  • 1. Data: 2015-04-13 23:11:16
    Temat: Rejestracja samochodu z tymczasowymi, niemieckimi blachami
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Kupiłem przez pośrednika samochód. Samochód ma tymczasowe tablice z
    żółtym paskiem. Data ważności 13.04.2015.

    Jeżeli dobrze rozumiem, to samochód straci dzisiaj ubezpieczenie?
    Jako że nie będę mógł się nim zająć aż to przyszłego tygodnia, to mam
    kilka pytań:
    - czy może sobie stać na parkingu pod blokiem bez ubezpieczenia? Nie
    dowalą mi potem mandatu/kary skarbowej/kary administracyjnej/skargi do
    sąsiadki?
    - będę musiał POJECHAĆ go ubezpieczyć - jak mnie złapie policja to mam
    przerąbane za brak OC? Jak spowoduję wypadek to w ogóle dupa blada?
    - czy jeśli bez przygód kupię ubezpieczenie to mogę dalej jeździć na
    tych "żółtych"

  • 2. Data: 2015-04-13 23:26:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:
    > Kupiłem przez pośrednika samochód. Samochód ma tymczasowe tablice z
    > żółtym paskiem. Data ważności 13.04.2015.
    >
    > Jeżeli dobrze rozumiem, to samochód straci dzisiaj ubezpieczenie?
    tak.

    > Jako że nie będę mógł się nim zająć aż to przyszłego tygodnia, to mam
    > kilka pytań:
    > - czy może sobie stać na parkingu pod blokiem bez ubezpieczenia?

    moze. zakazu nie ma.
    jakie pytanie taka odpowiedz.

    Nie
    > dowalą mi potem mandatu/kary skarbowej/kary administracyjnej/skargi do
    > sąsiadki?

    dowalą. 1750 zł. jak przekroczysz 14 dni, to drugie tyle.

    > - będę musiał POJECHAĆ go ubezpieczyć - jak mnie złapie policja to mam
    > przerąbane za brak OC?

    dalej nie pojedziesz. plus kare masz gwarantowaną plus mandat.

    Ale nie wiem po co miałbyś gdziekolwiek jechać. TO sie załatwia przez
    telefon. Tudziez tłum zjawi sie u ciebie jesli tylko pisniesz ze jestes
    zainteresowany wydaniem kasy.

    Jak spowoduję wypadek to w ogóle dupa blada?

    i namiot pod mostem.
    bo koszty beda spore.

    > - czy jeśli bez przygód kupię ubezpieczenie to mogę dalej jeździć na
    > tych "żółtych"

    Jeździc możesz, no bo przeciez samochod odpali i toczył się bedzie.
    Z tym, że w razie kontroli to bedzie ostatnia jazda, a w razie wypadku
    bardzo kosztowna sprawa. takie tablice sa niewazny i ubezpieczyciel sie
    na ciebie wypnie.

  • 3. Data: 2015-04-13 23:34:51
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2015 23:11:16 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Kupiłem przez pośrednika samochód. Samochód ma tymczasowe tablice z
    > żółtym paskiem. Data ważności 13.04.2015.

    Brawo! Kupiłeś od Ahmeda, czy Janusza? Umowę masz z handlarzem, czy Hansem
    Schmidtem?

> [...]
    > - czy może sobie stać na parkingu pod blokiem bez ubezpieczenia? Nie
    > dowalą mi potem mandatu/kary skarbowej/kary administracyjnej/skargi do

    Może stać śmiało. Teraz jest promocja: 3 dni 700zł, 14 dni 1750zł, ponad 14
    dni 3500zł.

    > - będę musiał POJECHAĆ go ubezpieczyć - jak mnie złapie policja to mam
    > przerąbane za brak OC? Jak spowoduję wypadek to w ogóle dupa blada?

    Policja to mandat plus wniosek do UFG (kwoty masz powyżej), wypadek to
    wszytko powyższe plus koszt naprawy samochodów. Nie wiem jak z kosztami
    leczenia - mieli za to też kasować, ale w Polsce jest taki burdel, że może
    jeszcze nikt tego egzekwuje.

    > - czy jeśli bez przygód kupię ubezpieczenie to mogę dalej jeździć na
    > tych "żółtych"

    Śmiało. Możesz tez sobie wydrukować jakieś fajne numery na drukarce w domu
    - co za różnica co przyczepisz: nieważne niemieckie tablice, czy jakiś
    fajny tekst własnego pomysłu.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2015-04-13 23:48:56
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 23:34, P.B. pisze:

    > Brawo! Kupiłeś od Ahmeda, czy Janusza? Umowę masz z handlarzem, czy Hansem
    > Schmidtem?

    Od Zygfryda. Ludzie! Skąd w Was taka agresja?

  • 5. Data: 2015-04-14 00:26:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

> [...]

    > leczenia - mieli za to też kasować, ale w Polsce jest taki burdel, że może

    UFG się reklamowało niedawno że rekordzista musi im zwrócić 1,6 mln PLN,
    więc raczej kasują już za co tylko mogą.

  • 6. Data: 2015-04-14 03:52:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:

    > Od Zygfryda. Ludzie! Skąd w Was taka agresja?

    taka cecha nabyta u rodzaju ludzkiego przebywajacego zbyt dlugo w
    dorzeczu Wisły.
    Im bardziej komus dokopię tym lepiej się czuję.
    Niespotykany nigdzie indziej na swiecie.

  • 7. Data: 2015-04-14 10:46:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Apr 2015 23:34:51 +0200, "P.B." <p...@w...pl> wrote:
    > Może stać śmiało. Teraz jest promocja: 3 dni 700zł, 14 dni 1750zł,
    ponad 14
    > dni 3500zł.

    Nie rozumiem - tą karę kto nalicza, ubezpieczyciel do którego się
    zgłosi po tym terminie? Urząd rejestrujący pojazd? Kto zgłasza
    spóznienie organom, które wyegzekwują karę?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-04-14 10:55:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://www.ufg.pl/web/guest/kara-za-brak-oc

  • 9. Data: 2015-04-14 11:18:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Apr 2015 01:55:36 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > https://www.ufg.pl/web/guest/kara-za-brak-oc

    To nie odpowiada na pytanie: kto i w jakich okolicznościach zgłasza
    unieruchomiony pojazd ("pod blokiem" lub np. w serwisie), że nie
    posiada on ważnego oc?
    Czy to dotyczy też przyczep? Mam zepsutą przyczepkę (tzw lekką),
    planuje ją naprawić jak "wrócę z Radomia" (na razie się tam nutę
    wybieram), umowę oc wypowiedziałem grudniu, czy kara mi grozi jak ją
    naprawie i zgłoszę ponownie do oc?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-04-14 11:58:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 11:18, Marek pisze:

> [...]
    > ją naprawić jak "wrócę z Radomia" (na razie się tam nutę wybieram),
    > umowę oc wypowiedziałem grudniu, czy kara mi grozi jak ją naprawie i

    Nie musisz ponownie zgłaszać do OC, fakt nieubezpieczenia jest
    samoistnie ujawniany przez UFG coraz częściej.

    --
    Liwiusz