  • 21. Data: 2015-04-14 19:23:08
    Temat: Re: Rejestracja samochodu z tymczasowymi, niemieckimi blachami
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-13 o 23:26, witek pisze:
    > dowalą. 1750 zł. jak przekroczysz 14 dni, to drugie tyle.
    Ale przecież tylko zarejestrowane pojazdy muszą mieć ważne OC, więc za
    co ta kara?

  • 22. Data: 2015-04-14 19:35:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A będzie więcej?

    aha

    kara, jak sie nie myle, jest za ilosc dni "w danym roku kalendarzowym".

    Minimalnie wiec wystarczy dwa tygodnie w grudniu, dwa tygodnie w
    styczniu i załapiesz sie na podwojny deser.

  • 23. Data: 2015-04-14 19:46:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    "Sprzedaj" klamota żulowi spod budki z piwem. Data umowy oczywiście taka jak OC
    jeszcze było.

  • 24. Data: 2015-04-14 20:27:22
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 23:11, PlaMa pisze:
    > Kupiłem przez pośrednika samochód. Samochód ma tymczasowe tablice z
    > żółtym paskiem. Data ważności 13.04.2015.

    Po dopytaniu się u źródła, wychodzą następujące odpowiedzi:

    > Jeżeli dobrze rozumiem, to samochód straci dzisiaj ubezpieczenie?

    Tak.

    > - czy może sobie stać na parkingu pod blokiem bez ubezpieczenia?

    Tak i nie. Samochód na niemieckich, tymczasowych tablicach może stać i z
    rok bez wykupionego ubezpieczenia, jednak nie może być uczestnikiem
    ruchu (parking pod blokiem też się wlicza). Trzeba schować na podwórko
    lub do garażu.

    > Nie
    > dowalą mi potem mandatu/kary skarbowej/kary administracyjnej/skargi do
    > sąsiadki?

    UFG nie dowali. Dla nich samochód nie istnieje do pierwszej rejestracji
    w Polsce.
    Ubezpieczyciel nie dowali bo go zwyczajnie nie ma.
    Wydział Ruchu nie dowali bo dla niego nie istnieje.
    Policja dowali jak dorwie "w ruchu" (także stojącego na parkingu).

    > - będę musiał POJECHAĆ go ubezpieczyć - jak mnie złapie policja to mam
    > przerąbane za brak OC? Jak spowoduję wypadek to w ogóle dupa blada?

    Oczywiście nie trzeba jechać samochodem żeby go zarejestrować :D Mea
    culpa :)

    > - czy jeśli bez przygód kupię ubezpieczenie to mogę dalej jeździć na
    > tych "żółtych"

    Jak wygasły to są nieważne.

    No... tyle :)

  • 25. Data: 2015-04-14 20:55:37
    Od: <4...@9...205537.invalid> (Tom N)

    nadir w

    > Ale przecież tylko zarejestrowane pojazdy muszą mieć ważne OC

    Nie nie tylko...
    "2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem
    mechanicznym, przed jego rejestracją oraz do posiadacza lub kierującego
    pojazdem historycznym albo pojazdem wolnobieżnym, od chwili wprowadzenia
    tych pojazdów do ruchu."

    > więc za co ta kara?

    Oj, witek jest z innego świata -- lubi często straszyć, ale jeszcze częściej
    okazuje się, że bezpodstawnie...

    --
    'Tom N'

  • 26. Data: 2015-04-14 21:07:59
    Od: <3...@6...210759.invalid> (Tom N)

    witek w

    > kara, jak sie nie myle, jest za ilosc dni "w danym roku kalendarzowym".

    Owszem, tylko skoro nieubezpieczony sam nie wniesie, to...

    > Minimalnie wiec wystarczy dwa tygodnie w grudniu, dwa tygodnie w
    > styczniu i załapiesz sie na podwojny deser.

    Stąd padło pytanie czy się wychylać -- tylko ty jak zwykle je
    prze(ga)piłeś...

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2015-04-14 21:54:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-14 o 20:55, 4...@9...205537.invalid(Tom N) pisze:
> [...]
    > mechanicznym, przed jego rejestracją oraz do posiadacza lub kierującego
    > pojazdem historycznym albo pojazdem wolnobieżnym, od chwili wprowadzenia

    No ale art. 29. wygląda między innymi tak:
    1. Posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC
    posiada-czy pojazdów mechanicznych:
    1) najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu mechanicznego, z wyjątkiem
    pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia
    pojazdu do ruchu;
    2) przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów, o których mowa w art. 2 pkt 10
    lit. b, oraz pojazdów historycznych;

    Pojazd zarejestrowany nie jest, tylko czy "stanie" pojazdu, na parkinu
    pod blokiem podpada pod wprowadzenie do ruchu pojazdów?

  • 28. Data: 2015-04-14 22:22:05
    Od: <7...@9...222205.invalid> (Tom N)

    nadir w

    > No ale art. 29. wygląda między innymi tak:

    Czyli nie tylko. Latające kwantyfikatory atakują...

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2015-04-14 22:36:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-14 o 22:22, 7...@9...222205.invalid(Tom N) pisze:
    > Czyli nie tylko. Latające kwantyfikatory atakują...
    Reszty nie cytuje, bo też mówi o wprowadzeniu do ruchu pojazdu.

  • 30. Data: 2015-04-15 03:47:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    3...@6...210759.invalid(Tom N) wrote:
    > witek w

    > Owszem, tylko skoro nieubezpieczony sam nie wniesie, to...

    czego nie wniesie?

    > Stąd padło pytanie czy się wychylać -- tylko ty jak zwykle je
    > prze(ga)piłeś...

    nie wiem czego nie rozumiesz.
    przeciez wyraznie pytalem na co czeka?
    na poczatek nowego roku kalendarzowego? zeby bylo jeszcze drozej?