił a wpisał sobie w koszta, to oszukał urząd skarbowy oraz mógł
    > nie odprowadzić należnych składek.

    Niech doniesie, ale jak odzyska kasę, bo jak US i ZUS się za gościa wezmą,
    to biednemu OP nic nie zostanie...

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 10. Data: 2015-04-19 16:59:46
    Od: s...@g...com

    użytkownik nominan napisał:
    > Mam taki problem: pracowałem na umowę zleceniu w pewnej firmie i mimo
    > podpisania tego papierka przez obie strony, szef nie ma zamiaru wypłacić
    > mi moich pieniędzy

    Jak pójdziesz do sądu możesz liczyć na dodatkowe odsetki.